Permalänk
Medlem

kompletts tabbe

Var det någon mer som såg kompletts tabbe på Samsung Galaxy s8 för 4990kr idag på deras smygstart av blackfriday?

Jag la en i kundkorgen för att sen fortsätta handla något mer. Vips så va mobilen borta ur min kundkorg. Tar kontakt med komplett och dom vågar inte ens stå för sitt fel. Först så ljuger dom om att dom inte har haft någon samsung s8 för det priset. Trotts jag har tagit printscreen på det. Sen efter ett ta så får jag mer som att skyll dig själv då om du bara la den i kundkorgen utan att fortsätta att betala varan. Så jäkla dåligt av komplett.
Har alltid handlat på komplett och varit nöjd med deras service. Men idag tog det priset

Visa signatur

MSI SLI plus Z270 , Intel Core i7 7700k @5ghz, Corsair 16GB ram,corsair psu 750W, Gigabyte Geforce 1070 G1, Samsung 970 evo

Permalänk

Förstår inte, dom prismärkte fel och dom är svin för det? Såklart fel att ljuga om dom gjort fel men ser inte problemet i övrigt.

Edit: Rent krasst är det omvänt dessutom, då du till och med förstod att dem gjort en tabbe.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

De brukar ju dock stå saker som "vi reseverar oss för fel" osv. Och en ligt lagen har jag för mig att priser som en konsumet uppenbart kan ata inte stämmer inte är något som handlaren måste hedra.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Klart de inte ska ljuga om saken, men annars ser jag inte heller problemet? De gjorde ett fel och har ingen skyldighet att sälja telefonen till det priset.

Permalänk
Medlem

Dom prismärkte fel ja och vågade inte stå för det. Då kunde mobilen ha legat kvar i min kundkorg för ordinarie pris. Och skulle jag då märkt det och tagit kontakt med kundtjänst så hade dom då kunnat förklara att det blev ett fel. Och inte ljuga bort det med dåliga förklaringar. Då kan man hellre vara ärlig och stå på sig att dom gjorde ett fel därav ordinarie pris.

Visa signatur

MSI SLI plus Z270 , Intel Core i7 7700k @5ghz, Corsair 16GB ram,corsair psu 750W, Gigabyte Geforce 1070 G1, Samsung 970 evo

Permalänk
Medlem

@Sparco:
https://www.komplett.se/kundservice/om-komplett/foersaeljning...
5.4 Vi reserverar oss för slutförsäljning, feltryck och prisjusteringar där prissättningen är orimligt låg, i dessa fall förbehåller vi oss rätten att korrigera dessa enligt punkt 5.2.

Alla gör misstag, konstigt att dom inte står för sitt misstag och bara säger, vi skrev fel pris, det var aldrig mening att säljas för det priset, vi ber om ursäkt för ev problem detta kan ha medfört.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparco:

Först så ljuger dom om att dom inte har haft någon samsung s8 för det priset.

De kanske aldrig haft den till salu för det priset. Felmärkning sker och butiken får rätta till det innan försäljning.

Skrivet av Sparco:

Sen efter ett ta så får jag mer som att skyll dig själv då om du bara la den i kundkorgen utan att fortsätta att betala varan.

Låter som superdåligt bemötande och en idiotisk kommentar från deras sida då det talar emot att det var felmärkning, om det stämmer att de svarade så.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Ser inte heller något riktigt fel i deras misstag, men däremot i bemötandet. Ett ärligt misstag av administratör, men en risig hantering av detta misstag ifrån kundtjänst.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparco:

Var det någon mer som såg kompletts tabbe på Samsung Galaxy s8 för 4990kr idag på deras smygstart av blackfriday?

Jag la en i kundkorgen för att sen fortsätta handla något mer. Vips så va mobilen borta ur min kundkorg. Tar kontakt med komplett och dom vågar inte ens stå för sitt fel. Först så ljuger dom om att dom inte har haft någon samsung s8 för det priset. Trotts jag har tagit printscreen på det. Sen efter ett ta så får jag mer som att skyll dig själv då om du bara la den i kundkorgen utan att fortsätta att betala varan. Så jäkla dåligt av komplett.
Har alltid handlat på komplett och varit nöjd med deras service. Men idag tog det priset

Så komplett lade troligen upp en vara till fel pris (alternativt för tidigt?), och plockar bort den innan du hinner beställa? När du sedan kontaktar kundtjänst som rimligen inte kan ha någon aning om eventuella felaktiga priser utan bara samma sak som du ser så ljuger dom och ger dålig service?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sparco:

Dom prismärkte fel ja och vågade inte stå för det. Då kunde mobilen ha legat kvar i min kundkorg för ordinarie pris. Och skulle jag då märkt det och tagit kontakt med kundtjänst så hade dom då kunnat förklara att det blev ett fel. Och inte ljuga bort det med dåliga förklaringar. Då kan man hellre vara ärlig och stå på sig att dom gjorde ett fel därav ordinarie pris.

Tycker väl att det är bättre att de tar bort den än att du ska riskera få ett överraskande kontoutdrag. Vissa kanske inte upptäcker prisökningen i första taget.
Däremot så är det såklart lustigt att de har sådan förklaring. Men jag tror inte orsaken kommunicerats till kundtjänst. Alltså inte direkt något de kan göra så mycket åt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparco:

Dom prismärkte fel ja och vågade inte stå för det. Då kunde mobilen ha legat kvar i min kundkorg för ordinarie pris. Och skulle jag då märkt det och tagit kontakt med kundtjänst så hade dom då kunnat förklara att det blev ett fel. Och inte ljuga bort det med dåliga förklaringar. Då kan man hellre vara ärlig och stå på sig att dom gjorde ett fel därav ordinarie pris.

Hur ska kundtjänst kunna känna till eventuella kortvariga felmärkningar?

Skrivet av Igelkott:

De kanske aldrig haft den till salu för det priset. Felmärkning sker och butiken får rätta till det innan försäljning.

Låter som superdåligt bemötande och en idiotisk kommentar från deras sida då det talar emot att det var felmärkning, om det stämmer att de svarade så.

Som ovan, sedan skulle jag gärna vilja se konversationen innan jag uttalar mig om dåligt bemötande...de enda vi fått än så länge är trådskaparens sammanfattning som troligen är aningen färgad av att ha inte fick mobilen till det pris han sett när han lade den i varukorgen.

Skrivet av Nanae:

Ser inte heller något riktigt fel i deras misstag, men däremot i bemötandet. Ett ärligt misstag av administratör, men en risig hantering av detta misstag ifrån kundtjänst.

Se min svar ovan.

Visst kan man kräva bra bemötande av kundtjänst, men de kan omöjligen veta alla små detaljer om vad som händer på hemsidan. Hade trådskaparen beställt direkt så hade han nog fått den till det priset, nu ändrades troligen priset medan den låg i kundvagnen och togs då bort får att trådskaparen inte skulle råka ut för att han beställer till ett annat pris än det han såg när han lade den i kundvagnen. Låter som ett lämpligt system för att kunder ska slippa att man inte märker att priset ändras mellan det att man lägger den i varukorgen och det att man slutför beställningen.

Permalänk

Som @Frispel sa: Antagligen så har personen du pratade med på kundtjänst ingen aning om att varan råkade ligga ute för det priset. Jag skulle tro att någon bakgrundsansvarig kanske till och med tagit bort det priset ur historiken eftersom det aldrig var meningen att lägga ut varan så billigt.

Permalänk
Medlem

aja skit samma. Men alla ska vara informerade om aktuella kampanjer även om man sitter på kundtjänst. Men det som gjorde mig förbannad för deras bortförklaring bara. För min mening egentligen med detta inlägg var om någon mer såg tabben dom gjorde. Då den låg ute ett tag på deras hemsida.

Visa signatur

MSI SLI plus Z270 , Intel Core i7 7700k @5ghz, Corsair 16GB ram,corsair psu 750W, Gigabyte Geforce 1070 G1, Samsung 970 evo

Permalänk
Medlem

Imorse när jag kom hem från jobbet så kostade deras Samsung Galaxy A3 ~2000:-, priset skulle gälla tom 20 nov.

Nu när jag vaknar så är den tillbaks på ~3000:-.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nanae:

Ser inte heller något riktigt fel i deras misstag, men däremot i bemötandet. Ett ärligt misstag av administratör, men en risig hantering av detta misstag ifrån kundtjänst.

Kan ju vara så att kundtjänst inte var medvetna om att priset varit fel och korrigerats fort. Det är ju inte som att den låg ute för det priset länge och de kan tros ha haft många som klagat.

Skrivet av Frispel:

Så komplett lade troligen upp en vara till fel pris (alternativt för tidigt?), och plockar bort den innan du hinner beställa? När du sedan kontaktar kundtjänst som rimligen inte kan ha någon aning om eventuella felaktiga priser utan bara samma sak som du ser så ljuger dom och ger dålig service?

Håller helt med om detta. Skulle gissa tt kundjtänst inte ens hade en aning om det förrän han klagade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparco:

aja skit samma. Men alla ska vara informerade om aktuella kampanjer även om man sitter på kundtjänst. Men det som gjorde mig förbannad för deras bortförklaring bara. För min mening egentligen med detta inlägg var om någon mer såg tabben dom gjorde. Då den låg ute ett tag på deras hemsida.

Säkert, men man lär ju inte kommunicera till kundtjänst att "nu tänker vi av misstag felprissätta denna produkt".

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Imorse när jag kom hem från jobbet så kostade deras Samsung Galaxy A3 ~2000:-, priset skulle gälla tom 20 nov.

Nu när jag vaknar så är den tillbaks på ~3000:-.

Kanske att de råkade kolla på priser för Samsung Galaxy A3 2016

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparco:

aja skit samma. Men alla ska vara informerade om aktuella kampanjer även om man sitter på kundtjänst. Men det som gjorde mig förbannad för deras bortförklaring bara. För min mening egentligen med detta inlägg var om någon mer såg tabben dom gjorde. Då den låg ute ett tag på deras hemsida.

När jag jobbade på kundtjänst för X företag så hade vi vanligtvis närmare 300-400 kampanjer varje dag, som ändrade sig konstant. Och alla har en egen specifik kod.

Det var till 99% omöjligt att hålla reda på allt utantill och även där, fanns det ibland fel. Det gick alltid att söka efter kampanjen men det är inte alltid lätt om man är osäker på vad det är för kampanj. Och i detta fall så var det troligen ett fel och i så fall hittas ingen kampanj så klart.

Men ja, det var lite dumt sagt av dom om dom bortförklarade sig som dom gjorde.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5