Följ Black Week på SweClockers

Routerproblem, når inte asus administrationssida.

Permalänk
Medlem

Routerproblem, når inte asus administrationssida.

Hej!

Har nu haft samma problem med båda mina routers, så funderar på om det är något jag ändrat eller gör fel?
När ja startar om routern så går det fint, men efter ett litet tag så står det bara "connecting" och ja kommer inte in i routern.
Både min gamla 68u, och min nya ASUS ROG Rapture GT-AC2900 beter sig lika. Inte heller appen funkar. Kan inte heller nå om ja surfar in via mobilen, eller olika datorer. Så omstart så når jag den igen, en stund. Samma innan med gamla, och nu kör ja båda i mesh.
Någon som ramlat in på liknande problem?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

@Holic:
När de strular om du provar att inte ha något inkommande internet (tar bort kabeln från WAN uttaget) kommer du åt dem då?

I så fall kan det vara att de är utsatta för en portskanning eller liknande.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Ska prova när ja kommer hem, se vad det är för något.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Tyvärr hjälpte det inte att dra ur och prova, utan en omstart av routern gjorde att ja kom åt den igen. Så antagligen kommer den väll "tappa" möjligheten att nå administrationssidan snart igen.

Visa signatur