Vad kan jag använda Apple TV till?

Permalänk
Medlem

Vad kan jag använda Apple TV till?

Främsta anledningen till att jag köper Apple TV är för att kunna spela upp alla mina TV kanaler som går via Telia, därmed Telia play, men vad mer kan jag använda Apple TV till? Jag har även en iphone, så jag antar att jag kan köra alla bilder/videos via Airplay, men utöver detta?

Permalänk
Medlem

Kör mest Netflix, BBC HBO och Plex på min, men det går ju att spela och träna (Zwift) med den om man vill...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Främsta anledningen till att jag köper Apple TV är för att kunna spela upp alla mina TV kanaler som går via Telia, därmed Telia play, men vad mer kan jag använda Apple TV till? Jag har även en iphone, så jag antar att jag kan köra alla bilder/videos via Airplay, men utöver detta?

Netflix, HBO, viaplay ?

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

Netflix, HBO, viaplay ?

Ja precis, men det är inte något unikt tänkte jag, eftersom de flesta smart TV har dessa appar inbyggda. Men jag antar att appar som Netflix osv, är mycket snabbare i Apple TVn än vad de är genom TVn.

Försöker bara rättfärdiga 2000 kr priset här

Permalänk
Medlem

Du behöver inte ta 64gb varianten om du inte ska ladda ner massa spel etc.
32 gb är ett par hundra billigare.
Du kan använda din Apple TV som homekit hubb för att kunna nå dina smarta prylar när du inte är hemma via hem appen på din iPhone.
Funkar alldeles klockrent med Ikeas trådfri gateway och lampor/uttag.

För uppspelning av serier m.m från din dator kan du använda appen mrmc (kodi fork)

Permalänk
Medlem

SVT Play, YouTube, Netflix/Hbo/ATV+ osv. Plex/Infuse, VLC eller Kodi om du vill streama lokala filer i ditt nätverk

Du kan även installera SteamLink på din ATV, så du kan streama Steam-spel från din stationära till soffan. Numera har TvOS inbyggt stöd för Xbox- och PS4-handkontroller. Perfekt att dra igång något partyspel i soffan när man några vänner på besök.