PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Fick en PS5 från Elgiganten igår.

Ska först sägas att jag "endast" reggade mig vid min vanliga epost adress vid förra utlottningen med Elgiganten, samt min sambo som gjorde likadant. Då fick vi båda ett mejl med att vi inte var utvalda.

Så i onsdags så tipsade jag kollegan på jobbet om utlottningen igen. Han bidrog med 2 st mejladresser. Jag själv med 8 st varav 2 är mina vardagliga som används. De sista 6 st var olika men med min egna .se domän. Sambon la även till 1 st mejladress som är hennes ordinarie.

Jag fick "Grattis - Du är utvald" på min primära mejl. Kl 11.10 fick jag den. Denna mejl reggades först på utlottningen.
Jag fick "Tyvärr, du blev inte utvald denna gång" kl 11.29. Detta var min sekundära mejl som används ibland. Denna la jag till som nr 2 på Elgiganten. Sambon fick inget mejl alls denna gång på sin primära mejl. Från min egna .se domän fick jag inget mejl på någon av de 6 olika jag testade. Arbetskollegan fick "Tyvärr, du blev inte utvald denna gång" på sin ena och inget mejl på den andra.

Men jag har inget behov alls av den då jag fick 2 st från Webhallen vid release. Men ville nu hjälpa min arbetskollega att få en.
Tog expressfrakt på den och den skickades inatt med Bring. Fick den hemkörd redan i eftermiddags. Den skickades från deras lager i Jönköping. Om någon undrar så var den helt ny och plomberad. Inget returex.

Konsollen är nu lämnad till min kollega och han är hur glad som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoiKoo:

Fick en PS5 från Elgiganten igår.

Ska först sägas att jag "endast" reggade mig vid min vanliga epost adress vid förra utlottningen med Elgiganten, samt min sambo som gjorde likadant. Då fick vi båda ett mejl med att vi inte var utvalda.

Så i onsdags så tipsade jag kollegan på jobbet om utlottningen igen. Han bidrog med 2 st mejladresser. Jag själv med 8 st varav 2 är mina vardagliga som används. De sista 6 st var olika men med min egna .se domän. Sambon la även till 1 st mejladress som är hennes ordinarie.

Jag fick "Grattis - Du är utvald" på min primära mejl. Kl 11.10 fick jag den. Denna mejl reggades först på utlottningen.
Jag fick "Tyvärr, du blev inte utvald denna gång" kl 11.29. Detta var min sekundära mejl som används ibland. Denna la jag till som nr 2 på Elgiganten. Sambon fick inget mejl alls denna gång på sin primära mejl. Från min egna .se domän fick jag inget mejl på någon av de 6 olika jag testade. Arbetskollegan fick "Tyvärr, du blev inte utvald denna gång" på sin ena och inget mejl på den andra.

Men jag har inget behov alls av den då jag fick 2 st från Webhallen vid release. Men ville nu hjälpa min arbetskollega att få en.
Tog expressfrakt på den och den skickades inatt med Bring. Fick den hemkörd redan i eftermiddags. Den skickades från deras lager i Jönköping. Om någon undrar så var den helt ny och plomberad. Inget returex.

Konsollen är nu lämnad till min kollega och han är hur glad som helst.

Kan inte du va min kollega?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoiKoo:

Fick en PS5 från Elgiganten igår.

Ska först sägas att jag "endast" reggade mig vid min vanliga epost adress vid förra utlottningen med Elgiganten, samt min sambo som gjorde likadant. Då fick vi båda ett mejl med att vi inte var utvalda.

Så i onsdags så tipsade jag kollegan på jobbet om utlottningen igen. Han bidrog med 2 st mejladresser. Jag själv med 8 st varav 2 är mina vardagliga som används. De sista 6 st var olika men med min egna .se domän. Sambon la även till 1 st mejladress som är hennes ordinarie.

Jag fick "Grattis - Du är utvald" på min primära mejl. Kl 11.10 fick jag den. Denna mejl reggades först på utlottningen.
Jag fick "Tyvärr, du blev inte utvald denna gång" kl 11.29. Detta var min sekundära mejl som används ibland. Denna la jag till som nr 2 på Elgiganten. Sambon fick inget mejl alls denna gång på sin primära mejl. Från min egna .se domän fick jag inget mejl på någon av de 6 olika jag testade. Arbetskollegan fick "Tyvärr, du blev inte utvald denna gång" på sin ena och inget mejl på den andra.

Men jag har inget behov alls av den då jag fick 2 st från Webhallen vid release. Men ville nu hjälpa min arbetskollega att få en.
Tog expressfrakt på den och den skickades inatt med Bring. Fick den hemkörd redan i eftermiddags. Den skickades från deras lager i Jönköping. Om någon undrar så var den helt ny och plomberad. Inget returex.

Konsollen är nu lämnad till min kollega och han är hur glad som helst.

Varför inte bara en anmälning per hushåll? Det där känns rätt ojust imho.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimbus:

Varför inte bara en anmälning per hushåll? Det där känns rätt ojust imho.

så himla ojust, tycker jag med. har hittils alltid varit just men nästa gång kommer jag också att ddosa dem men fantasktsika postadresser för att få en lott. min uppfattning av sverige var att dett mesta sociala är bra och att man inte behöver applicera darwin's "survival of the fittest", men vart har landet landat
jag är 70-talist, ganska rik, och behöver egentligen inte bry mig, men jag blir bara ledsen när jag läser tråden. vart är sverige på väg?
/yep #godagammlatiden

Permalänk
Medlem

Var med på båda utlottningarna och fick tyvärr svaret på första. Denna gång fick jag inget svar alls. Tycker man borde få en bekräftelse att man deltar i utlottningen, för nu vet man ju inte det????

Sen borde dom väl kunna köra bankid eller nått, så det verkligen blir rättvist och endast en anmälan per hushåll och koden borde vara personlig. Ingen kod som man kan sälja åt andra. Som det är nu, så är chansen större att vinna på lotto!

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av pirpen:

Var med på båda utlottningarna och fick tyvärr svaret på första. Denna gång fick jag inget svar alls. Tycker man borde få en bekräftelse att man deltar i utlottningen, för nu vet man ju inte det????

Det var någon som tidigare postade en screenshot några sidor tillbaka i denna tråd från en konversation med vad jag tror är Elgigantens kundservice där de skrev att de hade problem med att skicka ut en del av mailen till dom som inte vann. Så det var ju tänkt att de skulle skicka ut mail precis som vid förra utlottningen med det blev något fel denna gång, se länk nedan.

https://prnt.sc/wncaw8

Permalänk
Medlem

Har också haft en konversation med EG via instagram där dem säger att det endast är "ej utvalda" mailen som inte skickades, hur dem nu vet det.

https://i.ibb.co/1bSLXGZ/ps5-eg.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av LonniE88:

Har också haft en konversation med EG via instagram där dem säger att det endast är "ej utvalda" mailen som inte skickades, hur dem nu vet det.

https://i.ibb.co/1bSLXGZ/ps5-eg.jpg

Alla som blev utvalda kanske använde sina koder. Det är inte orimligt med tanke på hur efterfrågade PS5or är.

Permalänk
Medlem

Till nästa gång ska jag registrera minst 10 nya e-post adresser som alla har ett snarligt namn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaNi8331:

Ska se ifall nån vill byta mot ett 3080 först, annars får en kollega köpa den för inköpspris

Jag gjorde samma också. Fick 2 st på reales och sålde det ena för inköpspris till min kollega som inte lyckades få tag på en. Tog emot att sälja för överpris på tradera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoiKoo:

Fick en PS5 från Elgiganten igår.

Ska först sägas att jag "endast" reggade mig vid min vanliga epost adress vid förra utlottningen med Elgiganten, samt min sambo som gjorde likadant. Då fick vi båda ett mejl med att vi inte var utvalda.

Så i onsdags så tipsade jag kollegan på jobbet om utlottningen igen. Han bidrog med 2 st mejladresser. Jag själv med 8 st varav 2 är mina vardagliga som används. De sista 6 st var olika men med min egna .se domän. Sambon la även till 1 st mejladress som är hennes ordinarie.

Jag fick "Grattis - Du är utvald" på min primära mejl. Kl 11.10 fick jag den. Denna mejl reggades först på utlottningen.
Jag fick "Tyvärr, du blev inte utvald denna gång" kl 11.29. Detta var min sekundära mejl som används ibland. Denna la jag till som nr 2 på Elgiganten. Sambon fick inget mejl alls denna gång på sin primära mejl. Från min egna .se domän fick jag inget mejl på någon av de 6 olika jag testade. Arbetskollegan fick "Tyvärr, du blev inte utvald denna gång" på sin ena och inget mejl på den andra.

Men jag har inget behov alls av den då jag fick 2 st från Webhallen vid release. Men ville nu hjälpa min arbetskollega att få en.
Tog expressfrakt på den och den skickades inatt med Bring. Fick den hemkörd redan i eftermiddags. Den skickades från deras lager i Jönköping. Om någon undrar så var den helt ny och plomberad. Inget returex.

Konsollen är nu lämnad till min kollega och han är hur glad som helst.

Fifflare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slevve:

Jag gjorde samma också. Fick 2 st på reales och sålde det ena för inköpspris till min kollega som inte lyckades få tag på en. Tog emot att sälja för överpris på tradera.

Ja det känns som att man är en del av scalper-problematiken om man säljer för överpris.
Sen var det dessutom kollegan som tipsade mig om tävlingen.

Visa signatur

ASUS TUF 3070 ti | ASUS TUF GAMING B550-PLUS | Ryzen 5600x + Be quiet pure rock | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200mhz | Phanteks 400A Digital | Ezdiy-fab RGB 120mm x5 | Corsair RM750x 750W | WD Red 3TB | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Optix MAG341CQ | Ducky Mecha mini | Razer Deathadder Elite

Permalänk

Ps5 finns i lager på elgiganten i borås nu enligt deras hemsida

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rackabajsaren:

Ps5 finns i lager på elgiganten i borås nu enligt deras hemsida

Det kan ha varit något snabbt knas. Om man går in på sidan för PS5 istället för att söka efter konsolen vanligt så står det att det finns 100+ i webblager.

Dold text
Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem

När tror ni lagerstatus börjar bli normal?
Gav bort Ps5at jag fick nu och tänkte köpa ett efter sommaren istället.

Visa signatur

ASUS TUF 3070 ti | ASUS TUF GAMING B550-PLUS | Ryzen 5600x + Be quiet pure rock | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200mhz | Phanteks 400A Digital | Ezdiy-fab RGB 120mm x5 | Corsair RM750x 750W | WD Red 3TB | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Optix MAG341CQ | Ducky Mecha mini | Razer Deathadder Elite

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaNi8331:

När tror ni lagerstatus börjar bli normal?
Gav bort Ps5at jag fick nu och tänkte köpa ett efter sommaren istället.

Varför ge bort om du vill ha en?

Permalänk
Medlem

För fan amazon ge lite besked den här veckan, snälla rara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmq:

Varför ge bort om du vill ha en?

Känner inget behov av en just nu, det gör däremot kollegan så han får köpa den istället.

Visa signatur

ASUS TUF 3070 ti | ASUS TUF GAMING B550-PLUS | Ryzen 5600x + Be quiet pure rock | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200mhz | Phanteks 400A Digital | Ezdiy-fab RGB 120mm x5 | Corsair RM750x 750W | WD Red 3TB | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Optix MAG341CQ | Ducky Mecha mini | Razer Deathadder Elite

Permalänk
Medlem

Är det någon som har några nya uppgifter från Dustinhome? N9gon som har precis fått sin PS5 levererad?

Permalänk
Skrivet av Seanto:

Är det någon som har några nya uppgifter från Dustinhome? N9gon som har precis fått sin PS5 levererad?

Om jag inte minns fel var det någon som beställde 17 september som fått skickat? Iaf var ordern under behandling och inte bekräftad, dock inte läst mer. Själv har jag beställt 24 oktober, inte hört ett jota.

Permalänk

Ginza

Någon som fått sin leverans skickad av Ginza? Får bara fortsatt konstanta "din leverans har blivit försenad" mejl...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dijonsenap:

Om jag inte minns fel var det någon som beställde 17 september som fått skickat? Iaf var ordern under behandling och inte bekräftad, dock inte läst mer. Själv har jag beställt 24 oktober, inte hört ett jota.

Jag beställde min den 13 oktober och inget har hänt där alls. Då är det nog mars man tyvärr får ställa in sig på att man kanske får en levererad.

Permalänk
Medlem

Chattade med Amazon nu och dem har inga uppdateringar att ge oss

Amazon support:
Unfortunately we do not have any news, for some reason playstation production is slow.
However you will receive an e-mail when we have an estimated date.

Permalänk
Skrivet av Seanto:

Jag beställde min den 13 oktober och inget har hänt där alls. Då är det nog mars man tyvärr får ställa in sig på att man kanske får en levererad.

Ja, nu när du säger det så hade någon här fått en guesstimate på feb-mars. Vederbörande hade beställt någon gång mellan dig och mig har jag för mig.

Permalänk

Någon som ännu fått leverans eller hört något från CyberPhoto?

Permalänk
Skrivet av Lostsince87:

Någon som ännu fått leverans eller hört något från CyberPhoto?

tja nepp inte hört något än. men fick mail för någon vecka sen att dom har inte glömt min beställning och skickar så snart det finns i lager. men man vill ju ha den snart :(.. när beställde du där?

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem

Ja, jag ställer mig in på att vi inte ser nått förrän typ mars. Lika bra att släppa för stunden..

Permalänk
Skrivet av wthnds:

Ja, jag ställer mig in på att vi inte ser nått förrän typ mars. Lika bra att släppa för stunden..

Om man fick en krona för varje gång man slått upp den här tråden (och övriga internet) på jakt efter nyheter, och inte fått några, då hade man kunnat köpa flera ps5or från scalpers och fortfarande haft en rejäl slant över 😁

Permalänk

men hoppas på senast mars :(. beställde ifrån cyberphoto runt jul. hoppas hoppas

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem

Tror att ni som beställde från CyberPhoto kommer få vänta extra länge med tanke på att deras beställningar vart uppe hur länge som helst och det är inte en superstor kedja så dem lär inte prioriteras i leveranser