Windows Server 2003 VS Annat Windows :-P

Permalänk
Medlem

Windows Server 2003 VS Annat Windows :-P

Tjosan!

Denna fråga kanske har ställts förut, men hitta inte det jag ville veta när jag sökte!

Fråga1: Är Windows Server 2003 bra att använda som vanligt OS? (inte som server alltså...)

Fråga2: Är Windows XP PRO bättre till det ändamålet? Eller är Windows 2000 PRO bättre än XP PRO?

Är väldigt förvirrad kring alla dumma OS :D:D

Visa signatur

true

Permalänk
Medlem

fråga 1: du kan, om du vill, köra win3k som vanlig klient
fråga 2: kör win2k

Visa signatur

va?

Permalänk
Medlem

1. Windows Server 2003 är ett server-os och är inte gjort att användas som workstation även om de går. Men jag har inte testat det så jag vet inte riktigt hur det är.

2. Win XP Pro är ett bra operativsystem likså Win 2000 Pro. Vilket som är bäst av de är nog mest en smaksak. Vissa gillar 2000 mer och andra XP mer. Själv använder jag XP då jag tycker att 2000 inte var lika bra som XP.

EDIT: Tack Nisse19 som påpeka mitt fel.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem

"Själv använder jag 2000 då jag tycker att 2000 inte var lika bra som XP."

Jag som är dum eller ser det där konstigt ut?

edit: Ingen orsak!

Permalänk
Medlem

hehe

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

NIsse19: Kolla hans sign så ser du att han anv. XP.... Antagligen skrev han fel. Inget o tjafsa om!

Visa signatur

true

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse19
"Själv använder jag 2000 då jag tycker att 2000 inte var lika bra som XP."

Jag som är dum eller ser det där konstigt ut?

oj, en felstavning, du kanske inte förstår hur det _skulle_ vara?

Permalänk
Medlem

Håller med nisse om att det ser lite skojigt ut... även om jag fattar att något var felskrivet... (tror jag nisse gjorde me...inget att gnälla på han för.... )

Visa signatur

The only bad thing about living outside the law, is that you no longer have it`s protection..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte
oj, en felstavning, du kanske inte förstår hur det _skulle_ vara?

Visa gärna vilket ord han stavade fel på, jag hittar inget.

Permalänk
Medlem

Nisse19: moget igen.....

Visa signatur

true

Permalänk
Hedersmedlem

nästa inlägg som inte är "on topic" belönas med varning/avstängning.

Permalänk
Medlem

Windows Server 2003 fungerar utmärkt att använda som workstation dock så betalar man ju för en jävla massa man inte använder.

Jag tycker att win2k3 server är minst lika bra som wink2pro och xp pro.

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Windows Server 2003 VS Annat Windows :-P

Citat:

Ursprungligen inskrivet av D@mi€n
Fråga1: Är Windows Server 2003 bra att använda som vanligt OS? (inte som server alltså...)

Fråga2: Är Windows XP PRO bättre till det ändamålet? Eller är Windows 2000 PRO bättre än XP PRO?

1. Ja det går bra. Nackdelarna är att några program inte fungerar, men det går endera att fixa så de gör eller så överlever man utan dem. Det kräver lite omställningar också. Sedan fungerar det fin fint.

2. smaken är som baken.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Som vanligt.
ServerOS är till för SERVERS och ingenting annat.
Kör Windows 2000 eller Windows XP om det är till en workstation.
Därmed basta.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

oki! tack för svaren alla (nästan)...

Visa signatur

true

Permalänk
Hedersmedlem

Enda anledningen till att inte köra Windows Server 2003 som vanligt operativsystem är priset, annars funkar den klockrent.
Jag tycker det går snabbare och smidigare att installera ws2003 och konvertera till "pro" än att installera XP och stänga av allt lull-lull och patcha till förbannelse.

För tre år sen sa folk att win2k inte var gjord för spel och därför skulle man absolut inte ens försöka göra det. Vissa verkar tänka likadant nu.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

yepp, kan inte fatta att alla ser ner på win2k3 så mycket. har ni ens testat det? anser att det går mycket snabbare æn något OS jag har testat. har bara støt på ett problem med win2k3 och det var att diskkeeper inte funka med det lær dom ju ha fixat till næsta version.

Visa signatur

E

Permalänk
Medlem

Jag har en server med windows 2000 pro som kör TS2 server och HL NS MOD server,
Tänkte testa instalera windows 2003 tjänar jag på det?
Kan man få windows 2003 att logga in automatiskt?
för jag har ej skärm tangentbord lr mus till den, så om den hänger sig vill jag bara kunna trycka på power on så startas allt som behövs startas som den redan gör.

Visa signatur

Cpu: Athlon64 winchester 3000+ @ 2340Mhz | MB: MSI K8N Neo2-54G | Ram: Ballistix 2x512 520Mhz| HD: Barracuda IV 40GB, Maxtor DaimondMax 160GB, WD Caviar 250GB | Gpu: Geforce6800 LE @ 16/6 430/883 | Os: winXP SP2 |

Permalänk
Hedersmedlem

BaDLiFE, man kan få WS2003 att logga in automatiskt, http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=1839617.... Om du kör WS2003så med lite "tur" så kanske du inte behöver starta om datorn så ofta.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Lägg upp TS och HL som tjänster, så startas de direkt maskinen "poppar" igång. Du behöver inte logga in ens.

http://www.unrealadmin.org/modules.php?name=Sections&op=viewa... där har du tips på 2 olika program för att köra dem som tjänster.

Lycka till/ Fred

Visa signatur

Mvh / Fred

Permalänk
Medlem

Jag gillar Win2k3... dock kör jag fortfarande med vanliga Win2k... mest för att jag inte orkar göra alla inställningar som jag har igen... (instalerade 2k3 på en gammal hårddisk för att se hur det var... )

Visa signatur

The only bad thing about living outside the law, is that you no longer have it`s protection..