-BTC till Länsförsäkringar-

Permalänk

-BTC till Länsförsäkringar-

Hej!

Jag har en fråga som jag nyligen blev medveten om. Jag har en del kryptovalutor sen ett tag tillbaka. Var i kontakt med min bank idag Länsförsäkringar där jag fick reda på att dom har bannlyst kryptovalutor köp/sälj.

Hur går jag tillväga nu (om jag bestämmer mig för att sälja framöver)?

Vad jag förstår så fungerar det att göra SEPA överföring till te.x SEB? (Planerar att byta från LF inom kort pga detta + lite annat)

Om det skulle bli "akut" kan jag då införskaffa revolut och göra följande. Kraken > Revolut > LF (eller bara lämna pengarna på ett revolut konto)?. Någon som har testat det/vet om det skulle vara en legitim lösning?

Jag är fullt medveten om att man behöver skatta 30% och allt var det innebär. Då dessa pengarna är hundra procent lagliga så har jag inga bekymmer att skatta på vinsten, men det är en diskussion för en annan tråd.

Revolut fungerar som "klarna"? eller har jag fel.

Tack på förhand

Visa signatur

MSI 4070 Ti Ventus 3 OC | i7 13700F | 64GB DDR5 5600Mhz XMP profile 1 | 1440p Samsung G5 Odyssey |
OBS! -Stavar ofta fel men med glimten i ögat-

Permalänk
Avstängd

Jag vet inte hur din bank är och vilken relation ni har men för mig blev det ett jäkla liv på Swedbank i somras när jag förde över pengar från coinwallet till mitt Lönekonto.
Fick fylla i för pengatvätt , swish stängdes av, osv osv.
Löstes efter 2 veckors väntan dock.
Idag har jag bytt bank och tog även upp det med banken att jag kommer föra över pengar till mitt lönekonto i framtiden. För dem var det inga problem och rekommenderade ett ISK konto hos dem osv. Betydligt bättre bemötande, det kanske inte svarar rakt på din fråga men bara en sak som kan vara bra att veta.
Kanske fler som råkat ut för samma sak?
Jag bytte till Skandia som bank.