SweClockers får efterlängtade forumfunktioner

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Kanske bara är jag då, men jag har aldrig behövt ha ens i närheten av 12 timmar på mig att skicka ett inlägg.

Är väl mest om man kommer in på något annat och mer eller mindre glömmer bort det för tillfället.
Gör det i stort sett enbart från mobilen och när det råkar vara lägen/luckor, inte alltid tid att skriva klart just då och måste många gånger avbryta för annat.

Jag skriver ofta något längre inlägg, som kräver viss fundering och formulering, väldigt sällan svar med endast en mening.
Korta inlägg finns det oftast inte mycket till orsak för folk att ta någon större notis om, men gör man längre inlägg kräver det ordentlig tydlighet för att saker inte ska missuppfattas el ifrågasättas. Formulerar man lite otydligt el svepande är det stor risk att någon är där och hugger direkt. Hellre mer tydlighet i första inlägget än att behöva argumentera senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Vill passa på att slå ett slag för den här QOL-funktionen som jag blev uppmärksammad på i den här tråden.

Tldr: i Följda Trådar - tryck på symbolen direkt till vänster om trådnamnet för att direkt komma till Sista inlägget.

Säkert känt för många men okänt för mig med många års swec-häng under bältet

Whaaat! Bästa tipset i år! Jag har alltid först klickat in mig i tråden och sedan på asterisken för att komma till första olästa.
Idag är en ny dag i mitt nya liv här på Swec! Tack @TotalF

Permalänk
Medlem
Skrivet av D.:

Är väl mest om man kommer in på något annat och mer eller mindre glömmer bort det för tillfället.
Gör det i stort sett enbart från mobilen och när det råkar vara lägen/luckor, inte alltid tid att skriva klart just då och måste många gånger avbryta för annat.

Jag skriver ofta något längre inlägg, som kräver viss fundering och formulering, väldigt sällan svar med endast en mening.
Korta inlägg finns det oftast inte mycket till orsak för folk att ta någon större notis om, men gör man längre inlägg kräver det ordentlig tydlighet för att saker inte ska missuppfattas el ifrågasättas. Formulerar man lite otydligt el svepande är det stor risk att någon är där och hugger direkt. Hellre mer tydlighet i första inlägget än att behöva argumentera senare.

I värsta fall kan man ju alltid redigera inlägg, men jag förstår att folk inte går tillbaka och löser tidigare inlägg, bara nya.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeSun:

Whaaat! Bästa tipset i år! Jag har alltid först klickat in mig i tråden och sedan på asterisken för att komma till första olästa.
Idag är en ny dag i mitt nya liv här på Swec! Tack @TotalF

Hah!! Samma feeling här.

Nu måste du bara "lära om". Har flera gånger idag kommit på mig själv att göra som jag alltid gjort och skapat mig ett extra klick i onödan. Vanans makt är stor

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av Dinkefing:

Efterlängtat men tycker ni borde förbättra sökfunktionen om det är nu är möjligt? Det är mycket man inte hittar fortfarande eller ger dåliga resultat.

Att bygga en bra sökmotor kräver i stort att man skapar ett helt företag för att åstadkomma. De sökfunktioner jag personligen byggt är mindre avancerade än de vi har just nu. Vilken av alla sökfunktioner använder du? De har lite olika beteenden.

Skrivet av Alling:

Har en del kod att radera i Better SweClockers nu, verkar det som!

Alltid härligt att kunna städa upp lite. Förhoppningsvis kan vår funktion leverera lika hög kvalité.

Skrivet av DevilsDad:

Jag som försökte refresha sidan idag som ett sätt att bli av med ett utkast jag inte ville skicka. Det gick inte alls..

Sorry, not sorry! Se det som en uppmaning att skriva något i tråden.

Skrivet av D.:

Går det inte att sätta en längre tid för hur länge utkast sparas?

I teorin går att spara dem i oändligheten och initialt pratade vi om 1h, men för det problem vi ämnar lösa är 12h mer än tillräckligt.

Permalänk
Medlem

Tack för att ni investerar i FORUMET och inte bara dumpar oss i en Discord som så många andra tror är något vettigt...

Visa signatur

Proud AMD customer since 1998!

Permalänk
Medlem

Kan man pinga sig själv? @Zeedarn

Svar.. Nej?
Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

@Zeedarn Nej, man är immun mot självping som du upptäckte, men för att vara snäll bjuder jag på en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

I teorin går att spara dem i oändligheten och initialt pratade vi om 1h, men för det problem vi ämnar lösa är 12h mer än tillräckligt.

Är det så stora mängder data det handlar om, el varför den gränsen?
Kanske inte hemskt vanligt att det behövs längre, men 24 h ger väl mer än tillräcklig marginal för det mesta.
Kanske får vara nöjd med något åtminstone.

Permalänk
Medlem

Mycket bra, och särskilt utkastsparandet, har haft behov av den funktionen sedan ... alltid.

Även mycket trevligt med det nya verktygsfältet, så man slipper den gamla förhandsgranska-omvägen.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Hah!! Samma feeling här.

Nu måste du bara "lära om". Har flera gånger idag kommit på mig själv att göra som jag alltid gjort och skapat mig ett extra klick i onödan. Vanans makt är stor

Haha! Japp - vanans makt är verkligen den är stor Men när man väl hinner tänka till lite och klicka på ikonen till vänster då sprider sig ett litet leende och man liksom "Yeah.. kolla in mig! Swoosh! rätt direkt, bah :D"

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av D.:

Är det så stora mängder data det handlar om, el varför den gränsen?

Ett utkast tar mindre plats än ett foruminlägg då den har färre datapunkter. För det syfte vi ämnar att lösa är 12 timmar mer än tillräckligt.

Permalänk
Medlem

När får vi möjligheten att använda markdown i forumet istället för forntida lösningar som BB-kod?

Permalänk
Medlem

Skaffa möjligheten att blocka användare (åtminstone dölja deras inlägg, för mig).

__________
Som exempelvis en användare i denna tråd . Han har postat 5st inlägg på varje en av dom tre senaste sidorna. Det brukar vara "fyndvaror" (demo, returer) av grafikkort 9 ggr av 10 när han postar.

Det kanske är jätteroligt för några andra, men jag skulle slippa gnälla om vilka inlägg som borde vara i vilken tråd/om det borde finnas en annan tråd för demo-ex, jag slipper få notiser ifalll jag har tråden på bevakning. Etc.
___________

Ovan är bara ett exempel av scenarion/användare vars inlägg man inte vill se. Det finns fler exempel.

Med blockfunktionen skulle jag kunna göra mig kvitt mitt irritationsmoment och det berör bara mig.