Formattering mobilt Bank-ID Android (Motorola)

Permalänk

Formattering mobilt Bank-ID Android (Motorola)

Hej,

Det har hänt något med min bank-ID och texten där det står vad man ska "godkänna" har fått jättekonstig formattering.

Så nu är texten ofta pytteliten så man ser inte vad det står. Det är alltså texten som står samtidigt som man skriver in sin kod.

Har ingen aning varför, har den senaste versionen. Vågar inte avinstallera för risken är väl att bank-ID försvinner då och så måste man skapa ett nytt vilket är lite omständigt.

Någon som har varit med om samma sak och löst det? Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperDuperKillen:

Hej,

Det har hänt något med min bank-ID och texten där det står vad man ska "godkänna" har fått jättekonstig formattering.

Så nu är texten ofta pytteliten så man ser inte vad det står. Det är alltså texten som står samtidigt som man skriver in sin kod.

Har ingen aning varför, har den senaste versionen. Vågar inte avinstallera för risken är väl att bank-ID försvinner då och så måste man skapa ett nytt vilket är lite omständigt.

Någon som har varit med om samma sak och löst det? Tack!

Samma sak på min Sony så bara vänta på uppdatering av BankID så löser det sig säkert.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Samma här.

Permalänk

Skönt det inte bara var jag iallafall.

Försökt googla fram en lösning men får väl sitta still i båten.

Permalänk
Medlem

Det har varit så i över en vecka, man kan tycka att de borde ha upptäckt problemet vid det här laget...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Det har varit så i över en vecka, man kan tycka att de borde ha upptäckt problemet vid det här laget...

Någon måste först anmäla det..
Vilket många aldrig gör för alla tror att någon annan gör det.

Permalänk
Medlem

Inga som helst problem...
Köpte precis biljetter hos Blekingetrafiken

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Någon måste först anmäla det..
Vilket många aldrig gör för alla tror att någon annan gör det.

Det går inte att göra via deras app och det går inte att anmäla via deras hemsida heller.
Deras utvecklare borde testa appen på fysiska telefoner när de släpper en uppdatering så skulle de upptäcka det med en gång. Helst på bankens implementering och inte deras egen för den fungerar som det ska

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Någon måste först anmäla det..
Vilket många aldrig gör för alla tror att någon annan gör det.

Skrivet av pine-orange:

Det går inte att göra via deras app och det går inte att anmäla via deras hemsida heller.
Deras utvecklare borde testa appen på fysiska telefoner när de släpper en uppdatering så skulle de upptäcka det med en gång. Helst på bankens implementering och inte deras egen för den fungerar som det ska

Jag har anmält det, fick detta svar:

Citat:

Hej,

Tack för ditt mejl. Vi känner till att Android i vissa fall misslyckas med att rita upp skärmbilden korrekt. Det brukar gå att åtgärda genom att vända telefonen i landskapsläge och sedan tillbaka igen när skärmbilden har ritats om.

Om den metoden inte fungerar kan du också prova att zooma texten.

Vi arbetar på att få fram en lösning som hanterar detta Android-problem och hoppas kunna börja distribuera en ny version av BankID-appen med början i nästa vecka.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Det går inte att göra via deras app och det går inte att anmäla via deras hemsida heller.
Deras utvecklare borde testa appen på fysiska telefoner när de släpper en uppdatering så skulle de upptäcka det med en gång. Helst på bankens implementering och inte deras egen för den fungerar som det ska

Anmäl till android@bankid.com

Permalänk
Skrivet av SirMacke:

Jag har anmält det, fick detta svar:

Det fungerade att snurra skärmen fram och tillbaka. 😂