Bahnhof vinner mitt pris för Sveriges sämsta operatör, grattis!

Permalänk
Medlem

Bahnhof vinner mitt pris för Sveriges sämsta operatör, grattis!

Jag måste bara skiva av mig om vilket skräp Bahnhof är. Aldrig i mitt liv har jag haft en så dålig upplevelse med ett företag som jag haft med Bahnhof de senaste 3+ veckorna.

Alltid hört bra saker om Bahnhof över åren, deras inställning till integritet på nätet, att de vunnit priser för nöjda kunder, osv. Så när jag fick ett erbjudande om att hoppa över från Telias Öppenfiber till Bahnhofs Villanät så tänkte jag det kunde ju bara bli bättre.

Jag snackar med dem och får ett datum då det ska kopplas in, så jag kontaktar min dåvarande operatör och stänger av det abonnemanget då. Dagen kommer och inget internet. Man ringer då Bahnhof, som visar sig ha 90 minuters (!) väntetid på deras kundsupport. Långt om länge kommer jag fram till supporten och de säger att det blir en liten fördröjning, deras villafiber switch är inte riktigt klar, så ett par dagar, då ska det vara igång! Tiden går, inget händer.

Kontaktar dem igen, och nu säger de att det kommer vara en vecka fram ungefär. Men, det finns en god nyhet - jag har ju kvar Telias Öppenfiber, så de kan slå på Bahnhof via det under tiden. Perfekt! Förutom då att detta fungerade i någon timme, sedan så drog tydligen nån tekniker ut mig från Telias nät. Tyvärr så vet jag inte vad de gjorde därefter dock, för på något sätt lyckades de inte koppla in mig på Bahnhofs nät, men inte heller i Telias. Tydligen står inte huset listat på Öppenfiber längre. Trots detta får jag ett IP som routar mig via DNS till Telias portal. Så jag är fast mellan två nät.

När man snackar med Bahnhof säger de att de ska göra något, men inget händer. Tekniker ska skickas ut hit och dit, men när man genomlider 90+ minuter telefonkö dagen efter så får man höra saker som "jo det stämmer, de gjorde visst något jobb i närheten". Det senaste jag hörde från Bahnhof var idag där de säger att de ska skicka ut en egen tekniker (igen), men då det verkar vara inkopplat på Telias nät på något sätt så får de inte röra det. När jag då säger att jag inte vill ha kvar Bahnhof överhuvudtaget så nämns det att "det finns en månads uppsägningstid" - på ett abonnemang jag aldrig haft.

Över tre veckor av det här tramset nu, minst 7+ timmar i telefonkö, 5-6 olika datum när det sagts ska vara fixat. Nu i efterhand (dumt jag inte gjorde det innan) så har jag kollat upp lite fler recensioner av företaget och insett att många andra är liknande eller samma situation.

Så summan av det hela är: Byt för allt i världen inte till Bahnhof Villafiber. Det enda de levererar är galenskap.

Permalänk
Medlem

Ja, att ta bort valfriheten med ett öppet nät låter ju väldigt dumt överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem

Jag hade en liknande upplevelse när jag bytte till Bahnhof villafiber för tre år sedan. Jag hade då haft Bahnhofs 100/100 Mbit/s via telia Öppen Fiber i tio år och det hade funkat bra.

Själva flytten var en mardröm även för mig och det kändes som de [Bahnhof] inte alls hade koll på, eller prioriterade läget, var många frustrerande samtal till kundtjänst. Jag tror att jag var utan uppkoppling i ca en veckas tid innan de fick ordning på det men sedan dess har det ändå fungerat klockrent.

Det jag tagit med mig under alla år som Bahnhofkund är att tjänsten levereras bra och stabilt men om det uppstår problem är kundservicen undermålig.

I slutändan var det värt det för mig eftersom jag nu har 10000 Mbit/s till en lägre kostnad än tidigare 100 Mbit/s [via Öppen Fiber].
Jag är låst till Bahnhof som leverantör, men det är fine för mig. Det är också möjligt att byta tillbaka till Öppen Fiber i framtiden om man skulle vilja det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gadbois:

Jag hade en liknande upplevelse när jag bytte till Bahnhof villafiber för tre år sedan. Jag hade då haft Bahnhofs 100/100 Mbit/s via telia Öppen Fiber i tio år och det hade funkat bra.

Själva flytten var en mardröm även för mig och det kändes som de [Bahnhof] inte alls hade koll på, eller prioriterade läget, var många frustrerande samtal till kundtjänst. Jag tror att jag var utan uppkoppling i ca en veckas tid innan de fick ordning på det men sedan dess har det ändå fungerat klockrent.

Det jag tagit med mig under alla år som Bahnhofkund är att tjänsten levereras bra och stabilt men om det uppstår problem är kundservicen undermålig.

I slutändan var det värt det för mig eftersom jag nu har 10000 Mbit/s till en lägre kostnad än tidigare 100 Mbit/s [via Öppen Fiber].
Jag är låst till Bahnhof som leverantör, men det är fine för mig. Det är också möjligt att byta tillbaka till Öppen Fiber i framtiden om man skulle vilja det.

Jo, har liknande erfarenheter. Det funkade förvisso inte perfekt här - var fler längre avbrott och sådant - men i slutändan ändå tillräckligt bra för mina privata behov när vi hade Bahnhof i föreningen.

När föreningen sedan investerade i bergvärme, så lyckades Bahnhof trots löften inte leverera vad vi behövde för övervakningen av systemet. Ingenting hände, det förhalades, frågor om när/var/hur undveks/ignorerades, osv, trots att det bör ha varit ganska okomplicerade grejer att fixa. Vi fick kort sagt ett oerhört oprofessionellt intryck av supporten. Efter något år av den cirkusen kroknade vi och bytte operatör, till en som lyckades leverera i stort sett omedelbart. Tilläggas skall att jag inte heller märkt av ett enda driftsavbrott sedan dess.

Det är synd. Även om jag begriper att det rör sig om marknadsföring, så gillar jag Bahnhofs ställningstaganden i integritetsfrågor. De behövs som motpol. Hade velat gynna dem om de kunde leverera en totalt sett adekvat tjänst.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

De har inte de mest fyndiga kundsupporten nej, och min flytt till villafiber var inte helt problemfri heller då jag behövde ringa dem av någon anledning så att internetet skulle aktiveras. Tog sina 20min på telefonkö och sedan en halvtimme för aktivering, men förutom det så är jag helnöjd med Bahnhof.

Suger alltid när man får dåliga upplevelser av något, vad det än är. Men iaf fungerar uppkopplingen utan strul (till skillnad från tidigare Tele2 öppen fiber), routern är bättre, hastigheten långt högre och priset märkvärt lägre. Trevlig kundtjänst även om de komplicerar en simpel sak, rekommenderar fortsatt Bahnhof Villafiber till mina bekanta. Men det handlar främst om priset, som var jag bor är mycket billigare än alternativen.

Sådana här historier, och värre, förekommer tyvärr bland alla leverantörer.

Permalänk
Medlem

Har haft Bahnhof själva i öppen fiber innan jag böt till Bredband2 med ett års avtal med mer en dubbelt så låg kostnad, kontentan: Bahnhof snackar otroligt mycket men klarar inte av att leverera alls, deras kundtjänst är inte existerande och ska du ha tag i dem/säga upp etc så får du allt vänta på förhalande efter förhalande.

Till dig Cimilite, finns det inte lagar runt att dem måste leverera ditt avtal inom utsagt tid vilket dem ej gjort för att ens kunna binda, dem har ju haft 4 - 5 chanser enligt ditt inlägg så vart kommer dem ens ifrån.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk

En gång i tiden var de bra, men de har väl blivit för stora.

Permalänk

Angående bahnhof, be att prata med en tekniker.

Supporten är inte alls kunnig tyvärr. Men sen kan strul också vara pga tillgång till andras anläggningar.

Någonstans så måste någon byta switch på din fiber och det är tyvärr denna person som brukar strula.

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Engann:

Ja, att ta bort valfriheten med ett öppet nät låter ju väldigt dumt överhuvudtaget.

Att byta och låsa in sig är gratis. Att byta tillbaka går på, om jag inte minns fel, 2700 kr.

Aldrig i livet att jag skulle låsa in mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Engann:

Ja, att ta bort valfriheten med ett öppet nät låter ju väldigt dumt överhuvudtaget.

Billigaste öppen fiber val på min adress. Utöver priserna är det +40 kr/mån för "fiberaccess":
Bahnhof: var 569kr, finns inte alls längre (1000/1000)
Telia: 599kr, 250/250. Gratis router med kampanj
Telenor: 424kr, 100/100
Tele2: Hade det innan, 489kr, 300/300. Ville inte sänka pris, + dålig router
Bredband2: 445/495kr, 100/100. +69kr router.
Netatonce: 466kr, 100/100. Ingen router.
osv.

Bahnhof VillaFiber 1000/1000: 379kr första 12 mån, sedan 429kr. Det billigaste av alla val, samtidigt snabbaste.
Samma hastighet kostar 600-1000kr hos andra.

Sparar ihop kostnaden för eventuell byte tillbaks till öppenfiber på bara ett år, för att inte tala om att tele2 alltid erbjuder gratis byte med "kampanj" här.

Permalänk
Medlem

Att prata med 1st line support är helt bedrövligt.
Jag har både bra och dålig erfarenhet, det fungerar bra så länge det är ett ärende som rör sig inom ramarna för vad som är normalt.
Är något svårlöst så antas det att det är kundens utrustning som det är fel på och man blir runtskickad mellan nätägare och Bahnhof.

Hade ett udda ärende när jag hade min villa där grannen lyckades slå en plog/snöpinne genom nydragna fiberkabeln till villaområdet.
Efter reparation av fibern så kunde jag styra chromecast enheter från min telefon som inte ens fanns i mitt hemmanätverk. Lyckades lista ut vem det var då namnet på chromecasten var namnet på personen som ägde den.
Kontaktade personen på facebook och vi felanmälde tillsammans, inte förrns det plus några arga mejl så fick det någon prio alls.
Fick om och om igen som svar att det inte skall vara möjligt men jag kunde fortfarande se och styra enheter som inte var mina.

Där och då vart det snabb uppgradering från billlig skräprouter från TP-link till Asus.

Sorry för wordwomit som inte var relaterat.

Permalänk
Medlem

Jag skulle aldrig välja Tele2 dom kan hålla på med mobiler och inte fiber.

Permalänk
Medlem

Jag känner igen det där. Jag har också Bahnhof. Min uppkoppling fungerar jättebra men när det blir problem är det inte lika smidigt. Det har inneburit ett evigt väntande i telefonkö och krånglande hit och dit. De lyckades i alla fall lösa mitt problem till slut men jag tror att jag fick hålla på i drygt en månad. Den där telefonkön är dessutom ett skämt. Vid ett tillfälle hade jag stått i kö i 50 minuter för att komma fram men det visade sig att jag skulle till teknisk support istället för dit jag hade kommit. Istället för att bara koppla över mig dit fick jag stå i telefonkö lika länge till för att komma fram till teknisk support.

Permalänk
Medlem

Hade då aldrig låst in mig i en operatörs egna nät som Bahnhof. Öppet nät där vem som helst kan konkurrera är och föredra oavsett om det är Zitius, Global Connect eller iTUX. Bahnhof har ju lite lustig routing dessutom, då de inte agerar längre på alla IX:är i Sverige.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Skrivet av IceKey:

Hade då aldrig låst in mig i en operatörs egna nät som Bahnhof. Öppet nät där vem som helst kan konkurrera är och föredra oavsett om det är Zitius, Global Connect eller iTUX. Bahnhof har ju lite lustig routing dessutom, då de inte agerar längre på alla IX:är i Sverige.

Fast "öppen" är det ju inte, du betalar årsavgift för att få möjligheten att välja operatör för en högre avgift.

Oftast spar man in byteskostnaden på 1-2år

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk

Bahnhof var bra förr. Har själv haft dom i ca 10 år på ett öppet fibernät och sällan haft problem. Däremot stör jag mig på deras smyghöjningar av priser.

Efter mer och mer jag hör hoppas jag att jag slipper problem.

90 minuters telefonkö låter helt galet.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Råka ring till brf/företags support och bli kopplad, där är det aldrig kö 😀

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Hade då aldrig låst in mig i en operatörs egna nät som Bahnhof. Öppet nät där vem som helst kan konkurrera är och föredra oavsett om det är Zitius, Global Connect eller iTUX. Bahnhof har ju lite lustig routing dessutom, då de inte agerar längre på alla IX:är i Sverige.

Bahnhof har hållit på sådär i över 20 år eller nå't. Kommer ihåg när man lirade CS och satt på Telias nät och ville spela på en server i Bahnhof's nät, då gick trafiken över Danmark eller Tyskland bara för att snåljåpen inte ville betala transitavgiften typ var annan månad. FTP fungerade inte alls.

Jag hoppade av Bahnhof vid flytt från lägenhet till villa. Fick inte ta med mig abonnemanget. De villa ha betalt på både platserna vid övergång. Nu var jag ute i god tid och kunde säga upp både abonnemang och bekantskap när jag lämnade över nycklarna.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Fast "öppen" är det ju inte, du betalar årsavgift för att få möjligheten att välja operatör för en högre avgift.

Oftast spar man in byteskostnaden på 1-2år

Vet inte hur du resonerar. Nätägaren bakar ofta in nätpriset i abonnemanget så det går inte att välja bort. Övriga operatörer på det öppna nätet kan inte heller välja bort nätavgiften till nätägaren. Det som återstår då är att låta dra in egen fiber i fastigheten vilket kostade c:a 20.000 pre Covid och inflation. Det är inte en summa man sparar in på 1-2 år. Så vad är det jag missar?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av Dr.Mabuse:

Vet inte hur du resonerar. Nätägaren bakar ofta in nätpriset i abonnemanget så det går inte att välja bort. Övriga operatörer på det öppna nätet kan inte heller välja bort nätavgiften till nätägaren. Det som återstår då är att låta dra in egen fiber i fastigheten vilket kostade c:a 20.000 pre Covid och inflation. Det är inte en summa man sparar in på 1-2 år. Så vad är det jag missar?

Om du har fiber framdraget redan så betalar man anslutningsavgift (stokab i Stockholm) och sedan avgiften till leverantören.

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Fast "öppen" är det ju inte, du betalar årsavgift för att få möjligheten att välja operatör för en högre avgift.

Oftast spar man in byteskostnaden på 1-2år

Hmmm nu hänger jag inte med här? Varför är den inte öppen? Vårt nät ägs utav kommunen och vem som helst kan agera KO i vårt öppna nät. Just nu är det Zitius och innan dess var det ViaEuropa som hade mycket lägre priser än Zitius oberoende operatör. En del betalar sk nätavgift vilket inte vi gör.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk

Vad tråkigt att en del verkar ha haft otur. Har själv Bahnhof lägenhetsfiber och är mycket nöjd. Beställning och leverans tog visserligen tid, men med tanke på att alla har olika förutsättningar var jag beredd att det skulle bli så. Tog cirka 6 månader från beställning till leverans. Sedan dess har det lirat på bra och jag är inte annat än nöjd, bra hastigheter och bra pris!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Om du har fiber framdraget redan så betalar man anslutningsavgift (stokab i Stockholm) och sedan avgiften till leverantören.

STOKAB och andra nätägare levererar endast svartfiber så utifrån den vetskapen kvarstår bristen på logik i ditt föregående inlägg.
Vem ska du byta mot när ingen fiberleverantör levererar ljus?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av Dr.Mabuse:

STOKAB och andra nätägare levererar endast svartfiber så utifrån den vetskapen kvarstår bristen på logik i ditt föregående inlägg.
Vem ska du byta mot när ingen fiberleverantör levererar ljus?

Vi betalar avgift till stokab
Samt till bahnhof

Tidigare var det avgift till stokab samt zitius, vilket är det sämsta skiten i världen samt den leverantör man ville ha via öppenfiber

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Funderade ett tag på att byta till dem, men de har fortfarande inte uppdaterat att vi har fått nytt postnummer där jag bor medan i stort sett varenda annan aktör/myndighet redan har gjort det. Och det har ändå gått x antal månader nu sedan bytet infördes.

Edit:
Står att man ska kontakta dem för att se om de kan leverera till postnumret, men hittade ändå någonstans där man fick upp priser direkt på adressen. Konstigt nog är det billigare där än de priser de erbjöd när man kontaktade dem o_0

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av gadbois:

Det jag tagit med mig under alla år som Bahnhofkund är att tjänsten levereras bra och stabilt men om det uppstår problem är kundservicen undermålig.

Precis min upplevelse också. Ofta funkat bra men när vi hade mycket byggjobb i närheten och fibern grävdes av titt som tätt visade de sin verkliga sida. Beroende på supporttekniker var det allt från helt aningslös ("Har du provat att starta om routern?") till rena hot om att jag själv skulle få betala om de skulle skicka ut en tekniker. Dessutom telefonkö i timmar och upp till en vecka för att svara på mail.

Slutade till slut ringa till dem och väntade bara på att någon granne med annan leverantör skulle felanmäla istället.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Skrivet av Pepsin:

Precis min upplevelse också. Ofta funkat bra men när vi hade mycket byggjobb i närheten och fibern grävdes av titt som tätt visade de sin verkliga sida. Slutade till slut ringa till dem och väntade bara på att någon granne med annan leverantör skulle felanmäla istället.

Är ju iofs kanske inte bahnhofs fiber då? Utan stokab/ownit eller vilka nu som äger nätet?

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Är ju iofs kanske inte bahnhofs fiber då? Utan stokab/ownit eller vilka nu som äger nätet?

Nej precis, men vi får inte felanmäla direkt till fiberägaren utan till Internetleverantören som sedan ska ta det vidare.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Jag upptäckte att de höjt mitt pris med 40 kronor sedan årets start utan att meddela mig överhuvud taget. De har säkert legal rätt att göra detta, men sådant snikande är något jag avskyr mest med bolag.

Kan man begära tillbaka det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimlite:

Jag måste bara skiva av mig om vilket skräp Bahnhof är. Aldrig i mitt liv har jag haft en så dålig upplevelse med ett företag som jag haft med Bahnhof de senaste 3+ veckorna.

Alltid hört bra saker om Bahnhof över åren, deras inställning till integritet på nätet, att de vunnit priser för nöjda kunder, osv. Så när jag fick ett erbjudande om att hoppa över från Telias Öppenfiber till Bahnhofs Villanät så tänkte jag det kunde ju bara bli bättre.

Jag snackar med dem och får ett datum då det ska kopplas in, så jag kontaktar min dåvarande operatör och stänger av det abonnemanget då. Dagen kommer och inget internet. Man ringer då Bahnhof, som visar sig ha 90 minuters (!) väntetid på deras kundsupport. Långt om länge kommer jag fram till supporten och de säger att det blir en liten fördröjning, deras villafiber switch är inte riktigt klar, så ett par dagar, då ska det vara igång! Tiden går, inget händer.

Kontaktar dem igen, och nu säger de att det kommer vara en vecka fram ungefär. Men, det finns en god nyhet - jag har ju kvar Telias Öppenfiber, så de kan slå på Bahnhof via det under tiden. Perfekt! Förutom då att detta fungerade i någon timme, sedan så drog tydligen nån tekniker ut mig från Telias nät. Tyvärr så vet jag inte vad de gjorde därefter dock, för på något sätt lyckades de inte koppla in mig på Bahnhofs nät, men inte heller i Telias. Tydligen står inte huset listat på Öppenfiber längre. Trots detta får jag ett IP som routar mig via DNS till Telias portal. Så jag är fast mellan två nät.

När man snackar med Bahnhof säger de att de ska göra något, men inget händer. Tekniker ska skickas ut hit och dit, men när man genomlider 90+ minuter telefonkö dagen efter så får man höra saker som "jo det stämmer, de gjorde visst något jobb i närheten". Det senaste jag hörde från Bahnhof var idag där de säger att de ska skicka ut en egen tekniker (igen), men då det verkar vara inkopplat på Telias nät på något sätt så får de inte röra det. När jag då säger att jag inte vill ha kvar Bahnhof överhuvudtaget så nämns det att "det finns en månads uppsägningstid" - på ett abonnemang jag aldrig haft.

Över tre veckor av det här tramset nu, minst 7+ timmar i telefonkö, 5-6 olika datum när det sagts ska vara fixat. Nu i efterhand (dumt jag inte gjorde det innan) så har jag kollat upp lite fler recensioner av företaget och insett att många andra är liknande eller samma situation.

Så summan av det hela är: Byt för allt i världen inte till Bahnhof Villafiber. Det enda de levererar är galenskap.

Låter som en riktigt trist upplevelse. Kan dock säga att jag gjort samma byte helt utan problem så det är inte alltid problem men det hjälper ju inte i ditt fall.

Visa signatur

Lätt som Paj