Bahnhof vinner mitt pris för Sveriges sämsta operatör, grattis!

Permalänk
Avstängd

Tycker alla bredbandsbolag ska börja visa lite lojalitet till de kunder som varit hos dom en längre tid också, inte bara ge nya kunder bra erbjudande.

Visa signatur

Make Sweclockers Great Again.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Engann:

Ja, att ta bort valfriheten med ett öppet nät låter ju väldigt dumt överhuvudtaget.

Jag föredrar högre hastighet till lägre pris vilket man får om man gör det här bytet.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Skrivet av Engann:

Ja, att ta bort valfriheten med ett öppet nät låter ju väldigt dumt överhuvudtaget.

Förutom priset. Öppna nät blir tyvärr dyrare eftersom det är en till i ledet som ska ha betalt.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Jag upptäckte att de höjt mitt pris med 40 kronor sedan årets start utan att meddela mig överhuvud taget. De har säkert legal rätt att göra detta, men sådant snikande är något jag avskyr mest med bolag.

Kan man begära tillbaka det?

Är du helt säker på att de inte meddelat dig? De måste meddela ändringar innan det verkställs. De kan dock informera på din faktura

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pågenbröd:

Tycker alla bredbandsbolag ska börja visa lite lojalitet till de kunder som varit hos dom en längre tid också, inte bara ge nya kunder bra erbjudande.

Håller med. Måste kosta ofantligt mycket att hela tiden ringa runt och ragga kunder eller dela ut rabatter hela tiden.

Håll en skälig kostnad utan massa tidsbegränsade & lockpriser så slipper man försöka köpa tillbaks kunder hela tiden. Men jag gissar på att de marknadsavdelningen som styr och endast räknar "nya kunder denna månad" som KPI.

Permalänk
Medlem

Vill bara säga att jag har nu fått Bahnhof Villafiber och det fungerar. Ringde så klart supporten så fort det var igång och bad om kompensation för problemen. Fick då svaret att det måste ske via email, och de kunde inget göra där och då. Visst, låt gå.

Idag fick jag då en faktura på 946kr för den tillfälliga internetuppkopplingen som jag skulle fått under tiden då Bahnhof Villafiber inte fungerade, den tillfälliga uppkopplingen som endast fungerade en dag. I min mail ser jag att det finns dock att det finns en fakturakorrigering. Bahnhof vill ha 226kr för den ena dagen som deras Öppenfiber uppkoppling fungerade.

Och någon kompensation för att de inte kunde leverera deras Villafiber har jag inte hört något om. När man ringer Bahnhof support - 23 nummer i telefonkö och ingen funktionalitet att de ringer upp en. Kommer ta åtskilliga timmar att komma fram, och jag orkar helt enkelt inte. Skrämmande dåligt bemötande av det här företaget.

Ser dock att jag har blivit kontaktad av Bahnhof support här på SweC via PM så hoppas att de kan hjälpa här, för det här är verkligen under all kritik.

Permalänk
Medlem

Jaha, då var det vår tur. Vi skulle fått Bahnhofs villafiber idag någon gång mellan kl 8-18 och när allt är klart ska de skicka ett mail enligt info de mailat ut för flera månader sen. Vi byter från Telias Öppen fiber och Skanova ska koppla om. Dagen går och inget händer annat än att vår gamla uppkoppling inte fungerar då den är uppsagd till samma datum. Klockan blir 18 och jag ska då igång och kontakta supporten. Det visar sig att supporten stänger klockan 18.
Jag satt tidigare under dagen och läste recensioner om Bahnhof och det var ju rena skräckhistorierna. Börjar bli rädd att jag gjort ett stort misstag att byta från Telia som fungerat felfritt i 10 år - hade inte prisskillnaden varit 50% hade jag inte heller bytt då jag i övrigt varit väldigt nöjd... Vilken kass start på en ny kundrelationer för Bahnhof och börjar det så här vill man inte veta vad som kan hända om det dyker upp problem framåt.

Permalänk
Skrivet av Conqvistadoren:

Jaha, då var det vår tur. Vi skulle fått Bahnhofs villafiber idag någon gång mellan kl 8-18 och när allt är klart ska de skicka ett mail enligt info de mailat ut för flera månader sen. Vi byter från Telias Öppen fiber och Skanova ska koppla om. Dagen går och inget händer annat än att vår gamla uppkoppling inte fungerar då den är uppsagd till samma datum. Klockan blir 18 och jag ska då igång och kontakta supporten. Det visar sig att supporten stänger klockan 18.
Jag satt tidigare under dagen och läste recensioner om Bahnhof och det var ju rena skräckhistorierna. Börjar bli rädd att jag gjort ett stort misstag att byta från Telia som fungerat felfritt i 10 år - hade inte prisskillnaden varit 50% hade jag inte heller bytt då jag i övrigt varit väldigt nöjd... Vilken kass start på en ny kundrelationer för Bahnhof och börjar det så här vill man inte veta vad som kan hända om det dyker upp problem framåt.

Skanova skarvade våran kabel I fel rack sist de gjorde en omläggning 😅

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Skanova skarvade våran kabel I fel rack sist de gjorde en omläggning 😅

Skanova kanske är förkortad omskrivning för "Ovana skarvare"? 🤪

Visa signatur

Data: Corsair 5000D Airflow + B650 Aorus Elite AX + AMD 7800X3D + Gigabyte 4080 Super + 2x32 Kingston 64GB + 2TB Crucial T700 + 850W Seasonic Focus GX
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Ja även jag hade något osmidig övergång, någon timme downtime så ingen fara. De som hände när jag kopplade kunde jag bara nå sidor via IP så något DNS strul, fick bytta till Googles Dns. Men fick en kod av supporten så jag slapp stå i kö varje gång jag ringde. Dock löste inte supporten problemet men dagen efter funkade deras Dns server också.

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk
Skrivet av MadMantiz:

Skanova kanske är förkortad omskrivning för "Ovana skarvare"? 🤪

Gissar att bahnhof skickar flytt anmälan till skanova (vilket är Telias dotterbolag) och sedan skall dem patcha eller flytta fibern till ett annat rack.

Detta sker nog av någon stackars UE

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk

Men är det problem med Bahnhof efter flytt eller bara under?