Permalänk
Medlem

Intressekoll 7000D x EKWB

Hallå!

Jag har nyligen byggt ihop min nya dator och under tiden jag byggde den så fick jag suget att eventuellt gå över och bygga ett SFX bygge så jag tänkte bara kolla mer er som är lite mer kunniga över vad min dator skulle kunnas tänkas ha för värde på andrahands marknaden.

Spec:
Chassi: Corsair 7000D Airflow Svart
MB: Asus Maximus z790 x Thermal Grizzly Contact frame
Cpu: Intel i9 12900KF
Grafikkort: EVGA 3090 FTW3 Ultra gaming 24GB
Ram: G.skill Tridant Z RGB 5600MHZ (Stabilt och köra XMP)
PSU Seasonic Prime TX 1300W
Kylning:
Fläktar: 6X Noctua NF-F12 iPPC-2000 120mm
Loop: EKWB Velocity 2 Gold, EKWB Vector 2 W/ABP, EKWB Quantum 120mm, 240mm, 480mm radiatorer, EKWB svarta slangar, kopplingar, cryofuel navy blue.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/PZopAUdoOl2OUNhOlC48wmnmzEU
NOTERING: Gpun och PSUN: är annorlunda, jag tog produkter som är lite 500 ish vardera billigare än vad mina listade komponenter kostade nytt.

Hit me, hur länge måste jag sitta och gråta i ett hörn?

Permalänk
Medlem

Tråkigt nog så får du nog inte ens hälften, delarna har även har ett par år på nacken nu.

Liknande PC dator utan vattenkylning säljer för runt 21000kr på tradera men du kommer nog inte få mycket extra för att det är vattenkylt så MAX 25000kr skulle jag säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Tråkigt nog så får du nog inte ens hälften, delarna har även har ett par år på nacken nu.

Liknande PC dator utan vattenkylning säljer för runt 21000kr på tradera men du kommer nog inte få mycket extra för att det är vattenkylt så MAX 25000kr skulle jag säga.

Jag förstod att det skulle bli ett slag under bältet, men inte en hästspark påt också hah. Fyfan, det är såpass vidrigt asså?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Jag förstod att det skulle bli ett slag under bältet, men inte en hästspark påt också hah. Fyfan, det är såpass vidrigt asså?

Vilket pris hade du tänkt dig själv? Du skulle ju kunna prova sälja för 30000kr och se om du hittar rätt person som vill ha en custom loop.

T.ex. 3090 FTW kostar inte mer än runt 7500-8500kr om jag kollar sålda på Tradera och du betalade säkert en sväng över 20000kr för bara det.

Tror vattenblocket du har med både fram/bak kostade runt 4000kr nytt men vattenkylning är svårt att få bra pengar för så jag skulle inte chansa på du skulle få mer än 1500-2000kr för det, 10000-11000 för grafikkortet du betalade 30000kr för med block.

Behåll datorn.