Minnestråd för Anders190 ❤️

Permalänk
Medlem

<3

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Expertgissare

Hade ingen personlig kontakt med Anders, men blir tårögd och rörd för man har sett honnom vara aktiv i forumet och bidragande till ett trevligt forum. Har dock helt missat det han skrivit om sin sjukdom och jag blir så tårögd av alla blandade känslor som bubblar upp, så sorgligt men med sådan styrka och kämparglöd han tagit sig fram genom det här.

Vila i frid Anders, må alla smärtor vara för evigt borta och att du har det bra nu, du kämpade väl tappra krigare.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Musikälskare

Vila i frid

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Vila i frid

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Vila i frid Anders 🙏

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Geeks
Grundare

Vila i frid och tack för insamlingen.
Bitcho, Pale, Anders

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Hej, lillasyster som skriver här. Min bror gick tyvärr bort tidigt på morgonen den 12e maj på sjukhus med hela familjen vid sin sida. Otroligt nog var den här plattan olåst och lösenordet här sparat, annars hade vi gått miste om mycket viktig information inför begravning och bodelning som han inte hunnit skriva ner på andra ställen. Han skrev i sina böcker men jag är också in här och läser det han skrivit när jag behöver tröst och vill höra hans "röst". Tack för all peppning och omtanke ni gav honom, jag är er evigt tacksam.

Hej lillasyster..här är en annan Anders som tyvärr inte kände din bror...

Otroligt jobbigt och all smärta har jag själv upplevt så jag vet hur det bränner igenom allt och hur förlamande det är. Fick prostatacancer vid 39 års ålder men har så här långt överlevt så jag vet vilket jvla ok som hänger över en när man funderar på hur det ska gå med barnen och om man får överleva. Samma skit var det när min älskade mamma dog knall och fall och man inte kunde logga in på mobil eller dator. På det dessutom en morbror som älskade vara hemlighetsfull så när han dog så kunde ingen ens öppna mobilen och ringa alla bekanta om att han dött. Hur knasigt är inte det?

Tänk på era anhöriga (alla ni andra här på forumet) och var inte så jvla hemlighetsfulla för det drabbar bara anhöriga och det är inte kul mitt i sorgearbetet att ta hand om sån sh-t.

Tack lillasyster för du mitt i den yttersta sorgen lyfter upp upp en så viktig sak som att anhöriga måste kunna logga in om det trista händer.

Själv orkade jag inte ens starta upp mammas datorn på tre år efter hon dog. Jag har fortfarande en flyttlåda efter 7 år som jag inte ens fortfarande orkat ta hand om för energin finns inte riktigt där. Annat på TV och i världen blir plötsligt väldigt ointressant och oviktigt och det är bara människor som varit med om liknande som kan relatera till det. Resten verkar tro de är odödliga och det trodde jag också innan jag fick en reality check.

Jag fick en blå plastsäck med min mammas saker i handen mitt i natten på södersjukhuset med instruktioner om att "lägg allt i frysen i tre dagar" för vi hade en uteliggare här för några timmar sen som spred vägglöss så för säkerhets skull bör ni frysa hennes saker...vilket vi gjorde..både plånbok, glasögon och nycklar...helt knasigt så här efteråt. Hur många vägglöss bosätter sig på ett par glasögon?

Tack för ditt inlägg och säg till om det är något jag kan hjälpa till med trots att jag inte kände din bror...sorg och smärta gör lika ont hos alla och det tar tid att komma vidare.

Permalänk
Medlem

Jag blir väldigt ledsen av att läsa det här.
Vila i frid Anders! ♥️

Permalänk
Medlem

Oerhört tråkigt. Beklagar sorgen.

Permalänk
Medlem

Vila i frid.

Visa signatur

CPU: i9 13900kf MB: Strix z790-F RAM: 32GB Corsair Dominator Platinum RGB 5600cl36 GPU: RTX 4090 Suprim X SSD: Samsung 980 pro 1TB,960 Pro 512GB, 960 Pro 500GB 850 evo 1TB x2 860 evo 1TB Cooler: h150i elite lcd PSU:AX1200i Case: Phanteks P600S TG
Main Display: MSI Optix MAG281URF Peripherals: Logitech G915, G903, Pro X Wireless, Powerplay

Permalänk

Usch vad hemskt sorgligt. Följde hans inlägg i "Sur, ledsen, galen ... "-tråden hoppades alltid att det på nått sett skulle ordna sig, men hade inte sett nått från honom det sista. Cancer är fan skit.

Permalänk

Känner inte Anders190, men överväldigas av empati när jag läser hans inlägg och jobbiga sjukdomshistoria. En genuint fin människa som brydde sig om andras problem, stora som små, ända in i slutet. Beklagar verkligen sorgen.

Permalänk
Medlem

Usch så tråkigt att läsa.
Må han vila i frid.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Vila i frid ❤️

Permalänk
Medlem

Ingen person jag haft kontakt med men alltid väldigt sorligt att höra att läsa.
Vila i frid Anders.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Officiell jultomte

Vila i frid Anders.

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem

På Cancerfondens hemsida står det att 190 personer får cancer varje dag i Sverige.

”För de 190 personer i Sverige som får ett cancerbesked i dag är nästa framsteg ovärderligt. När Cancerfonden grundades överlevde endast 3 av 10 en cancerdiagnos, men tack vare forskningen och er som stödjer den överlever i dag 7 av 10.”

Permalänk
Skrivet av Viceroy:

På Cancerfondens hemsida står det att 190 personer får cancer varje dag i Sverige.

”För de 190 personer i Sverige som får ett cancerbesked i dag är nästa framsteg ovärderligt. När Cancerfonden grundades överlevde endast 3 av 10 en cancerdiagnos, men tack vare forskningen och er som stödjer den överlever i dag 7 av 10.”

Anslag till forskning - är detta inget som staten och lärosätena går in med? Intressant att cancerfonden verkar bära merparten av kostnaderna?

Permalänk
Medlem

Mina kondoleanser till hans anhöriga.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Även om vi inte kände varandra var du mycket uppskattad här på Swec. Vila i frid.

Skänker en tanke till Pale också.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av newtoninja:

Anslag till forskning - är detta inget som staten och lärosätena går in med? Intressant att cancerfonden verkar bära merparten av kostnaderna?

Nej tyvärr. Det är det läkaren/forskaren säger i reklamen för Hjärt-Lungfonden, att de är helt beroende av privata donationer för sin forskning. Alla vet nog inte om detta.

Permalänk
Skrivet av Viceroy:

Nej tyvärr. Det är det läkaren/forskaren säger i reklamen för Hjärt-Lungfonden, att de är helt beroende av privata donationer för sin forskning. Alla vet nog inte om detta.

En ögonöppnare. Tack.

Permalänk
Medlem

Inte illa på ett dygn!!

Fick jag fundera ett tag när jag såg användarnamnet på denna tråden, men kom snart på att vi korsat varandra i Shikaku-tråden om inte annat. Otroligt synd då han verkade ha huvudet påskurvat på ett otroligt bra och vettigt sätt.
Cancer kan gå och suga appung!!

Permalänk
Medlem

For the feels:

On Your Mark - Chage & Aska (1995)
https://vimeo.com/394801904

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk

Vila i frid 🪦

Visa signatur

Gött!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Hej, lillasyster som skriver här. Min bror gick tyvärr bort tidigt på morgonen den 12e maj på sjukhus med hela familjen vid sin sida.

Hej "Lillasyster"
Har saknat honom i Folding@home tråden där han uppdaterade läget om sin sjukdom och han foldade specifikt för att finna botemedel mot cancer. Brukade alltid läsa hans uppdateringar och se hur läget var. Jag tog alltid några extra foldings för honom och cancerforskningen. Mycket tråkigt att läsa han förlorade kampen.
Beklagar sorgen

Visa signatur

Foldar som FrogmanR2 @ foldingathome åt vårat Sweclockers TEAM 37451 Folding@SweClockers.com

Permalänk
Medlem

En fantastisk medspelare i gissa spelet-tråden. Donerar en slant till ditt minne.

Permalänk
Medlem

Vila i frid, Anders190!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag minns honom under den tid jag var moderator. Han hade alltid något positivt att komma med vad jag minns, även på IRC.
Mycket tråkigt att se att han inte "vann" över cancern.

Vila i frid, Anders190. <3

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Vila i frid!

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B