Fractal släpper chassi med textil

Permalänk
Melding Plague

Fractal släpper chassi med textil

Det nya chassit släpps i två färger den 18 juni.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser ganska trevligt ut. Finns säkert många som vill inte bara vill ha en plåtlåda.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Jag tänkte precis här om dagen när GN visade Antecs chassin med trä att vad kommer här näst efter metall och trä? Textil? Och så kommer Fractal med textil chassi. Vad näst? Läder?

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Ser ju riktigt trevlig ur måste jag säga. Det vore ju inte dumt med något i liknande i ATX-version.

Permalänk
Medlem

Går klädsen att tvätta i maskin tro?

Visa signatur

MSI PRO X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO 250/1000GB | MSI GeForce RTX 4090 VENTUS 3X E 24G OC | MSI MPG A1000G PCIE5 1000W

Permalänk
Medlem

Fractal har verkligen lyckats med designen. Trä, och tyg är båda material som är mjuka och passar in i ett hem.

Visa signatur

''Man får betala för kvalitet och stabilitet'' //Pantburk 2024.

Permalänk
Medlem

Synd att det inte finns plats för 3,5"-diskar. Hade varit ett grymt chassi för en diskret NAS.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Nej tack. Ser ut som en “smart” högtalare från IKEA.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Stolen var himla snygg faktiskt, kul med något annat från en gaming tillverkare än de "klassiska" gaming stolarna som lånar mycket från racing stuket. Här har dom istället tittat på corporate executive stolar från Herman Miller och Steelcase, ser inte dumt ut. Finns absolut en marknad för ergonomiska stolar med en estetisk tanke till ett lägre pris. Ikea i all ära som har någon stol i segmentet men de är verkligen jättetråkiga i min åsikt. Den här var helt klart ett stort steg upp. Men blir priset för högt så skulle jag aldrig välja den framför en renodlad stol tillverkare.

Permalänk
Medlem

Om jag ska ha chassiet ståendes på skrivbordet måste det uppfylla någon mer funktion än att bara stå där och se snyggt ut.

Kanske kan va en smart Home högtalare samtidigt?
Eller ha en touch screen där jag kan ha en liten to-do lista eller ha en översikt över hur systemet mår?
Eller att ena sidan av det kan va en liten white board som jag kan brainstorma på?

Om jag aldrig behöver interagera med det mer än för on/off varje ha det på skrivbordet då?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Kommer Chassi-Jesus frälsa oss med en recension?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Synd att det inte finns plats för 3,5"-diskar. Hade varit ett grymt chassi för en diskret NAS.

jaa, det var fan det första jag tänkte på, fan vad jag hade velat ha detta till min Unraid server.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk

Wow! Trevligt! 😲
Gillar chassin med litet fotavtryck på skrivbordet.
Väldigt trevligt från fractal! Kul med flera vertikala chassin som ser trevliga nog ut att godkännas av icke datorintresserade partners.

Dock lite större totalt fotavtryck än mitt benchmark, Meshlicious, på skrivbordet. Se enkel visuell storleksjämförelse nedan.
Meshlicious har måtten 245 x 166.4 x 360mm. Så Mood bygger även lite mer på höjden.
Dock värt att nämna är kablarna kommer ut mycket mera gömt på Mood. En får lägga till 5cm bakom Meshlicious för alla sladdar som sticker ut.

Dock verkar Mesh även om den är mindre kunna ta snäppet längre GPU.

Källa SSUPD

Visa signatur

Databurk: Den lilla vita

Permalänk
Medlem

Det här såg riktigt trevligt ut! Lär bli aktuellt för nästkommande SFF-bygge förutsatt att luftflödet håller måttet.

Permalänk
Medlem

Oh mama, det var mig ett snyggt chassi. Älskar formfaktorn (har ju byggt ett eget med liknande formfaktor) och textilen runtomkring... vackert.
Hade varit nice med några *lite* mer färglada färger än ljusgrå och helsvart. Men textilen går kanske att skaffa i andra färger separat. Man kan hoppas iaf.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av freddap:

Går klädsen att tvätta i maskin tro?

Var min tanke också för det lär ju suga åt sig en del damm över tid, men schysst med inbyggt dammfilter!

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk

Ser ut som en luftrenare. Vilket den delvis kommer agera som. Blueair kör tyg som förfilter på en del modeller och det verkar funka åtminstone som dammfilter. Finns utrymme för att sälja fler schyssta färger som burgundy o lila billigt!

Permalänk
Medlem

Ett Fractal North till RPi hade jag köpt direkt!

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Snyggt och jag gillar formen men har verkligen MiniITX-moderkort samma prestanda som vanliga ATX-moderkort? Jag menar antalet PCI-E banor och liknande.

Permalänk
Medlem

Blir det inte en magnet för katthår eller alternativt en klösbräda för oss kattägare?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Ett Fractal North till RPi hade jag köpt direkt!

Ja, och Steve och många i kommentarerna verkar vara av samma åsikt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Oliver91:

Blir det inte en magnet för katthår eller alternativt en klösbräda för oss kattägare?

Rekommendationen är nog att kattägare inte ska klösa på chassit alls egentligen .

Tror du har rätt. Mindre lämpligt för katthushåll.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A GPU: XFX AMD Radeon RX 6750 XT Core Gaming Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: NZXT C750 750W v2Hd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Jag tänkte precis här om dagen när GN visade Antecs chassin med trä att vad kommer här näst efter metall och trä? Textil? Och så kommer Fractal med textil chassi. Vad näst? Läder?

Latex

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av trickeh2k:

Kommer Chassi-Jesus frälsa oss med en recension?

😎

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Rekommendationen är nog att kattägare inte ska klösa på chassit alls egentligen .

Tror du har rätt. Mindre lämpligt för katthushåll.

De får göra nästa model med sisalrep och möjlighet att bulta i golvet eller väggen, med ett extra utblås där katten kan ligga och värma sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niolator:

Snyggt och jag gillar formen men har verkligen MiniITX-moderkort samma prestanda som vanliga ATX-moderkort? Jag menar antalet PCI-E banor och liknande.

Du har bara en PCI-E plats och oftast bara två m2 platser på ITX-brädorna, men i övrigt är det inga kompromisser.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Snyggt chassi!

Permalänk

Den blåa färgen på ERA2 var sjukt snygg. Är väldigt sugen på ett mindre chassi, men ska avvakta lite tester för ljudnivå och gissar på att det kan bli varmt där inne med. Ngn som prövat gamla ERA chassit och vad tyckte du om det i sådana fall?