Fractal visar upp stilrena stolar och hörlurar

Permalänk
Melding Plague

Fractal visar upp stilrena stolar och hörlurar

Den svenska chassitillverkaren ger sig in i både stol- och hörlursmarknaden.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Stolen kan bli intressant.

Permalänk
Medlem

Behöver nya lurar så får invänta test på dessa

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Tror det ska vara Alcantara och inte Alcantra Läcker stol faktiskt.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Tror det ska vara Alcantara och inte Alcantra Läcker stol faktiskt.

Finns en länk under nyheten där du kan skicka in rättningar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dlq84:

Stolen kan bli intressant.

Ja, hoppas det går att ta bort armstöden.

Anledningen är att dessa tar i skrivbordet annars Jag sitter rätt så när skärmen.

Visa signatur

Make Sweclockers Great Again.

Permalänk
Snusfri

Fractal släpper väldigt mycket intressant nu.

  • "Gaming stol"

  • Mycket stilrena mITX lådor

  • Snyggt headset

  • Mini North för RPI5 (dock enbart prototyp, än så länge)

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Sjysst headset! Ska spana efter reviews när det har släppts.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Stolen kan bli intressant.

Hoppas man inte får statiska stötar av dom.

Permalänk

FD borde återlansera sitt tangentbord LINEAR

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen designen både på headset och stolen, kanske kan bli ett köp i framtiden.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A GPU: XFX AMD Radeon RX 6750 XT Core Gaming Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: NZXT C750 750W v2Hd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk
Medlem

Stolen är ett givet köp om det är rätt pris.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Tjusigt headset. Det hade blivit ett köp om de även inkluderat brusreducering. Jag förstår inte att inte fler stör sig på fläktljud och AC med mera.

Permalänk
Medlem

Stolen ser rätt vettig ut, överraskande så för något som presenteras som "gamingstol".

Om priset är rimligt (och kvalitetsnivån "rätt" givet priset) så kan det vara något, men det finns ju enorma mängder stolar...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas13:

Tjusigt headset. Det hade blivit ett köp om de även inkluderat brusreducering. Jag förstår inte att inte fler stör sig på fläktljud och AC med mera.

Dom flesta har oftast ljud i hörlurarna och då ska oftast mycket till för att du hör ljud utanför lurarna. Flesta AC går runt 60 dB. Vilket är typ vanligt samtal i volym. Vilket måste vara minst lika störande för dig kanske?

Vill du ha das shit headset med brusreducering på mikrofonen och ställbar medhörning om du "måste" höra omgivningen så köp 3M Peltor WS Alert XPI.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Finns en länk under nyheten där du kan skicka in rättningar.

Åh fan! Liten knapp jag missade, tack. Skickat!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Skulle inte säga att stolen är nordisk design. Ser ut som en knock off på Herman Miller. Typ Cosm.

Visa signatur

| ASRock K8Upgrade-760GX | s754 AMD Sempron 3100+@2.4 GHz | 2x256 TwimMOS PC2700 CL2 | Radeon 9800pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beleg:

Skulle inte säga att stolen är nordisk design. Ser ut som en knock off på Herman Miller. Typ Cosm.

Verkligen inte. Mera Jysk än Herman Miller

Permalänk

Är jag ensam i att se Fractal princip snyggat till IKEAs storsäljare Markus kontorsstol?

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

Gillar att stolen ser lite mer ut som en kontorsstol än den typiska gamingstol designen. Headsetet såg helt okej ut också, det återstår bara att se om det är bra också. Jag hoppas att den här breddningen i utbudet går bra för dom så att vi fortsätter att få bra chassin från dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Åh fan! Liten knapp jag missade, tack. Skickat!

Trots det så ändrades endast 1 av orden till korrekt stavning, även om det förekommer mer än 1 gång i texten.

Permalänk
Medlem

Stolen ser ergonomiskt vettig ut faktiskt, till skillnad från hur "gamingstolar" normalt brukar vara.

Men jag är sadelstolsryttare, så inget för mig personligen.

Dold text
Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Hade hoppats på ett lite bättre pris på stolen. För närmare 7000 kr så kan man garanterat få en bättre stol. Det är ju runt där som Kinnarps billigaste stolar ligger.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Hade hoppats på ett lite bättre pris på stolen. För närmare 7000 kr så kan man garanterat få en bättre stol. Det är ju runt där som Kinnarps billigaste stolar ligger.

7k... tänkte nu kan jag ersätta min markus från ikea men 7k... wth, va!

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Stolen och hörlurarna ser inte stilrena ut, de ser lite billiga ut. Textilchassit har de lyckats bättre med tycker jag.

Permalänk

Enligt Proshop ska stolarna börja anlända till deras lager denna vecka.

Visa signatur

If buying isn't owning, then piracy isn't stealing.
To middle management every problem is someone else's problem.
Smarter machines will create dumber humans.

Permalänk
Skrivet av Agamemnon_71:

Enligt Proshop ska stolarna börja anlända till deras lager denna vecka.

Jag tar tillbaks det. De skjuter tydligen fram sina datum hela tiden....

Visa signatur

If buying isn't owning, then piracy isn't stealing.
To middle management every problem is someone else's problem.
Smarter machines will create dumber humans.

Permalänk
Medlem

Då va en vit med mesh beställd igår. Blir spännande att se om den är lika skön som snygg.

Köpte från Inet, stod beställningsvara igår 5 dagar. Men står att dom har den i lager nu. Så vi får väl se om den skickas under dagen.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 White | ASUS Prime Z790-A | Intel i9 14900K | Artic Liquid Freezer II 360 | Corsair 2x32GB 5600Mhz DDR5 | Samsung 990 PRO M.2 2TB | DeepCool PX1200G 1200W | ASUS GTX 4080 | Samsung Odyssey C49G95 49"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Castel:

Då va en vit med mesh beställd igår. Blir spännande att se om den är lika skön som snygg.

Köpte från Inet, stod beställningsvara igår 5 dagar. Men står att dom har den i lager nu. Så vi får väl se om den skickas under dagen.

Då vill vi ha en recension när du provat den!

@JonasT @Edin_II Blir det nån recension på Sweclockers?

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bopper:

Då vill vi ha en recension när du provat den!

@JonasT @Edin_II Blir det nån recension på Sweclockers?

Absolut jag fixar 👍

Visa signatur

Fractal Design Define 7 White | ASUS Prime Z790-A | Intel i9 14900K | Artic Liquid Freezer II 360 | Corsair 2x32GB 5600Mhz DDR5 | Samsung 990 PRO M.2 2TB | DeepCool PX1200G 1200W | ASUS GTX 4080 | Samsung Odyssey C49G95 49"