Permalänk
Medlem
Skrivet av LURKOVIC:

Vet inte vilket whey du testat, men varje gång jag hör att det är för klumpigt så misstänker jag att man skakar shakern för kort stund och för löst.

Tack för svar,

Det var ett tag sen jag provade Whey så kom på mig själv att klumpigheten beror på skakandet som du säger. Jag har bara blandat med sked vilket förklarar saken.

Nu beställde jag faktiskt denna:
https://www.mmsports.se/Kosttillskott/Veganska-Produkter/Prot...

Får se om den är bättre, har fått bra recensioner i alla fall.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Tips på övningar om axeln knakar? Märker även att vänstra axeln är lite mer öm än den högra efter ett pass. Har ju precis börjat gymma igen så kanske överstimulerad?

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbeharry:

Tips på övningar om axeln knakar? Märker även att vänstra axeln är lite mer öm än den högra efter ett pass. Har ju precis börjat gymma igen så kanske överstimulerad?

Den här hjälpte mig mycket

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Tack för svar,

Det var ett tag sen jag provade Whey så kom på mig själv att klumpigheten beror på skakandet som du säger. Jag har bara blandat med sked vilket förklarar saken.

Nu beställde jag faktiskt denna:
https://www.mmsports.se/Kosttillskott/Veganska-Produkter/Prot...

Får se om den är bättre, har fått bra recensioner i alla fall.

Shaker är helt klart att rekommendera om man inte vill ha klumpar. Det har även kommit något som dem kallar clear whey som tydligen ska vara mer åt saft hållet i konsistens och utseende. Jag har själv inte provat det så kan inte ge någon recension. Men det är ju gjort på vassle så funkar inte om det ska vara veganskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av liorcifer:

Shaker är helt klart att rekommendera om man inte vill ha klumpar. Det har även kommit något som dem kallar clear whey som tydligen ska vara mer åt saft hållet i konsistens och utseende. Jag har själv inte provat det så kan inte ge någon recension. Men det är ju gjort på vassle så funkar inte om det ska vara veganskt.

Tack för tipset verkligen! Det ska jag prova om jag inte gillar den jag köpte nu. Behöver absolut inte vara vegansk, bara blev så då det var den jag hittade med höga betyg om just smak och konsistens.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Gjorde du den här övningen varje dag?

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbeharry:

Gjorde du den här övningen varje dag?

Som del av min uppvärmning före jag tränade axlar, så två eller tre gånger i veckan.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Bästa tipset i tråden.

Aktivering och senare träning av rotatorn var det som hjälpte mig bli av med mina ständiga problem med axlarna. Hade återkommande inflammationer i flera år innan, orsakade av felaktiga lyft ovanför axelhöjd på lagerjobb.

Tyvärr en ofta förbisedd del i träningen men ack så viktig.
Var dock VÄLDIGT försiktig om ni börjar träna rotatorn med vikter, även så lite som 1kg är mycket för den lilla rackarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trent023:

Bästa tipset i tråden.

Aktivering och senare träning av rotatorn var det som hjälpte mig bli av med mina ständiga problem med axlarna. Hade återkommande inflammationer i flera år innan, orsakade av felaktiga lyft ovanför axelhöjd på lagerjobb.

Tyvärr en ofta förbisedd del i träningen men ack så viktig.
Var dock VÄLDIGT försiktig om ni börjar träna rotatorn med vikter, även så lite som 1kg är mycket för den lilla rackarn.

Vän av ordning måste påpeka att det är 4 muskler och de är inte jättesmå, men jag håller med om att vara försiktig.

Det kan också vara bra att träna serratus anterior och musklerna mellan skulderbladen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Vän av ordning måste påpeka att det är 4 muskler och de är inte jättesmå, men jag håller med om att vara försiktig.

Det kan också vara bra att träna serratus anterior och musklerna mellan skulderbladen.

Bra tips även det, viktigast är att man är försiktig.

Tänker ibland på hur mycket samhället hade sparat i pengar (och vi människor i minskat lidande) om detta med viktiga rörelsemönster ingått i typ gymnastiken i skolan. Och kanske en refresher när man börjar arbetslivet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trent023:

Bra tips även det, viktigast är att man är försiktig.

Tänker ibland på hur mycket samhället hade sparat i pengar (och vi människor i minskat lidande) om detta med viktiga rörelsemönster ingått i typ gymnastiken i skolan. Och kanske en refresher när man börjar arbetslivet.

Tror det skulle bli jäkligt mycket större intresse för skolidrotten om styrketräning ingick. På min tid var det i varje fall så att man kunde välja det som något slags fördjupningsarbete, men det var allt.
Själv gjorde jag bara det absolut nödvändigaste för att få IG. Det var liksom helt ointressant för mig och påverkade inte betygen.

Tänk om man istället haft en gammal sovjetisk tyngdlyftare som lärde ut. Det hade varit roligt på riktigt, och ovärderligt kunskapsmässigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Ska definitivt lägga till den här som rehab för min axel. Misstänker dock att min ena armbåge inte kommer kunna hålla kontakten med väggen särskilt länge, den lär ju släppa innan jag har fått händerna över huvudet.
Men vi ger den några gånger.

Skrivet av SwedZi:

Tack för svar,

Det var ett tag sen jag provade Whey så kom på mig själv att klumpigheten beror på skakandet som du säger. Jag har bara blandat med sked vilket förklarar saken.

Nu beställde jag faktiskt denna:
https://www.mmsports.se/Kosttillskott/Veganska-Produkter/Prot...

Får se om den är bättre, har fått bra recensioner i alla fall.

Jag har provat body science ett par gånger men det är det pulver som jag har haft svårast att skaka ut i en shaker. Det blev liksom alltid grynigt och svårdrucket.
Jag kör tyngres protein. Finns bara en smak som är vegansk och jag har inte testat den. Men priset är rimligt. 211kr kilot mot MMSports 298kr.
På tyngre kan du alltid prova lägga till koden V2 (en influencer) i kassan för 15% rabatt, koden gäller lite då och då.

Permalänk
Medlem

Whey-80 från gymgrossisten behöver jag inte ens ha något 'filter' i shakern för att få klumpfri. Kan ju vara värt att prova.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Hur går det med träningen för er?

Själv har jag tagit det väldigt lugnt med marklyft ett tag då musklerna i ryggen varit lite tjuriga. Senaste veckorna har det blivit 4 dagar per vecka med frontböj, en veckas deload och igår blev det marklyft igen.
Försökte inte jaga något PB utan det blev istället upp till 90% av tidigare 1RM. Gick hur bra som helst; bra fart på stången och tekniken satt perfekt. Kunde lätt lastat på mer, men bättre att skynda långsamt. Nytt mål är att jobba upp till tidigare 1RM med samma fart och teknik.
Vad som gör det lite extra roligt är att tidigare 1RM är med smal-sumo, medan det här var vanlig smalmark. Dessutom hade jag tyngdlyftarskor på mig med några centimeter klack. När jag hittade balansen med skorna kändes det dock jäkligt bra, så jag kommer nog fortsätta med det. Mycket av att det gick så lätt berodde nog på att jag verkligen satte tekniken.

Provade också en ny övning - snatch pulls (upp till höften). Det blev omedelbart en ny favorit och tänkte köra den som avslut efter marklyften framöver. Blir mer fokus på övre ryggen och med tiden tror jag det kommer hjälpa med frontböjen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Hur går det med träningen för er?

Det går helt OK.

Vi fick tillökning i slutet på maj och sedan dess har träningen blivit lidandes (väntat, naturligt och en omprioritering jag är mer än villig att göra). Har dock årets A-race om drygt två veckor och både jag och min fru var införstådda med att mina faderliga åtaganden skulle behöva åsidosättas en smula för att kunna förbereda mig hyfsat inför tävlingen.

Snittar 8,5 timmar i veckan senaste tre månaderna (2/3 cykling, resten fördelat på liite mer löpning än simning) och har en ambition om att få ihop knappt 12 timmar den här veckan, 15 veckan efter det och sen dra ner ordentligt på volymen under tävlingsveckan.

Störst framsteg under våren och sommaren har gjorts inom cyklingen. Har cyklat mycket med en av de lokala cykelklubbarna vilket gett mig bättre uthållighet och även hjälpt mig bygga upp "täppa-till-luckor-styrka" (inte för att det är relevant i långdistanstriatlon, men ändå). Mina korta rundor är inte längre 25km och tar en knapp timme, utan snarare 45-50km och tar drygt 90 minuter. De långa rundorna har ökat från typ 80km till att oftast vara en bra bit över 100km (gärna uppåt 130 - 150).

Känner mig stark och taggad inför kommande race!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Hur går det med träningen för er?

Själv har jag tagit det väldigt lugnt med marklyft ett tag då musklerna i ryggen varit lite tjuriga. Senaste veckorna har det blivit 4 dagar per vecka med frontböj, en veckas deload och igår blev det marklyft igen.
Försökte inte jaga något PB utan det blev istället upp till 90% av tidigare 1RM. Gick hur bra som helst; bra fart på stången och tekniken satt perfekt. Kunde lätt lastat på mer, men bättre att skynda långsamt. Nytt mål är att jobba upp till tidigare 1RM med samma fart och teknik.
Vad som gör det lite extra roligt är att tidigare 1RM är med smal-sumo, medan det här var vanlig smalmark. Dessutom hade jag tyngdlyftarskor på mig med några centimeter klack. När jag hittade balansen med skorna kändes det dock jäkligt bra, så jag kommer nog fortsätta med det. Mycket av att det gick så lätt berodde nog på att jag verkligen satte tekniken.

Provade också en ny övning - snatch pulls (upp till höften). Det blev omedelbart en ny favorit och tänkte köra den som avslut efter marklyften framöver. Blir mer fokus på övre ryggen och med tiden tror jag det kommer hjälpa med frontböjen.

Skrivet av napahlm:

Weinersnäcka till fredagsmötet. Princesstårta till eftermiddagsfika som det dessutom blev en stor bit kvar av. "Tar du den med dig hem" ...okej då. Så det blev princesstårta på fredag kväll också.

Princesstårta lördag förmiddag. Sista biten princesstårta sen eftermiddag. Mobilen ringer. Min systerdotter ringer och vill att vi tittar på mello hemma hos mig. "behöver vi ta något med oss?" hörs det i bakgrunden. "Vi tar med oss glass och godis."
Så...glass och godis till mello samt några chips/snacks av något slag. Det blir glass över som jag fick behålla, så visst blev det lite glass i söndags också!

Så att vågen skulle visa 1,5kg mindre denna dag är väldigt otippat!? Förstår inte riktigt hur min kropp fungerar. Jag kan ha haft en relativt strikt vecka och vågen visar plus jämfört med en skräp-vecka före den?

Fler som har liknande problem?

Citerar mig själv också som svar.
Ni kan ju ana av min citerade post att motivationen och hälsan inte var på topp där. Det hade gått rasande fort upp med vikten där ett tag. På mitt gym har vi en InBody scanner på plats lite då och då. Jag brukar passa på att väga mig för att få en status på hur det går. Innan allt det här började, vägde jag mig i början av december. Då hade jag hyfsad kontroll på min kropp tyckte jag då. 41kg muskelmassa och 20,5 fettprocent. Ingen superatlet men i ganska god form.
Sen gick det utför där över julen och en bra bit in på våren. Vägde mig igen i början på mars. 41,5kg muskelmassa, men jag hade också lagt på mig 3,1kg i rent fett och låg på 22,9%. Det som skrämde mig mest var mätningen av bukfettet (visceral fat level) som nu visade på röda siffror. På den skalan, ett steg ifrån att "nu är det allvar". Bestämde mig då att jag lagt för mycket tid de senaste åren på att förstöra allt genom att vara slarvig och käka massor med skit!
Så jag kontaktade en kostrådgivare och la upp en tremånadersplan mellan 1 april och siste juni. Jag har lärt mig en del tidigare år, men ville ha lite ny input från någon jag inte arbetat med innan och för att få lite nya verktyg och idéer.
Jag tycker det är lättare när jag har någon som vakar över mig. Helt själv så kan jag lätt tappa fokus.

17 veckor mellan vägningarna, minus 8,5kg fett! Ner från 22,9% till 15,3% och bukfettet gick ner tre nivåer på skalan vilket gör att jag nu ligger på låg nivå, jämfört med ett steg från "nu är det allvar" dryga tre månader tidigare.
Tappade visserligen 1,5kg i muskelmassa, men om jag detaljstuderar mätningen så ser man att musklerna är mer jämnt fördelade mellan höger och vänster sida av kroppen. Så det kan jag ta. Det är också svårt att bygga muskler på ett kaloriunderskott.
Känner mig stolt. Ligger på en kroppsvikt jag aldrig i mitt vuxna liv legat så lågt på. Har heller aldrig legat på en normal fettprocent tidigare.

Gällande träningen så har jag absolut känt av att det saknas power framförallt bendagar. Så jag har tagit och siktat på en vikt där jag fokuserar på tekniken framförallt. Och det visar ju sig att en väl utförd övning med "lätta" vikter ger mer träningsvärk än tunga vikter där kanske mer av kroppen hjälper till i lyften.
Nu har jag tre veckor semester framför mig och sen kommer min födelsedag. Efter det ska vi nog titta på lite bulk och bygga lite muskler igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Det går helt OK.

Vi fick tillökning i slutet på maj och sedan dess har träningen blivit lidandes (väntat, naturligt och en omprioritering jag är mer än villig att göra). Har dock årets A-race om drygt två veckor och både jag och min fru var införstådda med att mina faderliga åtaganden skulle behöva åsidosättas en smula för att kunna förbereda mig hyfsat inför tävlingen.

Snittar 8,5 timmar i veckan senaste tre månaderna (2/3 cykling, resten fördelat på liite mer löpning än simning) och har en ambition om att få ihop knappt 12 timmar den här veckan, 15 veckan efter det och sen dra ner ordentligt på volymen under tävlingsveckan.

Störst framsteg under våren och sommaren har gjorts inom cyklingen. Har cyklat mycket med en av de lokala cykelklubbarna vilket gett mig bättre uthållighet och även hjälpt mig bygga upp "täppa-till-luckor-styrka" (inte för att det är relevant i långdistanstriatlon, men ändå). Mina korta rundor är inte längre 25km och tar en knapp timme, utan snarare 45-50km och tar drygt 90 minuter. De långa rundorna har ökat från typ 80km till att oftast vara en bra bit över 100km (gärna uppåt 130 - 150).

Känner mig stark och taggad inför kommande race!

Jag är evig motståndare till all form av cyklism, men jag är för racing och att vinna... så... lycka till och kör hårt!

Skrivet av napahlm:

Citerar mig själv också som svar.
Ni kan ju ana av min citerade post att motivationen och hälsan inte var på topp där. Det hade gått rasande fort upp med vikten där ett tag. På mitt gym har vi en InBody scanner på plats lite då och då. Jag brukar passa på att väga mig för att få en status på hur det går. Innan allt det här började, vägde jag mig i början av december. Då hade jag hyfsad kontroll på min kropp tyckte jag då. 41kg muskelmassa och 20,5 fettprocent. Ingen superatlet men i ganska god form.
Sen gick det utför där över julen och en bra bit in på våren. Vägde mig igen i början på mars. 41,5kg muskelmassa, men jag hade också lagt på mig 3,1kg i rent fett och låg på 22,9%. Det som skrämde mig mest var mätningen av bukfettet (visceral fat level) som nu visade på röda siffror. På den skalan, ett steg ifrån att "nu är det allvar". Bestämde mig då att jag lagt för mycket tid de senaste åren på att förstöra allt genom att vara slarvig och käka massor med skit!
Så jag kontaktade en kostrådgivare och la upp en tremånadersplan mellan 1 april och siste juni. Jag har lärt mig en del tidigare år, men ville ha lite ny input från någon jag inte arbetat med innan och för att få lite nya verktyg och idéer.
Jag tycker det är lättare när jag har någon som vakar över mig. Helt själv så kan jag lätt tappa fokus.

17 veckor mellan vägningarna, minus 8,5kg fett! Ner från 22,9% till 15,3% och bukfettet gick ner tre nivåer på skalan vilket gör att jag nu ligger på låg nivå, jämfört med ett steg från "nu är det allvar" dryga tre månader tidigare.
Tappade visserligen 1,5kg i muskelmassa, men om jag detaljstuderar mätningen så ser man att musklerna är mer jämnt fördelade mellan höger och vänster sida av kroppen. Så det kan jag ta. Det är också svårt att bygga muskler på ett kaloriunderskott.
Känner mig stolt. Ligger på en kroppsvikt jag aldrig i mitt vuxna liv legat så lågt på. Har heller aldrig legat på en normal fettprocent tidigare.

Gällande träningen så har jag absolut känt av att det saknas power framförallt bendagar. Så jag har tagit och siktat på en vikt där jag fokuserar på tekniken framförallt. Och det visar ju sig att en väl utförd övning med "lätta" vikter ger mer träningsvärk än tunga vikter där kanske mer av kroppen hjälper till i lyften.
Nu har jag tre veckor semester framför mig och sen kommer min födelsedag. Efter det ska vi nog titta på lite bulk och bygga lite muskler igen.

Snyggt! Ett tips är att gå ner så lågt i fett du orkar. Ju mindre fett desto mer tacksamt att bygga sen. Behöver ju inte gå Helmut Strebl, men kanske 10-12%?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Snyggt! Ett tips är att gå ner så lågt i fett du orkar. Ju mindre fett desto mer tacksamt att bygga sen. Behöver ju inte gå Helmut Strebl, men kanske 10-12%?

Tackar! Jag har en liten fundering kring att sätta mål att nå 50% av kroppsvikten i ren muskelmassa. Om jag inte ska väga mer och mer så behöver jag ju omfördela vikten. Så jag hade behövt skifta 3kg fett till 3 kilo muskler för att komma dit.
Det låter enkelt i teorin. Men långt ifrån skulle jag tro. Jag har hört någon påstå att man kan lägga på sig ungefär 0,5kg muskler per månad. Utan syntetiska hjälpmedel dvs. Någon som vet ifall det stämmer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Tackar! Jag har en liten fundering kring att sätta mål att nå 50% av kroppsvikten i ren muskelmassa. Om jag inte ska väga mer och mer så behöver jag ju omfördela vikten. Så jag hade behövt skifta 3kg fett till 3 kilo muskler för att komma dit.
Det låter enkelt i teorin. Men långt ifrån skulle jag tro. Jag har hört någon påstå att man kan lägga på sig ungefär 0,5kg muskler per månad. Utan syntetiska hjälpmedel dvs. Någon som vet ifall det stämmer?

Jag ger inte mycket för sådana siffror. Nu har jag inte kollat på just detta men det typiska i dessa sammanhang är att det kommer någon liten studie, med typ 30 deltagare och dålig kontroll på kosten, och plötsligt har världens alla gymbro's upphöjt det till absolut sanning som är huggen i sten.
Vad man i varje fall kan säga med säkerhet är att det inte är några stora mängder rent muskelprotein du kommer bygga varje månad. Är du nybörjare eller kommit tillbaka från ett långt uppehåll kommer det gå snabbare, och det kommer gå långsammare desto mer erfaren och äldre du är. Kalorirestriktion gör det mycket svårare att bygga (men du har inte heller några fördelar av att grisbulka).
Utöver rent muskelprotein får du också ökningar i sarkoplasman. Även det räknas som fettfri vikt om du mäter kroppssammansättningen, och gör förstås att musklerna ser större ut.

Snabbaste vägen är förmodligen om du håller dig på ett litet kaloriöverskott under dina 3-veckors semester. Därefter går du på diet igen och försöker bli av med 4-5Kg fett (runt 2 månader). Sen går du på ett litet kaloriöverskott under längre tid.

"Body recomposition" är populärt idag men ofta blir det varken hackat eller malet. Utgår du ifrån en låg fettprocent och ett litet kaloriöverskott kan du bygga under längre tid. Kaloriöverskottet ger en bra anabol effekt och att kunna upprätthålla det över längre tid är bra. När det sen blir dags för nästa diet kommer det gå mycket lättare att bli hård i kroppen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Tack för svar,

Det var ett tag sen jag provade Whey så kom på mig själv att klumpigheten beror på skakandet som du säger. Jag har bara blandat med sked vilket förklarar saken.

Nu beställde jag faktiskt denna:
https://www.mmsports.se/Kosttillskott/Veganska-Produkter/Prot...

Får se om den är bättre, har fått bra recensioner i alla fall.

Själv har jag helt slutat med protenishake i flytande form. Äter det istället som en måltid, fungerar bra mycket bättre för min del.

Ett litet tips alltså:
1,5-2dl kvarg
ca 1dl vatten
1,5 dl havregryn
1 portion proteinpulver
Några "chokladtoppar" (som man har för bakning)

Svänger ihop det till en härlig röra. Så mycket enklare att få i sig än shakes imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Nordic Wellness kör sin årliga rea med halva priset på gymmedlemsskap, genom Lets Deal: https://letsdeal.se/deal/sz609nytzs0b

Cred till Izzie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Cred till Izzie.

Nappade på detta då NW köpt upp Stargym här i Sundsvall som jag tränar på. Men hur får man igång medlemskapet på NW om man inte är medlem där sedan tidigare? Hur är kopplingen mellan Let's Deal och NW? Testade att ringa NW kundtjänst men var typ 50 pers före i kön och över en timmes beräknad väntetid så sket i det.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Nappade på detta då NW köpt upp Stargym här i Sundsvall som jag tränar på. Men hur får man igång medlemskapet på NW om man inte är medlem där sedan tidigare? Hur är kopplingen mellan Let's Deal och NW? Testade att ringa NW kundtjänst men var typ 50 pers före i kön och över en timmes beräknad väntetid så sket i det.

Det är bara att gå dit den 7 september, den dagen gymkortet börjar gälla. Prata med dom i kassan ifall du behöver skaffa ett kort/armband till passage så behöver du pröjsa för det.
Annars så löper det bara på från den 7:e.

Jag köpte den här dealen förra året men det fungerade helt smidigt i övergången. Jag behövde inte göra något. Visserligen var jag redan medlem på NW.

Permalänk
Medlem

Hade en riktigt bra vecka på gymmet förra veckan. Slog till med två rejäla PBn
Tisdag 125x5 i bänk
Torsdag 200x4 i boxböj

Permalänk
Medlem
Skrivet av liorcifer:

Hade en riktigt bra vecka på gymmet förra veckan. Slog till med två rejäla PBn
Tisdag 125x5 i bänk
Torsdag 200x4 i boxböj

Jävligt starkt!

Jag slog nyss PB på mark. 170Kg. Smalmark den här gången, och med tyngdlyftarskor. Tidigare PB var smal-sumo i sneakers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Jävligt starkt!

Jag slog nyss PB på mark. 170Kg. Smalmark den här gången, och med tyngdlyftarskor. Tidigare PB var smal-sumo i sneakers.

Tackar,

Bra gjort själv med marken, 170Kg är bra.