Permalänk
Medlem

Glorious GMMK PRO, Glorious flex kit, FR4 plate, Duroc v2 X AP TX stabs, Kbd fans keycaps och GATERON
Smoothie Silver Linjär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

https://i.imgur.com/sYIp924.jpg
Glorious GMMK PRO, Glorious flex kit, FR4 plate, Duroc v2 X AP TX stabs, Kbd fans keycaps och GATERON
Smoothie Silver Linjär.

Testa nya Rape körsbär istället 😝

Visa signatur

⚙️ AMD Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | AMD ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ WLMouse BeastX Wireless
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 55G3 / 65GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Så sjukt snygg!

Beställde du din Z75 via maxgaming? Väntar på min nämligen

Beställde en Anodized Black och en Anodized White från maxgaming.se samma dag, timme, som de la upp den, innan de hann ändra pris, så fick den för 2890kr. Har haft den sedan början av mars. ZoomPad SE är köpt via keygem.com. Mitt Rainy 75 kommer imorgon om jag får tro Schenker.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Skrivet av Blade@LCD:

Beställde en Anodized Black och en Anodized White från maxgaming.se samma dag, timme, som de la upp den, innan de han ändra pris, så fick den för 2890kr. Har haft den sedan början av mars. ZoomPad SE är köpt via keygem.com. Mitt Rainy 75 kommer imorgon om jag får tro Schenker.

Aaah okej! Fick nästan lite förhoppningar då chatten sade preliminärt juni. Får helt enkelt vänta vidare 😊
Är du nöjd med din zoom?

Rainy verkar dock väldigt trevlig, speciellt för priset.

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallen:

Testa nya Rape körsbär istället 😝

Ahaaa?
JAAAAA KU FÖLL POLETTEN NER...

Permalänk
Medlem

Dammigt och 299Kr, men det ÄR mekaniskt ....

Haft otur med mina mekaniska tangentbord, hällt vin i dom flesta, bara mitt gamla G710+ som överlevt alla eftersom det är spillsäkert men nu behövde jag ett lite mindre eftersom jag har ett rätt fett synthkeybord på bordet.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Skrivet av the squonk:

Dammigt och 299Kr, men det ÄR mekaniskt ....

Haft otur med mina mekaniska tangentbord, hällt vin i dom flesta, bara mitt gamla G710+ som överlevt alla eftersom det är spillsäkert men nu behövde jag ett lite mindre eftersom jag har ett rätt fett synthkeybord på bordet.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjRVOA6MuGTTUbx_iEYHYB54dvdALZLk7VOFrMWeaMBM28eMfRGgSHbaTXNnKQPb-eQSdS17pwvmP1o-ayvuEZFMucNslDJUtG4o-6vRbvqp_kAogt0fi-4Ya_ezYzDSM_g6uN-OQyyf7oKFSwoj0hY1aOO6p1RMVn9Q67Uwhc_hyxI67XCkLK6R2g0Xqo/s4032/

Du får sluta smörja switchar med vin helt enkelt 😉 finns ju apex 3 (?) som är spillsäkert mekaniskt också

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

https://imgur.com/a/EAIs8Eq
Billigt keyboard från havit rätt så bra endå.

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Lillgrabben har varit med mig sedan november 2022 då Logitech alltid har en jäkla vana att dubbelskriva vissa bokstäver åt mig...

Iqunixen är trådlös men tyckte att den var väldigt laggig med det trådlösa så jag har kört med sladden i sedan jag köpte den mer eller mindre.
Tog ett tag att vänja sig vid storleken men nu skriver jag som en kung med den!

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Skrivet av Blade@LCD:

<Uppladdad bildlänk>

Zoom 75 SE Anodized Black, LCD Module, BSUN Roselle, GMK MTNU Beige, Nixxie till Nuphy Banana Ghost Bar, Nuphy Twotone Wrist Rest Tender Yellow, Drop Serika Coiled YC8, ZoomPad SE Anodized White, WS Morandi, GMK MTNU Beige, CableMod Pro Cord Black/White straight left, Drop + Zambumon Serika Desk Mat.

Snyggt! Hur länge fick du vänta på dina GMK MTNU Beige caps?

Permalänk
Medlem

Lite dammigt och slitet men still going strong. Köpt 2016 så det har ett gäng år på nacken och har även överlevt vattenspill samt några caps tvättar Full RGB men kör blått tema.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av bloodshed:

Snyggt! Hur länge fick du vänta på dina GMK MTNU Beige caps?

Det är "Exclusive First run" så när alla andra fick sina från pre-order.

Idag kom mycket riktigt mitt Rainy75. Alla tillbehör är med och är spontant riktigt imponerad av spacebaren.
Nu ska det tinkras en del.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem

Så Rainy 75 har här fått Wuque Studio POM+, KAT Space Dust + två stycken Artisans, Areo-Sol Deskpad och en GMK cable.
Ljussättningen kunde varit bättre..

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem

Lustigt nog är chassit samma som på nyhetsbilden för tråden.

Chassi: 8BitDo Retro
Brytare: Kailh Prestige Silent
Caps: blandning mellan MTNU Beige + MTNU Susu

Egentligen hade jag tänkt returnera tangentbordet från 8BitDo eftersom det var ganska mediokert. Men jag hade inget annat chassi tillgängligt så fick bli det tills vidare.

Mitt första ANSI och jag har inte orkat mappa om ännu så det är ett smått helvete att hitta rätt specialtecken 😂

Permalänk
Medlem

Keyhron K8 Pro med bruna switchar.

Visa signatur

Dator: Intel Core i7-13700K 3.4GHz | Asus Prime Z790-P | Corsair 64GB DDR5 3000Mhz | MSI RTX 3070 Ti Ventus 3X OC| Samsung 990 PRO 2TB SSD | Samsung 1TB | Fractal Design North | Asus 28" 4k PB287Q | b]Asus[/b] 27" 144Hz VG27A | Keychron K8 RGB Aluminium Gateron Brown Switch | Corsair Virtuoso | Windows 11 Pro 64bit

Server: Intel Xeon E-2388G CPU @ 3.20GHz | Supermicro X12STW-F | Hynix 128GB DDR4 ECC

Permalänk
Skrivet av drwlz:

Vad är vitsen med ortho? Trodde att det bara handlade om estetik om jag skall vara helt ärlig

Simpelt sagt så är syftet att du inte ska behöva flytta fingrarna mer än 1u (en tangent storlek) från ASDF & JKLÖ samtidigt som du använder tummarna till mer än att bara trycka på mellanslag.

Skrivet av serdyllon:

<Uppladdad bildlänk>

Lustigt nog är chassit samma som på nyhetsbilden för tråden.

Chassi: 8BitDo Retro
Brytare: Kailh Prestige Silent
Caps: blandning mellan MTNU Beige + MTNU Susu

Egentligen hade jag tänkt returnera tangentbordet från 8BitDo eftersom det var ganska mediokert. Men jag hade inget annat chassi tillgängligt så fick bli det tills vidare.

Mitt första ANSI och jag har inte orkat mappa om ännu så det är ett smått helvete att hitta rätt specialtecken 😂

Åh jag gillar denna bräda 🫰 och hade troligen köpt en om den hade ISO vid lanseringen. 🥲
Men är även lite grinig att de två stora knapparna inte går att använda utan tangentbordet.. 😖

Permalänk
Medlem

Dagens tangentbord:
GMMK Pro E-White, flexkit, Wuque Studio Morandi, Gold knob, DROP + ZAMBUMON MT3 SERIKA.
Samma palmrest och deskpad som i mitt först inlägg.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem

När 60% är för stort…

Används i princip bara på jobbet då hemdatorn numera står i tv-bänken.

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz

Permalänk

Wooting 60 he, i ett TOFU60 Redux case, wooting handledsstöd och wooting colied cable

Bästa tagentbordet man kan ha atm i alla kategorier tills wooting 80 he kommer ut.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

<Uppladdad bildlänk>

Wooting 60 he, i ett TOFU60 Redux case, wooting handledsstöd och wooting colied cable

Bästa tagentbordet man kan ha atm i alla kategorier tills wooting 80 he kommer ut.

Mmm kan bli ett full size wooting two HE nån gång framöver! (När jag tröttnar på mitt rätt kassa Cooler master SK652 eller vad det nu heter)

men är lite skeptisk till 80: om de gjort brädan en tangent bredare så hade de kunnat haft en vanlig TKL layout istället för att krångla (Slippa förstöra muskelminnet osv)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Mmm kan bli ett full size wooting two HE nån gång framöver! (När jag tröttnar på mitt rätt kassa Cooler master SK652 eller vad det nu heter)

men är lite skeptisk till 80: om de gjort brädan en tangent bredare så hade de kunnat haft en vanlig TKL layout istället för att krångla (Slippa förstöra muskelminnet osv)

Det kommer bli det bästa gaming bordet i världen med 8k polling rate. tror dock inte det gör någon större skillnad mot 1k som 60 he har. Måste säga att jag är mycket nöjd, har ett optical k100rbg också, och det är stor skillnad i fps spel, mycket snabbare och snappy movements med hall effect.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Det kommer bli det bästa gaming bordet i världen med 8k polling rate. tror dock inte det gör någon större skillnad mot 1k som 60 he har. Måste säga att jag är mycket nöjd, har ett optical k100rbg också, och det är stor skillnad i fps spel, mycket snabbare och snappy movements med hall effect.

Om man tycket polling rate är viktigt kan man väll bara kör med PS/2 kontakt? Då slipper datorn kolla vad som händer med knapptryckningarna, över PS/2 skickas det bara direkt är du klickar.

Permalänk
Skrivet av rotkiv42:

Om man tycket polling rate är viktigt kan man väll bara kör med PS/2 kontakt? Då slipper datorn kolla vad som händer med knapptryckningarna, över PS/2 skickas det bara direkt är du klickar.

Finns väl inget som har PS/2 kontakt längre lol?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Finns väl inget som har PS/2 kontakt längre lol?

Finns moderna moderkort med PS/2, finns även (om än lite sinande) utbud av tangentbord.

Permalänk
Skrivet av rotkiv42:

Finns moderna moderkort med PS/2, finns även (om än lite sinande) utbud av tangentbord.

Hur klarar en PS/2 port input från många keys? inte så bra va? Tror inte det skulle funka så bra med en Hall effect keyboard med rapid trigger.... Men jag kanske ha fel?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Hur klarar en PS/2 port input från många keys? inte så bra va? Tror inte det skulle funka så bra med en Hall effect keyboard med rapid trigger.... Men jag kanske ha fel?

PS/2 var go to alternativet över USB för n-key rollover förr i tiden. Borde inte finnas några tekniska begränsningar för rapid trigger, men sen om det finns några PS/2 tangentbord med rapid trigger på marknaden... (ytters ligger det väl på controller i tangentbordet, inte kommunikations interfacet).

Jag tror egentligen inte polling rate över 1000Hz är relevant alls, men om man jagar höga polling rates kommer PS/2 alltid vara bättre.

Permalänk
Skrivet av rotkiv42:

PS/2 var go to alternativet över USB för n-key rollover förr i tiden. Borde inte finnas några tekniska begränsningar för rapid trigger, men sen om det finns några PS/2 tangentbord med rapid trigger på marknaden... (ytters ligger det väl på controller i tangentbordet, inte kommunikations interfacet).

Jag tror egentligen inte polling rate över 1000Hz är relevant alls, men om man jagar höga polling rates kommer PS/2 alltid vara bättre.

Nej allt över 1000Hz gör knappt någon skillnad, samma med möss.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av rotkiv42:

PS/2 var go to alternativet över USB för n-key rollover förr i tiden. Borde inte finnas några tekniska begränsningar för rapid trigger, men sen om det finns några PS/2 tangentbord med rapid trigger på marknaden... (ytters ligger det väl på controller i tangentbordet, inte kommunikations interfacet).

Jag tror egentligen inte polling rate över 1000Hz är relevant alls, men om man jagar höga polling rates kommer PS/2 alltid vara bättre.

Va ju rätt vanligt att man fick en USB-A till PS/2 dongel med tangentbord förr. Jag har nog ett par i lådorna någonstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Va ju rätt vanligt att man fick en USB-A till PS/2 dongel med tangentbord förr. Jag har nog ett par i lådorna någonstans.

Med adapter får man dock inte fördelarna med PS/2, utan blir begränsad av USB protokollet igen (dvs tangentbordet registreras via polling)

Permalänk
Medlem

Har någon tips på några snygga mörka keycaps för Keychron K8 Pro som är shine through?