Nu har sommarrean startat på Steam. Nån som hittat nåt intressant?

Permalänk
Medlem

Nu har sommarrean startat på Steam. Nån som hittat nåt intressant?

Har ni planer på att slå till på nåt speciellt? Nån bra deal man kan ha missat?

Själv har jag några titlar (Forgotton Anne 4.99€, Generation Zero 4.99€, Titan Quest Anniversary Edition 1.99€, Wolfenstein: Youngblood 3.59€) på min önskelista som har ganska bra pris just nu. Får se om det blir att slå till på nåt av dom.

Steam

Permalänk
Medlem

Kollade och har inget på min wishlist som har 75% off så no go.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk

Det ingår inte i sommarrean men är på rea fram till den 11 juli: Forza Horizon 4. Ultimate edition som nästan innehåller alla spelets DLC:s går på dryga 200kr. Det kommer avpubliceras från att säljas i mitten av december i och med billicenser, så det gäller att passa på. (går såklart fortfarande att spela spelet både online och offline och inget som tyder på att servrarna ska lägga ner)

Det är mycket bil för pengarna det.

Permalänk
Medlem

Jurassic World Evolution 2 är -90% off. basversionen.

Jurassic World Evolution är dock bara -75% off.

Permalänk
Medlem

Köpte DLC till Payday 3. Halva priset på förra DLCt. Nya som kom ut igår kväll är fullpris, tyvärr, men såklart förståeligt.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Nae hittills har det varit för klena rabatter på spelen jag är intresserad av. 30% som mest, vilket är rätt okej ändå men jag väntar tills 50% eller mer

Permalänk
Medlem

Assetto Corsa för 1.99€ får ses som ett ganska trevligt fynd

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Enda jag är intresserad av är BG3 men 20% tar det bara ner till vad spel brukade kosta nya.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Köpte Firewatch Kollat på de ett bra tag men väntade just på sommar rean. Lyssnade precis ut ett audio drama (Tower 4, rekommenderar super super starkt) på Spotify som tydligen var lite inspererad eller lik spelet så var ett måste för mig kände jag.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem

GOGs har hållit på sedan den 19e.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Köpte Baldurs Gate 3 äntligen, 20% är bästa de haft hittills iaf!

Blev även Beltmatic, kul tidsdödarspel om man tycker om siffror och factory spel

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk

Det blir att köpa Divinity: Original Sin 2 nu när man känner sig klar med Baldurs Gate 3, är ju skapad av samma team så hoppas på liknande kvalitet. Sneglar samtidigt på Warhammer 40k: Rogue trader vilket är i samma spelstil som BG3 fast i Warhammer världen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Jurassic World Evolution 2 är -90% off. basversionen.

Jurassic World Evolution är dock bara -75% off.

Drygt. Köpte för 2 veckor sedan

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

Jag har redan köpt 8 spel och det blir säkert fler när jag hittar något intressant...

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Adnerhill:

Köpte Firewatch Kollat på de ett bra tag men väntade just på sommar rean. Lyssnade precis ut ett audio drama (Tower 4, rekommenderar super super starkt) på Spotify som tydligen var lite inspererad eller lik spelet så var ett måste för mig kände jag.

Firewatch är ett underbart spel, du kommer att älska det

Spring inte igenom det och ta din tid att uppskatta omgivningarna

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Kikat på "No rest for the wicked" men är tveksam till early access.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk

Funderar på att plocka hem AC: Valhalla och Frostpunk för 15€.

Permalänk
Medlem

Brukar alltid bli att man köper ett par spel, som sen knappt spelas. Återgår till klassikerna istället, segt att bli gammal.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Disco Elysium, skumt nog var det billigare imorse 3,59€

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Skrivet av Yellowcandy:

Det blir att köpa Divinity: Original Sin 2 nu när man känner sig klar med Baldurs Gate 3, är ju skapad av samma team så hoppas på liknande kvalitet. Sneglar samtidigt på Warhammer 40k: Rogue trader vilket är i samma spelstil som BG3 fast i Warhammer världen.

40k rogue trader va ganska kul, fast långt efter BG3

Permalänk
Medlem

För många spel i backloggem så det blir inget denna gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Köpte Firewatch Kollat på de ett bra tag men väntade just på sommar rean. Lyssnade precis ut ett audio drama (Tower 4, rekommenderar super super starkt) på Spotify som tydligen var lite inspererad eller lik spelet så var ett måste för mig kände jag.

När du säger Firewatch menar du denna?

https://store.steampowered.com/app/435910/Firewatch_Original_...

Visa signatur

CPU:5800X
GPU: 3080OC
Jag är mindre sosse än dig #Folding #Sweclockers #AnvänderMinGPU
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...
https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Själva spelet antar jag: https://store.steampowered.com/app/383870/Firewatch/

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Tack! Köper

Visa signatur

CPU:5800X
GPU: 3080OC
Jag är mindre sosse än dig #Folding #Sweclockers #AnvänderMinGPU
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...
https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Kul med olika tips och förslag, keep em coming. Tror det dessutom är första gången som en av mina trådar hamnar på förstasidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Köpte Firewatch Kollat på de ett bra tag men väntade just på sommar rean. Lyssnade precis ut ett audio drama (Tower 4, rekommenderar super super starkt) på Spotify som tydligen var lite inspererad eller lik spelet så var ett måste för mig kände jag.

Upplevelsen jag hade med det spelet skulle jag jämföra med game of thrones, tyvärr. Tower 4 ska jag dock lyssna på!

Permalänk
Skrivet av KorvMos:

Disco Elysium, skumt nog var det billigare imorse 3,59€

Sommarrean är inte riktigt vad den brukat vara tyvärr. Jag har haft ögonen på Return to Monkey Island, igår var den på kampanj -40% och nu på sommarrean har den -50%. Visst, billigare än igår men butiken ger nu sken av att de sålt den till fullpris igår.

Konstigt nog är det samma på IsThereAnyDeal också:

EDIT: Kanske jag som missat något, kanske jag blandat ihop det med någon annan butik. Någon annan som sett några andra konstigheter med prissättningen på vissa spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Enda jag är intresserad av är BG3 men 20% tar det bara ner till vad spel brukade kosta nya.

BG3 är lätt värt originalpriset. Det finns betydligt sämre roliga timmar per krona (alkohol, krogen, god mat osv).

Permalänk

The Witcher 3 med 90% rabatt.
Även på GOG för den delen.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Adnerhill:

Köpte Firewatch Kollat på de ett bra tag men väntade just på sommar rean. Lyssnade precis ut ett audio drama (Tower 4, rekommenderar super super starkt) på Spotify som tydligen var lite inspererad eller lik spelet så var ett måste för mig kände jag.

Det är ett extremt bra spel tycker jag! Grattis till ett bra köp !

Och tack för tipset med Tower 4
Skall kollas upp !

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •