YouTube ska ta fram fler betalningsplaner för Premium

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweckid:

Om man bara är ute efter att bli av med reklam då?

Ja, det är ju tyvärr där det inte finns nåt alternativ, för oss som bara vill bli av med reklamen. Tills det finns det blir det att fortsätta med adblockers. Hade till och med kunnat tänka mig att köra utan adblock (utan att betala för en premiumtjänst) om det inte var så jäkla överdriven mängd reklam. Just nu är ju reklammängden skruvad upp till 11 (på en 10-gradig skala).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Menar du över 1080p då eller ?
För youtube väljer alltid 1080p automatiskt på min mobil o padda i alla fall.

Min börjar på 720 sen kanske det droppar ner till 480. Får alltid gå in på inställningar och välja 1440p eller 4k manuellt.

Permalänk
Medlem

gått över till att kolla youtube i brave browser istället.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Ta tillbaka Premium Lite.

Precis! Denna passade mig ypperligt prismässigt! Men tydligen tyckte de att jag var bättre som icke betalande kund?

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, ASUS RTX-4070 DUAL 12G, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Kört youtube premimum för 119kr i 1.5 år nu. Ser nyheter, följer motor och datorvärlden. Kan ha bakgrundsmusik när jag tränar. Tycker jag får mycket för pengarna då mycket kommer till youtube sakta men säkert.

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Medlem

För mig är priset inte the big deal, utan censuren YouTube håller på med.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Livsnjutare 😎

Som någon annan här skrev, ta tillbaka Premium Lite.

Förstår inte varför de tog bort den tjänsten, det finns ju uppenbarligen en efterfrågan att slippa just reklamen och inget annat ?!

Och för det är folk villiga att betala för sig, men inte 120kr/mån.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

gått över till att kolla youtube i brave browser istället.

Folk inklusive mig sitter inte vid datorn och kollar youtube.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beron61:

Folk inklusive mig sitter inte vid datorn och kollar youtube.

Ok.

Du kanske har en Android eller iOS enhet?

"Complete with a built-in ad blocker that prevents tracking, and optimized for mobile data and battery life savings. Get the Brave Browser (mobile) for Android or iOS."

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvingitGolf:

Saftigt? Du får högre bitrate, offline funktion samt Youtube music.

Nästa gång du går förbi ICA och köper en burk läsk,
så lägger de till en bit mögelost, körsbärsmarmelad och en salamikorv.
Priset går från 10kr till 100kr, du utbrister, gud va' bra,
hade ingen aning om att jag var sugen på allt det andra.
Dessutom så känns 100kr för lite, så du ger expediten 20kr till i dricks, du bor ju trots allt i ett iland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Ok.

Du kanske har en Android eller iOS enhet?

"Complete with a built-in ad blocker that prevents tracking, and optimized for mobile data and battery life savings. Get the Brave Browser (mobile) for Android or iOS."

Nej,, vi kollar tex via appen på tv....naturligtvis har du en lösning....

Permalänk
Medlem

Allt jag vill ha är en seriös konkurrent till Youtube… alla försämringar som fortsätter komma är p.g.a. avsaknaden av en riktig konkurrent. Monopol är dåligt ya'll, m'kay?

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

Allt jag vill ha är en seriös konkurrent till Youtube… alla försämringar som fortsätter komma är p.g.a. avsaknaden av en riktig konkurrent. Monopol är dåligt ya'll, m'kay?

Vimeo gick starkt fram för typ 10 år sen men det är väl en bortglömd plattform tyvärr

Ett företag som Apple eller Microsoft skulle haft resurser till att dra igång ett storslaget projekt för att slå ut Youtube

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Ett företag som Apple eller Microsoft skulle haft resurser till att dra igång ett storslaget projekt för att slå ut Youtube

Det låter som att du pratar om en variant av Mixer. Tror inte det gav mersmak tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kwirek:

Det låter som att du pratar om en variant av Mixer. Tror inte det gav mersmak tyvärr.

Google hade ju Google Video innan de köpte upp Youtube.

Utöver det har de bara funnits små plattformar men de bolagen jag nämner har ju kapital iallafall för att lansera en "youtube killer" men kommer väl aldrig ske.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Google hade ju Google Video innan de köpte upp Youtube.

Utöver det har de bara funnits små plattformar men de bolagen jag nämner har ju kapital iallafall för att lansera en "youtube killer" men kommer väl aldrig ske.

Tror du missade att Mixer var Microsoft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kwirek:

Tror du missade att Mixer var Microsoft.

Mixer var väl ändå en Twitch klon? streaming plattform?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Mixer var väl ändå en Twitch klon? streaming plattform?

Och de klarade inte ens att slå ut en tjänst som twitch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kwirek:

Och de klarade inte ens att slå ut en tjänst som twitch.

Twitch är också backat av en gigant så de var lite Amazon vs Microsoft.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Twitch är också backat av en gigant så de var lite Amazon vs Microsoft.

Så du tror Microsoft vs Google skulle vara en betydligt enklare kamp? 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kwirek:

Så du tror Microsoft vs Google skulle vara en betydligt enklare kamp? 😅

Beror på hur de tacklar det givetvis, google har ett välkänt rykte att lägga sig när det blir olönsamt medans Amazon inte förstår sig på sånt

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Hur är det nuförtiden? Kan man köpa nån Chromecast/Android box av nå slag och installera SmartTube för att få reklamfritt?

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersB:

Hur är det nuförtiden? Kan man köpa nån Chromecast/Android box av nå slag och installera SmartTube för att få reklamfritt?

Ja om man gillar reklam,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beron61:

Ja om man gillar reklam,

Du är fast vid detta i mobilen och på TVn.....Nu kommer en massa lösningar nedan, minst en kommer va brave.

JAJA, så när man sitter klistrad vid sin stationära dator (som folk gör) kan du avnjuta youtube i 240hz. Folk kommer dock fråga varför du sitter datorn när du färskarer nånting.En film går i 24 bilder per sekund.....samma som mobilen? Mobilen går ju........

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beron61:

Ja om man gillar reklam,

Jaha, så SmartTube funkar inte alls nuförtiden?

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN