Helgsnack: Vilka spel har du lagt ner mest tid på?

Permalänk
Melding Plague

Helgsnack: Vilka spel har du lagt ner mest tid på?

Är det ett RPG-spel där du har skapat oändligt många karaktärer eller ett multiplayer-spel som du aldrig tröttnar på? Vilket spel har du lagt ner mest tid på?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Country-Strike 🤓
Perfekt att damma av och spela en timme eller två med kamrater plus att det finns ett tävlingsmoment

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toke:

Country-Strike 🤓
Perfekt att damma av och spela en timme eller två med kamrater plus att det finns ett tävlingsmoment

Är det versionen där man använder missiler och kärnvapen istället?

Permalänk
Medlem

6500 timmar i player unknown battlegrounds.
Andra plats är hearts of iron 4 med 700 timmar.

Permalänk
Medlem

WoW, CS, DotA.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Det är nog typ jämnt lopp mellan CS eller WOW, det var ju dock några år sedan när man hade så mycket tid att lägga. Jag är långt ifrån "värst" om man jämför med många polare. Tror jag låg runt typ 90 dagar i WOW, lite mer osäkert på CS då det var flera olika konton mm. Har 800h på det senaste kontot, men det är ju "ingenting".

Jag har dock lyckats dra ihop 400h Cyperpunk sedan september typ, det känns nästan sjukare med heltidsjobb och sambo mm.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk

Spelar lite cs2 go varje dag och mycket Planetside 2, Kolla in det, tar lite tid att komma in i, är som ett battlefield mmo med stora kartor

Ska väl börja spela lite wow igen när nya exp kommer ut

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Eve online.
Vet inte riktigt hur många timmar, men var typ det enda jag spelade mellan 2007 och 2014 ish.
Så har blivit några timmar.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Ultima Online.
Dock inte spelat de på 2 decenium.

Permalänk
Medlem

All Points Bulletin bör fortfarande håller den platsen.
Men svårt att avgöra då speltiden inte räknades från början.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

För ganska många år sen nu fastna jag duktigt i EVE, det då blev många tusen timmar....

Nu senaste 10åren spelar jag bara Fallout 3 och Fallout NV om o om igen.... Nån gång om året blir det att dra igenom alla Half-Life spel också. Så det börjar bli ganska många timmar totalt i dessa nu

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem

CS helt klart, tror att Factorio kommer tvåa.

Permalänk
Medlem

Lineage II...
Spelat sedan före 2004 då jag började spela MASSOR och hela tiden.
Antal timmar totalt? Mer än 20000 timmar kanske?

Visa signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2000 250GB + A2000 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Permalänk
Hedersmedlem

OpenTTD och Minecraft lär vara topp två.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Är det ett RPG-spel där du har skapat oändligt många karaktärer eller ett multiplayer-spel som du aldrig tröttnar på? Vilket spel har du lagt ner mest tid på?

Läs hela artikeln här

EVE Online, spelat aktivt mellan 2009-2020, en hel del Diablo II ännu mer Diablo III

Permalänk
Medlem

CS + WoW utan tvekan.
Apex Legends + OW har fått sig ett par timmar också, skall inte ljuga.

Visa signatur

FULL COUNTER

Permalänk

Jag har spelat Runescape 2/3/OSRS sedan 2004 med vissa mellanrum (år emellan), har cirka 5000 timmar på Europa Universalis IV.

Permalänk
Medlem

World of tanks !! 12 år och spela fortfarande, ha dock ingen koll på hur många timmar, men över 8000h tror jag på 12 år

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem

Vet inte hur många timmar jag hade på Eve Online, hade 2 eller 3 konton jag körde på 24/7 mer eller mindre ett bra tag.

Men på steam så ser min top-lista ut så här:

Permalänk
Medlem

Speedrunnade en hel del Mario 64 förut, och även spelat/speedrunnat en jäkla massa Ocarina of Time, så jag gissar dem har jag 1000+ timmar på, men N64 räknar inte timmar.
WoW har jag nog också 1000+ timmar på om man slår ihop alla gubbar och privat servrar genom åren.

Annars har jag inte så mycket timmar räknade faktiskt, brukar byta spel ofta + spelar både PC och konsoll (double dippar som det kallas). Vore bra om det fanns en tjänst som slog ihop timmarna man har på Steam och PS5.

Här kan man se mina timmar på Steam iaf: https://steamdb.info/calculator/76561197979048697/?cc=eu&all_...
Många spel där i toppen, typ FFXIV, Cyberpunk, Elden Ring har jag även spelat på PS5, så lägg till ca 100h på vardera.

Visa signatur

Main: MacBook Pro 16" [M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM]
Spel: Steam Deck LCD, PS5

Permalänk
Rekordmedlem

Svårt att säga kanske Boulder Dash.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Det sociala samspelet

De som toppar listan utan ordning (för jag vet inte)
League of legends
Binding of Isaac
Diverse RPG på sega master system (kunde knappt engelska i den åldern) .. framför allt Ultima IV
Counter Strike 1.6
Quake 1

Inte många moderna spel som jag hinner plöja ner någon tid i. Barnen toppar listan där.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Anarchy Online, spelade i 10+ år.

Permalänk
Medlem

Total War Warhammer 2, 4002 timmar. snart är Total War Warhammer 3 ikapp.
Utöver det är det nog Aion och Civilization. Sedan kommer PUBG

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk

Verkar som många här fastnat i EVE 🐝, har plöjt ner ett antal timmar där med, annars är det nog Rimworld och Factorio som har flest timmar, kanske även wow. Kul att OpenTTD blev nämt, originalet och deluxe har man kört en del 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emilhimself:

Verkar som många här fastnat i EVE 🐝, har plöjt ner ett antal timmar där med,

Det var roligt på den tiden. Själv lekte jag pirat och poddade folk för isk och saker

Permalänk
Medlem

Battlefield 4 med 1169 timmar är det spel jag
lagt ner mest med tid på.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem
Skrivet av OSkar000:

OpenTTD och Minecraft lär vara topp två.

Kul! Tänkte definitivt att OpenTTD måste vara högst upp för mig med

Andra från barndomen är nog Trackmania (’03?) och Elasto Mania

Rimworld är det mest moderna jag spelat alldeles för mycket

Permalänk
Medlem

I början av seklet blev det mycket FPS, särskilt när jag var med i en klan så blev det hundratals timmar i Call of Duty, men nuförtiden när jag bara kör story-drivna singelspel så är det Skyrim och Witcher 3 som jag lagt ner mest tid på. Nu är jag bara ett par månader gammal i Baldurs Gate 3, men misstänker starkt att det spelet kommer att passera de två andra tidsmässigt framöver.

Visa signatur

MSI X670E Gaming Plus, AMD Ryzen 7 7800X3D
AMD XFX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
32GB Corsair vengeance 6000MHz CL30, Arctic Freezer III 280
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. OpenSuse Tumbleweed Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Anarchy Online, spelade i 10+ år.

Vilken server? vi lirade på rk2.. Lirade Fixer runt 4800tim 😊👍
Dock var det från typ 2001-2004?