Apple jobbar på kombination av Homepod och Apple TV

Permalänk
Melding Plague

Apple jobbar på kombination av Homepod och Apple TV

Macrumors har upptäckt kod hos Apple som avslöjar en produktfamilj kallad ”Home Accessory” och som kör en variant av TV OS.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

AppleTV-modellerna har ju känts ganska gamla ett tag nu, samma med Nvidia Shield… dags för lite bättre, men med Apple inblandat så tar de säkert bort lagom många funktioner så man ska bli lack ändå

Permalänk
Medlem

Är helt klart intressant med en ny version av Apple TV men jag har inget intresse av något med inbyggda högtalare.

Permalänk
Medlem

Gissar på en hompod med skärm som har kräm nog att köra on-device AI (Apple Intelligence).

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Kanske blir något sånt i framtiden. När de inbyggda startsystemet i tvn lägger av.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

En kombinerad HomePod och Apple TV låter som exakt vad jag vill ha. Två hinder bara. Priset kan bli perverst dyrt och frugan är anti-Apple så hon lär fortsätta använda webOS-gränssnittet. Även om Apple TV kommer vara snabbare.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

Kan tänka mej, att det blir Apples motsvarighet till Google nest hub, fast mer avancerad.

Permalänk
Medlem

Apple Homebar?

Permalänk

Jag vill ha Apple TV inbyggd i TV'n, och gärna i en Sony OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

AppleTV-modellerna har ju känts ganska gamla ett tag nu, samma med Nvidia Shield… dags för lite bättre, men med Apple inblandat så tar de säkert bort lagom många funktioner så man ska bli lack ändå

Ren nyfikenhet, på vilket sätt känns de gamla? Nu är jag förvisso inte audiofil så de delarna "märker jag inte av", men jag tycker ATVn löser många av de bekymmer jag hade med mina gamla HTPC med bravur rent bildkvalitets och smidighetsmässigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikos:

Apple Homebar?

Namnet rullar inte direkt på tungan, men det låter klockrent som en rimlig produkt.
En soundbar med "rumsligt" ljud, som placeras under TVn och HDMI till den för AppleTV.
Två produkter i en, men med bättre ljud än HomePod och mer prestanda än nuvarande appletv.
Pris: 10ggr mer än en HomePod eller appletv. 🤷‍♂️😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

AppleTV-modellerna har ju känts ganska gamla ett tag nu, samma med Nvidia Shield… dags för lite bättre, men med Apple inblandat så tar de säkert bort lagom många funktioner så man ska bli lack ändå

På vilket sätt menar du att de känns gamla? Vi får uppdateringar till vår ATV mest hela tiden. Den är fullt kompatibel med vårt Apple-ekosystem hemma. Finns inget vi saknar med den faktiskt. Apparna, som andra företag ju skriver / bidrar med, känns lite utdaterade emellanåt däremot. Upplys oss gärna med vad vi kanske går miste om 😊

Visa signatur

A Torrent Compact, Prime 650 Platinum, Prime Z790 mATX, i5-13600K, U12A, 32GB 3200, 4070TiS, 2xNVMe, Predator X38: Time Spy 11430, GPU 10939, CPU 15340
B Fractal chassi, ROG B360 mATX, i5-8400, 16GB, 1080Ti, 2xSSD, 750W PSU

http://rec.elmor.se/review.php?user=570