Word, Excel mm till Mac billigt?

Permalänk
Medlem

Word, Excel mm till Mac billigt?

Morsan köpte en ny Macbook AIR men vill ha tag på Officepaket innehållande bla Word och Excel... Någon som har några bra tips på billiga licenser? Alltså inget olagligt!!!!

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, ASUS RTX-4070 DUAL 12G, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Någon som har några bra tips på billiga licenser? Alltså inget olagligt!!!!

Well, web-varianten är väl gratis om man har microsoft-konto?
Duger till det mesta man hittar på. Ett helvete om man som jag gör det mesta i program-versionen, och sen ska göra nåt i web-versionen, för de är inte lika, men säkert mest en vanesak.

Visa signatur

//
Tomas!

Permalänk
Medlem

Det kan väl vara värt att kosta på sig en prenumeration av 365 också, då får du kontinuerligt alla uppdateringar, nya funktioner osv och licensen rullar bara på. Ingår Onedrive-utrymme så man kan slänga upp filer där och inte behöva oroa sig. Onedrives backup-funktion för mapparna finns väl även på mac nu för tiden. Kostar runt 80kr/månad har jag för mig.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Annars är ju Libre office ett gratis alternativ: https://www.libreoffice.org/get-help/install-howto/macos/

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Deployar Office365, Google Workspace, Libreoffice och Apples egna appar, Pages, Numbers och Keynote från AppStore, på jobbet. Vissa är gratis, andra inte

Permalänk
Medlem

Är väl bara att köpa från någon key-shop? Typ denna (199 kr):
http://gamekeys.se/produkt/microsoft-office-2021-professional...

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Skrivet av Ragnvlad:

Morsan köpte en ny Macbook AIR men vill ha tag på Officepaket innehållande bla Word och Excel... Någon som har några bra tips på billiga licenser? Alltså inget olagligt!!!!

Första frågan: behöver hon Microsoft Office eller räcker Numbers, Pages och Keynote som redan kommer med datorn? De är ”tillräckligt” Microsoft Office-kompatibla för många ändamål och betydligt mer lättviktiga och lättjobbade för många vardagsuppgifter. Och, i min erfarenhet, betydligt mindre benägna att förstöra formateringen i hela dokumentet när man ska flytta en bild på sidan sju fyra pixlar åt vänster. 😆

Annars skulle jag säga att ett 365-abonnemang är det smidigaste om än inte billigaste sättet att ha tillgång till MS Office.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Är väl bara att köpa från någon key-shop? Typ denna (199 kr):
http://gamekeys.se/produkt/microsoft-office-2021-professional...

Om man inte har något emot att sponsra kriminell verksamhet som sysslar med stulna kreditkort så är det ett suveränt alternativ.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Det Otroliga Åbäket:

Första frågan: behöver hon Microsoft Office eller räcker Numbers, Pages och Keynote som redan kommer med datorn? De är ”tillräckligt” Microsoft Office-kompatibla för många ändamål och betydligt mer lättviktiga och lättjobbade för många vardagsuppgifter. Och, i min erfarenhet, betydligt mindre benägna att förstöra formateringen i hela dokumentet när man ska flytta en bild på sidan sju fyra pixlar åt vänster. 😆

Annars skulle jag säga att ett 365-abonnemang är det smidigaste om än inte billigaste sättet att ha tillgång till MS Office.

Precis, den medföljande mjukvaran är ju rätt kompetent om man inte måste ha just O365-funktioner.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Om man inte har något emot att sponsra kriminell verksamhet som sysslar med stulna kreditkort så är det ett suveränt alternativ.

Källa på det?

Vad jag löst handlar det med om OEM-nycklar eller överblivna nycklar från MAK-licenser. Kanske inte vad MS vill att man ska köpa, men inte olagligt.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Källa på det?

Vad jag löst handlar det med om OEM-nycklar eller överblivna nycklar från MAK-licenser. Kanske inte vad MS vill att man ska köpa, men inte olagligt.

https://lockesjourney.wordpress.com/2016/03/17/the-hard-truth...

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Viking

Som källan säger är risken liten att koderna som säljs är köpta från stulna kreditkort. Majoriteten är framtagna på lagliga sätt.

Tror du själv att det är ett populärt och lönsamt sätt att göra bedrägerierna på? Är det inte mycket enklare och lönsammare att köpa t.ex kryptovalutor med stulna kreditkort?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Är väl bara att köpa från någon key-shop? Typ denna (199 kr):
http://gamekeys.se/produkt/microsoft-office-2021-professional...

Köpte min office 2019 från liknande. Fungerar klockrent, hade aldrig annars köpt en "office" använder endast excel och word. Men OpenOffice fungerar lika bra.

Permalänk
Skrivet av Ragnvlad:

Morsan köpte en ny Macbook AIR men vill ha tag på Officepaket innehållande bla Word och Excel... Någon som har några bra tips på billiga licenser? Alltså inget olagligt!!!!

anmäl dig till en kurs på universitet, du behöver ju inte gå den. då får du office i 1 eller 2 år innan man börjar möta protester

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HickeHiskelig:

anmäl dig till en kurs på universitet, du behöver ju inte gå den. då får du office i 1 eller 2 år innan man börjar möta protester

"Vi har ett system så det är enkelt för studenter som börjar studera att få tillgång till mjukvara. Jag vet, låt oss missbruka det för kortsiktig personlig vinning, och samtidigt ställe till med massa administrativa kostnader som ändå bara drabbar skattebetalare."

Aa bra idé. Verkligen. Det här är anledning till att vi inte kan ha fina saker 😆

Visa signatur

Topkek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pye:

"Vi har ett system så det är enkelt för studenter som börjar studera att få tillgång till mjukvara. Jag vet, låt oss missbruka det för kortsiktig personlig vinning, och samtidigt ställe till med massa administrativa kostnader som ändå bara drabbar skattebetalare."

Aa bra idé. Verkligen. Det här är anledning till att vi inte kan ha fina saker 😆

Då jag är en av personerna som har hand om den här typen av licenser för våra studenter så är det inte riktigt så att vi betalar endast per student för Office 365, utan lärosätet betalar för ett uppskattad grundbehov och skulle detta överskridas så läggs det till på nuvarande avtal, definitivt dyrare än grundavtalet.

Vettigaste är att söka en kurs som man faktiskt vill läsa. Licenskostnaden för Office 365 är definitivt inte den största kostnaden om någon registrera sig på en kurs som hen inte tänker läsa för att inte prata om att man troligtvis tog plats på kursen från någon som verkligen ville läsa den.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem

På Mac så har du ju redan Office gratis, Numbers, Keynote och Pages. Dessa motsvarar Excel, Word och Powerpoint.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blade@LCD:

Då jag är en av personerna som har hand om den här typen av licenser för våra studenter så är det inte riktigt så att vi betalar endast per student för Office 365, utan lärosätet betalar för ett uppskattad grundbehov och skulle detta överskridas så läggs det till på nuvarande avtal, definitivt dyrare än grundavtalet.

Vettigaste är att söka en kurs som man faktiskt vill läsa. Licenskostnaden för Office 365 är definitivt inte den största kostnaden om någon registrera sig på en kurs som hen inte tänker läsa för att inte prata om att man troligtvis tog plats på kursen från någon som verkligen ville läsa den.

Jo misstänkte att upplägget kanske såg ut på liknande vis. Men ja, precis som du säger, värdelös ide att söka kurser man inte tänker läsa inte bara av ekonomiska skäl, men även att man tar någons plats. Och tack för insikten i hur det faktiskt går till 👍

Visa signatur

Topkek

Permalänk
Medlem

Som redan har skrivits så finns Pages, Numbers och Keynote att ladda ner kostnadsfritt.

https://www.apple.com/se/iwork/

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Vill man ha MS office så är de bara köpa en key billigt så är det ur världen, enkelt.
köpte min Office key för flera år sedan för typ 100kr, den har fungerat felfritt alla år utan några som helst problem.