Amazon bjuder på Chivalry 2 och Tomb Raider

Permalänk
Melding Plague

Amazon bjuder på Chivalry 2 och Tomb Raider

Utöver lägre priser på saker och ting, ger Amazon dig även titlar som Chivalry 2, Suicide Squad och 34 andra spel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Najs att de går att få på GOG.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

En del spel är på epic, en del på gog, en del på Legacy Games, och en del via deras egen launcher. Amazon Games.
Har man prime så är det en bra idé att kolla runt där regelbundet

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Några rekommendationer bland spelen?

Permalänk
Medlem

"men när det är gratis är det dumt att klaga"

"Titlarna som finns på Epic kräver att du länkar dina Amazon- och Epic Games-konton."

"If you don't pay for the product, you're the product."

Och folk delar fritt sin data - se bara vad företagen är beredda att ge för att få tillgång till lite mer av den

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Jaevel:

Några rekommendationer bland spelen?

Tomb Raider och Chivalry 2 är ju tighta. Knights of the Old Republic 2 är ett av de mest ansedda rollspelen i världen, typ. Bramble verkar mysigt. Sen är ju Turtles-spelet riktigt roligt att köra med flera. Allt som allt är det ju bara att klicka hem allt och sen testa fritt och se vad man fastnar för.

Permalänk
Medlem

Det är inte gratis. Du måste betala 59kr för dessa spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darc:

Det är inte gratis. Du måste betala 59kr för dessa spel.

Kom för att säga detta.

Citat:

Gratisspelen som lagts till för Prime-prenumeranter, vilket kostar 59 kronor i månaden

Är ju som att påstå att Netflix erbjuder jäääääääääättemycket gratis filmer och serier, bara du betalar deras månadskostnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBerger:

Kom för att säga detta.

Är ju som att påstå att Netflix erbjuder jäääääääääättemycket gratis filmer och serier, bara du betalar deras månadskostnad.

Man får behålla spelen efter prenumrationen slutat. Du hyr inte spelen, du köper dem. Så lite skillnad är det.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darc:

Det är inte gratis. Du måste betala 59kr för dessa spel.

Man får ju Prime en månad gratis nu så man måste inte betala 59kr för dessa spel.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaevel:

Några rekommendationer bland spelen?

Rise of the tomb raider tyckte åtminstone jag var fantastiskt, nu till ett svårslaget pris!

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

Neat! Jag offrade min integritet och sålde min själ till djävulen genom att skapa ett konto och angav allt de ville ha. Anledning: gratis är gott, främst när man kan ta bort sitt konto efteråt (vilket jag även gjorde). Tog bort min hemadress och kreditkortsuppgifter innan begäran om stängning av kontot, men kunde tyvärr inte ta bort telefonnumret. Attans! Aja, gratis är gott. Eller ja, "gratis".

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Neat! Jag offrade min integritet och sålde min själ till djävulen genom att skapa ett konto och angav allt de ville ha. Anledning: gratis är gott, främst när man kan ta bort sitt konto efteråt (vilket jag även gjorde). Tog bort min hemadress och kreditkortsuppgifter innan begäran om stängning av kontot, men kunde tyvärr inte ta bort telefonnumret. Attans! Aja, gratis är gott. Eller ja, "gratis".

Det borde du väl kunna göra med hänvisning till GDPR
Everything you need to know about the “Right to be forgotten”

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Det borde du väl kunna göra med hänvisning till GDPR
Everything you need to know about the “Right to be forgotten”

Jodå, men läste på Amazons webbsida innan jag tog bort kontot (eller ja, stängde och därmed ta bort personuppgifter) att detta redan verkställs. Orkar ärligt talat inte krångla med Amazon gällande mitt telefonnummer då jag har krånglat med dom tidigare. Det var ett helvete! Den här processen gick snabbt och smidigt, och så håller jag tummarna på att de raderar mitt mobilnummer direkt eller efter en viss tid.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Man får ju Prime en månad gratis nu så man måste inte betala 59kr för dessa spel.

Det får man inte. Du får bara en gratis månad i vissa fall. Jag kan inte få det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darc:

Det får man inte. Du får bara en gratis månad i vissa fall. Jag kan inte få det.

Jag fick en månad genom länken hos Sweclockers så jag och många andra behöver inte betala något för spelen.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Epic games? Nej tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jazz 1-up:

Man får behålla spelen efter prenumrationen slutat. Du hyr inte spelen, du köper dem. Så lite skillnad är det.

ja, jo du "hyr" ju fortfarande men inte med en subscription så att säga.
Om plattformen du "äger" spelet på lägger ner eller tappar licensen så blir du ju utan det. :)'
Men man hinner nog avnjuta spelet innan något av de händer.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

ja, jo du "hyr" ju fortfarande men inte med en subscription så att säga.
Om plattformen du "äger" spelet på lägger ner eller tappar licensen så blir du ju utan det. :)'
Men man hinner nog avnjuta spelet innan något av de händer.

Förutom alla spel från GOG som man får. Där får man behålla installationsfilen hur länge man vill även om GOG skulle gå under.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Amazon's launcher (eller vad de nu än använder) och Epic är en direkt nej tack. Sen finns det inte många spel kvar och jag är inte speciellt intresserat i nån av dem. Så jag hoppar nog över även om man kan kanske få en gratis månad på Prime för att få det kostnadsfritt på riktigt (förutom att man säljer sin data såklart, dock så kan man fuska lite med temporärt kreditkort från Klarna).

Visa signatur

| Asus Prime Z390-A | Intel Core i5 9600K | Corsair Vengeance RGB Pro 32GB | MSI GeForce RTX 2070 Gaming Z |

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Förutom alla spel från GOG som man får. Där får man behålla installationsfilen hur länge man vill även om GOG skulle gå under.

Ja såklart, men dom är väl enda undantaget vi har, tyvärr.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk

Är prime gaming 59 kr/månad samma som Prime video, för det har jag. Jag tycker Amazon är så rörigt. Det kanske är åldern 😅

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Skrivet av soderkvist:

Är prime gaming 59 kr/månad samma som Prime video, för det har jag. Jag tycker Amazon är så rörigt. Det kanske är åldern 😅

Ja, det är det. Nu är ju gårdagens Prime day spel borta, men gå in där och håll utkik. Jag har Prime och går in några gånger per månad och kikar. Normalt ligger spelen kvar i flera veckor. Har fått en del godbitar på både GOG och Epic över de senaste åren.

Givetvis är det inte värt att ha Prime enbart för detta, men har man Prime av annan anledning så är det ju en liten bonus ändå.