Dyson släpper nya Ontrac-hörlurar för 5 790 kronor

Permalänk
Melding Plague

Dyson släpper nya Ontrac-hörlurar för 5 790 kronor

Till skillnad från Dysons tidigare hörlurar har dessa ingen luftrenare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Var ju ingen design som tilltalade mig att gå runt med direkt. Men det är ju personligt
Vore däremot intressant att veta om de är typ snap on o off öronkuddar. Om de då säljer flera olika öronkuddar separat kanske de är bra multifunktion. Typ på gym och vardags bara byta öronkuddar enkelt.

Permalänk
Medlem

Känns som ett märkligt segment för Dyson att ge sig in på. Måste vara nån chef på Dyson som gillar hörlurar. Utan att ha hört dem så känns långt ifrån prisvärda, ser inte direkt ut som några högkvalitativa hörlurar, bekväma är de säkert dock, men inte precis någon tilltalande design.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Tycker de såg rätt så snygga och bekväma ut. Däremot är antagligen 5700kr alldeles för mycket.

Permalänk
Medlem

Tech Specs:

Frequency response: 6Hz – 21kHz.
Codecs: SBC, AAC, LHDC.
Total noise cancellation: Up to 40dB.
Driver: 40mm Neodymium.
Microphones: 8 ANC and 1 for voice.
Battery type: 2x Lithium-ion 2,540mAh.
Charge port: USB-C
Runtime: Up to 55 hours with ANC on.
Bluetooth: Version 5.0 LE.
App: MyDyson.
Bluetooth profiles: A2DP, AVRCP, HFP.
Cable: 3.5mm – USB-C in
On-Product sensing: Real-time sound tracking, head detection, capacitive sensing.

6Hz? Hmm
Men håller med ovanstående avseende pris iaf. Finns en uppsjö andra alternativ jag är mer "sugen" på för priset än dessa... (ja, jag vet....)

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Tycker de såg rätt så snygga och bekväma ut. Däremot är antagligen 5700kr alldeles för mycket.

Äh ska man kolla PH ska man göra det med stil, all skitsnack trams måste höras i bästa möjliga mån.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Förstår inte, ljudmarknaden måste vara den mest mättade. Jabra går åt andra hållet och lämnar konsumentsegmentet.

Visa signatur

''Man får betala för kvalitet och stabilitet'' //Pantburk 2024.

Permalänk
Medlem

Och till likhet med Dysons övriga produkter så gör dessa inte så mycket för luftkvalitéen.

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk
Medlem

Hur dom än är så ser dom ut att vara sköna att ha på sig. Det är något jag länge stört mig på, hur just bekvämlighet verkar vara så lågprioriterat oavsett prisklass.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Hade dom kostat 2000 hade jag tänkt ”dyrt, men dom kanske är bra” men nästan 6000??? Hade dem dammsugit lägenheten så hade väl priset varit förståeligt, men aldrig annars.

Visa signatur

"GET STRONG OR GET BENT!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Känns som ett märkligt segment för Dyson att ge sig in på. Måste vara nån chef på Dyson som gillar hörlurar. Utan att ha hört dem så känns långt ifrån prisvärda, ser inte direkt ut som några högkvalitativa hörlurar, bekväma är de säkert dock, men inte precis någon tilltalande design.

Fast samtidigt rätt on brand ändå. Dyson har flertalet produkter som svävat ut från deras "huvud kategori" (pun intended)
Dom är lite som Razer, som helt plötsligt släpper något helt annorlunda.

Tyckte ändå dom var relativt snygga. Men, för det priset så ska ju både noize cancelling och ljud vara topklass för ett par bluetooth lurar!
Men framför allt komfort! Det är ändå make or break på alla lurar

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk

Dyson design = en spya influerad av Star Trek från tidigt 1970-tal

Ett märke för amerikaner som är desperata att visa sina grannar att de har för mkt pengar.

Skrivet av Bunz:

Och till likhet med Dysons övriga produkter så gör dessa inte så mycket för luftkvalitéen.

Ja de åkte ju på dryga böter iom sina obefogade påståenden om att uppnå en viss renhetsgrad med de där Covid-lurarna-luftrensarna. Så det är inte helt förvånande att dessa saknar just den detaljen.

Permalänk
Medlem

Jag tror dom slant och fick med en extra nolla på prislappen.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Tycker inte designen är sämre än på många premiumlurar för mångdubbelt mer pengar.
Viktiga är att de är bekväma och har bra ljud och noice canceling för det priset, skulle lätt kunna tänka mig dem