Hjälp mig att köpa dator till grannpågen! Runt 9000-10000 kronors klassen.

Permalänk

Hjälp mig att köpa dator till grannpågen! Runt 9000-10000 kronors klassen.

Halloj forumet! Har en grannpojke som har väldigt otekniskt lagda föräldrar som ska köpa sin första dator i veckan. Han frågade om jag kunde hjälpa honom på traven.

Kikade runt och har absolut svårt att hitta något, och tänker att jag därför vänder mig till er som har lite bättre koll på läget. Han tänker spela CS2, Fortnite och lite manager spel (gissningsvis football manager).

Han är på en ganska tight budget, han själv har 9000, medans hans mamma har lite extra pengar att skjuta till, men utgår från att det är 9000 som är tipptopp.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Ska det vara bildskärm + mus + tangetbord + hörlurar och musmatta i priset?

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

Skall datorn vara färdigbyggd eller bygger ni själva?

Permalänk
Skrivet av Juggernawt:

Ska det vara bildskärm + mus + tangetbord + hörlurar och musmatta i priset?

Tillbehör verkar vara löst på annat håll. Så enbart dator!

Skrivet av SUMITOMO:

Skall datorn vara färdigbyggd eller bygger ni själva?

Det spelar mindre roll, jag kan ta på mig att bygga ihop den om det skulle behövas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av COOKIESOMG:

Det spelar mindre roll, jag kan ta på mig att bygga ihop den om det skulle behövas!

Då kommer du också få ta hand om alla eventuella garantiärenden, felsökning av individuella delar och liknande åt grannen tills vidare.

Köp en färdigbyggd där du kan hänvisa till kundsupport hos Inet, HP, Dell eller liknande istället.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Skrivet av nu1mlock:

Då kommer du också få ta hand om alla eventuella garantiärenden, felsökning av individuella delar och liknande åt grannen tills vidare.

Köp en färdigbyggd där du kan hänvisa till kundsupport hos Inet, HP, Dell eller liknande istället.

Fair enough! Så långt tänkte jag inte i det hela. Helst färdigbyggd, på sin höjd att någon professionell bygger den (ex. INET)