"Nya" W10 Netflix appen, ej digital-ljud längre

Permalänk
Medlem

"Nya" W10 Netflix appen, ej digital-ljud längre

Startade upp Netflix nyligen och appen är uppdaterad. Och nu har jag inget digital-ljud längre. Någon mer som testat och märkt det? Har jag missat någon inställning i nya appen? Det gäller appen som finns i Windows 10.

Jäkligt störigt om dom snålat in på bandbredden och fått tagit bort 5.1 ljud. Eller är det så illa att det bara finns till Ultra hd abonnemanget.

Irriterad är jag iaf.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Skrivet av walkiii:

Startade upp Netflix nyligen och appen är uppdaterad. Och nu har jag inget digital-ljud längre. Någon mer som testat och märkt det? Har jag missat någon inställning i nya appen? Det gäller appen som finns i Windows 10.

Jäkligt störigt om dom snålat in på bandbredden och fått tagit bort 5.1 ljud. Eller är det så illa att det bara finns till Ultra hd abonnemanget.

Irriterad är jag iaf.

Om jag fattat det rätt så får du skaffa Netflix Premium (4K/Atmos/5.1 å rumsligt ljud. 179kr/mån) abbet. Har det själva men kör inte på nån dator.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Sötast
Skrivet av walkiii:

Startade upp Netflix nyligen och appen är uppdaterad. Och nu har jag inget digital-ljud längre. Någon mer som testat och märkt det? Har jag missat någon inställning i nya appen? Det gäller appen som finns i Windows 10.

Jäkligt störigt om dom snålat in på bandbredden och fått tagit bort 5.1 ljud. Eller är det så illa att det bara finns till Ultra hd abonnemanget.

Irriterad är jag iaf.

Det är garanterat en uppgradering av din användarupplevelse som har utförts av antingen microsoft eller netflix.
Glöm inte att detta är för din skull, för din bästa upplevelse.

(Det kan ev innebära en ökad kostnad för dig som slutkund, men oroa dig inte över det, njut väl av din uppgraderade upplevelse)

Permalänk

Tyvär är det så att "uppgraderingen av windows appen bara är en container som pekar till netflix hemsida.. för mig försvann inte bara 5.1 utan även 4k på datorn. Enligt vissa ska man kunna få 4k i Edge men jag har i alla fall bara 1080. Jag betalar ju för 4k så det det här sög ju inte lite

Permalänk
Skrivet av Arbogastes:

Tyvär är det så att "uppgraderingen av windows appen bara är en container som pekar till netflix hemsida.. för mig försvann inte bara 5.1 utan även 4k på datorn. Enligt vissa ska man kunna få 4k i Edge men jag har i alla fall bara 1080. Jag betalar ju för 4k så det det här sög ju inte lite

Mycket lättare att köra bl.a 4K Netflix/Disney + på Apple TV/Chromecast Google TV*. Har 5.1, Atmos ljud (5.2.2) via min hemmabio reciever. * = Chromecasten kommer att ersättas/sluta produceras, med Googles "Tvålen" (4K TV Streamer) den 24/9 i Sverige.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.