Vilken serie såg du senast?

Permalänk
Medlem

The Acolyte, alla 8 avsnitt

3/10

Tänka sig om de hade bra skådespelare, typ Rosario Dawson istället för dansken som spelade osha/mae, och ovanpå detta ett mycket bra manus. Där karaktärer inte flipfloppar 180* när som helst.
180 miljoner DOLLAR kostade serien. Vart gick pengarna egentligen?

Permalänk
Medlem

CSI: Crime Scene Investigation (2000).

Nästa avsnitt är mitt absoluta favoritavsnitt, regisserad av Quentin Tarantino himself (som för övrigt är en av mina favoritregissörer och författare). Har båda avsnitten på DVD, så bra är de!

Nu har jag sett avsnittet. Det var lika bra som när jag såg det senast, vilket var 2005. Tydligen hade Quentin skrivit manuset för avsnittet också

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Sekunder (SVT Play, 6 avsnitt). Ett tåg spårar ur i en småstad i Finland å man får följa utredarna i serien. Faktiskt en sevärd serie.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

The 100
Riktigt bra postapokalyptisk scifi, i början lite väl mycket tonårsdrama men det försvinner ganska snabbt.
Följde den när den var ny men tappade bort mig nånstans i säsong tre.
Började om och har precis kommit halvvägs in i säsong tre där jag inte längre känner igen nåt. Nu försvinner den från netflix om en vecka och jag har fortfarande 3 säsonger kvar. *suck*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viper_82:

The 100
Riktigt bra postapokalyptisk scifi, i början lite väl mycket tonårsdrama men det försvinner ganska snabbt.
Följde den när den var ny men tappade bort mig nånstans i säsong tre.
Började om och har precis kommit halvvägs in i säsong tre där jag inte längre känner igen nåt. Nu försvinner den från netflix om en vecka och jag har fortfarande 3 säsonger kvar. *suck*

Laddade ner säsong 3 nyss till min Samsung Note 9, tog bara nån minut 🙂
Kunde bara ladda ner tre säsonger, sen tog det stopp med att jag måste ta bort avsnitt för att kunna ladda ner fler.
Du kan ladda ner serien till :
Android-mobil eller Android-surfplatta
iPhone eller iPad
Amazon Fire-surfplatta
Google Chromebook (med Google Play Store installerad)

https://help.netflix.com/sv/node/54816
Ladda ner en serie eller film
Öppna Netflix-appen.
Sök bland alla serier och filmer som går att ladda ner:
iPhone, iPad, Android- eller Fire-enheter: Tryck på Nerladdningar nerladdningsikon > Se vad du kan ladda ner (See What You Can Download)
Chromebook: Klicka på Nerladdningar (Downloads) > Hitta mer att ladda ner (Find More to Download)
Välj en serie eller film som du vill ladda ner till din enhet.
För filmer väljer du Ladda ner Nerladdningsikon.
För serier väljer du nerladdningsknappen Nerladdningsikon bredvid varje avsnitt du vill ladda ner.
OBS! På Android-enheter och Fire-surfplattor finns även knappen Ladda ner säsong nerladdningsikon för säsong.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Laddade ner säsong 3 nyss till min Samsung Note 9, tog bara nån minut 🙂
Kunde bara ladda ner tre säsonger, sen tog det stopp med att jag måste ta bort avsnitt för att kunna ladda ner fler.
Du kan ladda ner serien till :
Android-mobil eller Android-surfplatta
iPhone eller iPad
Amazon Fire-surfplatta
Google Chromebook (med Google Play Store installerad)

https://help.netflix.com/sv/node/54816
Ladda ner en serie eller film
Öppna Netflix-appen.
Sök bland alla serier och filmer som går att ladda ner:
iPhone, iPad, Android- eller Fire-enheter: Tryck på Nerladdningar nerladdningsikon > Se vad du kan ladda ner (See What You Can Download)
Chromebook: Klicka på Nerladdningar (Downloads) > Hitta mer att ladda ner (Find More to Download)
Välj en serie eller film som du vill ladda ner till din enhet.
För filmer väljer du Ladda ner Nerladdningsikon.
För serier väljer du nerladdningsknappen Nerladdningsikon bredvid varje avsnitt du vill ladda ner.
OBS! På Android-enheter och Fire-surfplattor finns även knappen Ladda ner säsong nerladdningsikon för säsong.

Jo jag vet att jag kan ladda hem serier osv, men hur blir det när serien tas bort från netflix? Kommer jag ändå kunna kolla på dem?

Permalänk
Medlem

Såg Vikings Valhalla senast, okej tidsfördriv men inte mer.

Börjat kolla på Yellowstone nu.
Någon annan som reagerat på att ljudet låter skit? Mer specifikt dialogen, grötig ingen dynamik, som massa loudness.

Inget jag märkt innan men lite paranoid då min son tryckte in knoppen på en högtalare. Men båda kanalerna verkar låta lika.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viper_82:

The 100
Riktigt bra postapokalyptisk scifi, i början lite väl mycket tonårsdrama men det försvinner ganska snabbt.
Följde den när den var ny men tappade bort mig nånstans i säsong tre.
Började om och har precis kommit halvvägs in i säsong tre där jag inte längre känner igen nåt. Nu försvinner den från netflix om en vecka och jag har fortfarande 3 säsonger kvar. *suck*

Det jag minns av denna är att det går rejält utför de två sista säsongerna, har för mig att det var ett sabla "strul och drama" att få till en avslutande säsong.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Såg Vikings Valhalla senast, okej tidsfördriv men inte mer.

Börjat kolla på Yellowstone nu.
Någon annan som reagerat på att ljudet låter skit? Mer specifikt dialogen, grötig ingen dynamik, som massa loudness.

Inget jag märkt innan men lite paranoid då min son tryckte in knoppen på en högtalare. Men båda kanalerna verkar låta lika.

Var kollar du på Yellowstone? Hade inget problem med ljud varken på Netflix eller Sky Showtime.

Permalänk
Medlem

The Acolyte
Jag hade inte tänkt kolla på det här, men eftersom det sågades sönder totalt av så gott som alla som det värsta Star Wars nånsin så blev jag nyfiken på hur illa det egentligen var, jag menar vem gillar inte att hat-titta på riktigt dåliga saker o förundras hur skiten ens kunde få grönt ljus från första början? Och pja det var ganska illa ja, men personligen tycker jag inte att det var värre än nåt annat Disney Star Wars, det är alltså ungefär lika bra/dåligt som Ahsoka, Obiwan, Book of Boba Fett, Mandalorian och episode 7-9, alltså precis ruttna skit hela högen alltså. Är bara Andor som är det svarta fåret som faktiskt levererar, så kan vi inte bara få Andor s02 nu så vi efter det kan begrava Star Wars för gott?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

The Acolyte
Jag hade inte tänkt kolla på det här, men eftersom det sågades sönder totalt av så gott som alla som det värsta Star Wars nånsin så blev jag nyfiken på hur illa det egentligen var, jag menar vem gillar inte att hat-titta på riktigt dåliga saker o förundras hur skiten ens kunde få grönt ljus från första början? Och pja det var ganska illa ja, men personligen tycker jag inte att det var värre än nåt annat Disney Star Wars, det är alltså ungefär lika bra/dåligt som Ahsoka, Obiwan, Book of Boba Fett, Mandalorian och episode 7-9, alltså precis ruttna skit hela högen alltså. Är bara Andor som är det svarta fåret som faktiskt levererar, så kan vi inte bara få Andor s02 nu så vi efter det kan begrava Star Wars för gott?

Var inte Rogue One även under disney? Andor var okej och Rogue One nog det bästa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leiri:

Var inte Rogue One även under disney?

Det var den, såg den igår förresten.. = )

Skrivet av Gurrrra:

The Acolyte
Jag hade inte tänkt kolla på det här, men eftersom det sågades sönder totalt av så gott som alla som det värsta Star Wars nånsin så blev jag nyfiken på hur illa det egentligen var, jag menar vem gillar inte att hat-titta på riktigt dåliga saker o förundras hur skiten ens kunde få grönt ljus från första början? Och pja det var ganska illa ja, men personligen tycker jag inte att det var värre än nåt annat Disney Star Wars, det är alltså ungefär lika bra/dåligt som Ahsoka, Obiwan, Book of Boba Fett, Mandalorian och episode 7-9, alltså precis ruttna skit hela högen alltså. Är bara Andor som är det svarta fåret som faktiskt levererar, så kan vi inte bara få Andor s02 nu så vi efter det kan begrava Star Wars för gott?

Boba Fett var ju fantastiskt kass, de andra rätt OK enligt mig iaf..

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leiri:

Var inte Rogue One även under disney? Andor var okej och Rogue One nog det bästa.

Yes glömde den! Helt klart bästa av dom moderna Star Wars-filmerna. Den är ju skriver av bl a Tony Gilroy, alltså samma som skaparen av Andor. Vi vet alltså vem det är som egentligen borde styra Disney Star Wars..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

det är alltså ungefär lika bra/dåligt som Ahsoka, Obiwan, Book of Boba Fett, Mandalorian och episode 7-9,

Det spannet blev svårtolkad som riktlinje för mig. Om Acolyte kan jämföras med Mandalorian S1 eller ep7 skall jag def se den, men är den som Obi-Wan eller Boba Fett kommer jag leta länge efter något annat först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0cool:

Det spannet blev svårtolkad som riktlinje för mig. Om Acolyte kan jämföras med Mandalorian S1 eller ep7 skall jag def se den, men är den som Obi-Wan eller Boba Fett kommer jag leta länge efter något annat först.

Boba och Obi är ljusår bättre än Acolyte imo. Var jobbigt att ta sig igenom Acolyte.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

3 Body ProblemNetflix. Riktigt bra serie! Är på avsnitt 5.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0cool:

Det spannet blev svårtolkad som riktlinje för mig. Om Acolyte kan jämföras med Mandalorian S1 eller ep7 skall jag def se den, men är den som Obi-Wan eller Boba Fett kommer jag leta länge efter något annat först.

Ja okej Mandalorian var OK, men det var garanterat på en ganska låg nivå med extremt billigt manus till och från. Så pja Acolyte är väl i nivå med Ahsoka, Obi-Wan och Book of Boba Fett, alltså kanske ett och ett halvt snäpp sämre än Mandalorian.

Permalänk
Medlem

Har under semester börjat kolla på "Curb your enthusiasm" vilket är en serie jag inte förstått mig på tidigare. Nu är den dock rolig så jag har med andra ord blivit gammal

Visa signatur

ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac Mini ITX / AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz / Ballistix 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 / ASUS GeForce GTX 1660 SUPER DUAL EVO OC 6gb / Asus VG248

Permalänk
Medlem

The Acolyte

Lika dålig som den påstås vara? Inte på långa vägar, skulle säga att den är bättre än både Boba Fett och Obi Wan... MEN den lider av samma skräp: Att det som sker under en tidsram för en karaktär inte alls är samma som för andra, dvs helt magiskt dyker alla karaktärer upp på samma ställe trots att det borde skilja dagar mellan dem. Den lider också av en del "skräp" som Obi Wan hade mängder av, helt ologiska saker som sker för "the plot", men The Acolyte har färre av dem. Dvs sjukt "lazy writing".

Detta gör den absolut inte bra... den landar mer i landet av "Meh" för mig personligen då en story om ett tvillingpar inte riktigt fångar mig och skådespelarna är inte tillräckligt bra (vissa är riktigt usla t om) för att dra in mig i denna story. Positiva är dock att det faktiskt "bara" är en story i detta Universa, det är inget som påverkar "en huvudstory eller universat över lag"... Det finns ju plats för mängder av stories som kan tilltala rätt många olika grupper.

Vad som slog mig och fick mig att småle en aning... i en tid då Disney lägger mer resurser på att få till "rätt sorts casting" än allt annat... mycket Kung-Fu i denna och det blev extremt stereotypiskt att de hade Asiater till det En liten "miss" i planeringen kanske he he he.

Men ja, den placerar sig strax över Boba Fett och Obi Wan men under Ahsoka/Mando och LÅNGT under Andor.

Skulle Disney göra sig av med dessa "lazy writers" och ta in ett par bra och bra skådisar skulle stories som denna gjort sig mycket bättre och de skulle kunna slänga ut en mängd olika då de inte inverkar/påverkar något av "det större/övergripande".

Gilroy bröderna har visat både med Rouge One och Andor att det är fullt möjligt att göra grymt material i SW. Meeen de är också fans av SW och vill göra det rättvisa... kanske där man måste börja istället för att fokusera på en del andra saker i första hand.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Yellowstone
Sett igenom alla säsonger och kan summera med att det är bra skådisar och handling.
Men bad writing är en underdrift. Hade kunnat vara en 9/10 serie.

7/10. Bra skådisar räddar upp bedrövligt writing.

Permalänk
Medlem

Inte sett än då den inte kommit än, men fett taggad!

Dexter: Original Sin
https://www.imdb.com/title/tt32252772/
Follows a young Dexter Morgan on his transition into an avenging serial killer.

Cast: Nya skådisar som spelar "unga" versioner av original karaktärerna! Fast med Michael C. Hall som spelade Dexter som "berättar röst".

Michael C. Hall
Narrator

Molly Brown
Debra Morgan

Christina Milian
Maria LaGuerta

James Martinez
Angel Batista

Alex Shimizu
Vince Masuka

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer Viper v3 Pro Wireless
Mousepad:
Artisan Hien Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

The boys S4 - Inget på teve är som detta. Det är så brutalt, blodigt, pervest och fascinerande. Och trots att det är en ibland lite dum serie så har den definitivt sina ljuspunkter. Och detta var en bra säsong. 8/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Ted
SkyShowTime

Är en prequel till filmerna och Seth MacFarlane är högst involverad i denna, både som skådis och executive producer. Tycker den är något ojämn och den närmsta liknelse jag kom och tänka på är att det känns som en live-action av Family Guy möter 90-tals sit-com. Väljord med rätt komiska vinklingar... men det känns nästan lite FÖR putsat... men öga för detaljer gällande 90-talet ger rätt många av oss "äldre" igenkänningsfaktor. Tydligen har en Season 2 redan fått green light, vilket är lite störande då fanstyget borde jobba på att få till en säsong 4 av The Orville

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk

Har börjat att se YELLOWSTONE som går på marksänd TV4 om kvällarna sedan ett par veckor tillbaka. Serien är väl inne på säsong 2 just nu (början av v32). En av de absolut bättre serier jag sett på TV senare år där det inte är massa överdrivet våld inblandat eller massa blod som sprutar.

Visa signatur

Öland är faktiskt ett ganska coolt landskap att bo i. Vanligtvis svala vårar och milda höstar, varma somrar och milda vintrar. Öland kallas ju allmänt för "solen och vindarnas ö" och visst kan det blåsa och förvandla Kalmarsund och Östersjön till ett rytande inferno. Men vanligtvis blåser det betydligt MINDRE än 30 dagar per år.
Cheers... Oland4ever.com

Permalänk
Medlem

Gangs of London
3 Body problem
Agent Carter
Fallout
The Falcon and the Winter Soldier
The Ark

De senaste jag kollat på listade i ordning efter se värdighet

Permalänk
Medlem

Kollade precis klart på The Good Place.

Säsong 1 startade starkt men det kändes efter det som att skaparna inte riktigt visste vad dom ville göra och bara drog ut på allting. Kunde ha räckt med 3 säsonger men serien avslutades starkt.

Ingen serie jag kommer kolla om, men kan ändå rekommendera den. Riktigt rolig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimet:

Gangs of London
3 Body problem
Agent Carter
Fallout
The Falcon and the Winter Soldier
The Ark

De senaste jag kollat på listade i ordning efter se värdighet

Gangs of London s1e5 är något av det absolut bästa i actionväg som någonsin producerats för tv.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Obliterated
Netflix

Kortfattat borde detta ha varit en 1.5h lång film.... istället drar de ut på "skiten" över 8 avsnitt med en timme per avsnitt. Skådespelare långt under par och det märks att de har försökt härma 80-talet där alla ska ha tuffa punchlines och vara extrema stereotyper. Det närmsta jag kan likna detta vid är typ A-team fast X-rated då man får se full frontal penisar och tuttar, verkar inslängt som att ge serien "edge" etc... men det känns mest "Meh".

Att de dessutom skall vara höga som hus och fulla som faen verkar enbart komma i omgångar och alla kan fokusera när de behöver det av någon okänd anledning. Alltså ett super-special-ultra-duper gäng som slåss mot terrorister och tror de är klara och festar loss i Las Vegas.. men mitt i festen får de reda på att... nej minsann, nu måste ni hitta den RIKTIGA bomben.

Som tidigare nämnt är alla extrema stereotyper och deras relation till varandra är likaså extremt stereotypiskt att det blir som en ofrivillig parodi.

Kan inte rekommendera denna till någon... och det kommer från någon som älskar b-filmer och 80-talet

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

House of the Dragon Season Two

6/10
Nästan ingenting sker i serien, mer av ett mentalsjukhus för en karaktär.
En hel del ologiska saker och de följer inte boken särskilt väl.

Piraten i sista avsnittet: I only sail with those that have bested me.
Med andra ord har alla i flottan gjort det.

Dold text

2 år till nästa säsong, med en mindre budget.

Permalänk
Medlem

Eric (2024)

Benedict Snubbersnout spelar en dålig pappa med alkohol- och attitydproblem. Plötsligt en dag försvinner hans son. Serien handlar (mestadels) om hur Benedict Hufflepuff med fru försöker hitta grabben med stöd av New Yorks korrupta och rasistiska polisstyrka.

Var helt okej. Lite spretig, då den prompt skulle få med rasism, homofobi, korruption och social justice i storyn. Tycker dock de skötte balansgången hyfsat, och jag tycker snubben som spelade poliskonstapeln gjorde ett utmärkt jobb.

Ger den 6,5/10.

Visa signatur

---