Tips på eltandborste och vad rekommenderas?

Permalänk

Hur får man tag i ersättningsborstar enkelt då?

Skrivet av Toss3:

Har haft både Oral-B och Philips och personligen gillar jag Philips mer - tycker tänderna känns renare och batteriet håller betydligt längre (Oral Bs tandborste kostade också över 5ggr mer).

Kostar inte Philips ersättningsborstar mycket mer än Oral-Bs?

Permalänk
Skrivet av Dinkefing:

Hur får man tag i ersättningsborstar enkelt då?

https://www.power.se/personvaard/tandvaard/tandborsthuvuden/o...

https://www.amazon.se/Oclean-borsthuvud-kompatibel-Oclean-elt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Är väl dyrare borsthuvuden till dessa nya iO-modellerna?

Passar inte alla? Funderade på att skaffa io6 men har massa gamla cross action huvuden här.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Passar inte alla? Funderade på att skaffa io6 men har massa gamla cross action huvuden här.

Nej, "gamla" borsthuvuden passar inte på iO-serien.

Visa signatur

i5 10600K @ stock med Noctua NH-U14A | Asus Prime Z490M-Plus | Palit GeForce RTX 3070 GamingPro 8GB | VENGEANCE LPX 2x16GB DDR4 DRAM 3200MHz CL16 | Fractal Design Define Mini C | Samsung 970 EVO NVMe 500GB | Samsung 860 EVO 1000GB | AOC 27G2U | Corsair RM750x V2 80+ Gold | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

I see. Verkar ju betydligt dyrare också. Nä jag behåller min gamla.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Bumpar den här gamla tråden. Fick i födelsedagspresent av min fru en "Oral-B iO Series 9S", men då hon vet att jag alltid kommer vilja göra min egen hemläxa med elektronik så var det i formen av en teckning så att jag kan beställa vilken tandborste jag vill ha själv. Efter att ha läst här i tråden så är det inte direkt så att det känns som att denna är någon vinnare så jag tänkte se om någon här har något bra tips, finns det någon som är mer värd än en annan?

I dagsläget har jag typ den billigast möjliga eltandborsten och då märker jag stor skillnad på när jag lånat min frus vid några tillfällen när min haft slut på batteri som är någon typ 500-kronorsvariant, den är i alla fall mycket bättre än min, men därefter vet jag inte hur mycket bättre dom blir?

@Techlab som skrev att du är tandläkare, du kanske har några tips om det skett några framsteg senaste året?

Visa signatur

Följ mig på Youtube Följ Teknikstrul på Youtube
Mina uppgifter för frakt:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem

Lite sugen på att köpa io8 för 2000kr nu. Med Oral Bs cashback blir det nog någon hundring tillbaka också. Eller bör man satsa på oclean eller phillips? 🥴

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Hedersmedlem

Köpte mig en Oclean X Pro Elite (LOL) för ~700 kr då min gamla Oral B krävde laddning varje dag. Är väldigt nöjd med köpet och oj vad den vibrerar rappt i käften.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Skrivet av Baxtex:

Lite sugen på att köpa io8 för 2000kr nu. Med Oral Bs cashback blir det nog någon hundring tillbaka också. Eller bör man satsa på oclean eller phillips? 🥴

Borstarna till iO-serien kostar också mycket mer än de gamla. Du får tänka långsiktigt om du ska använda den i flera år. Kan bli dyrt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Borstarna till iO-serien kostar också mycket mer än de gamla. Du får tänka långsiktigt om du ska använda den i flera år. Kan bli dyrt!

Japp, men det är inte gratis att gå till tandläkaren heller. 🙃

Visa signatur

Citera för svar