Robotdammsugare lägenhet tips önskas

Permalänk
Medlem

Robotdammsugare lägenhet tips önskas

Sitter här och ska införskaffa en robot dammsugare till min lägenhet.

Sitter och väljer mellan en Pure i9.2 Robot dammsugare Electrolux samt Roborock Q5 Pro

Tanken är att inte köra med mopp funktionen då jag har parkettgolv så vill inte chansa på vattenskada vid ev läckage etc.

Finns det någon annan modell att titta på. Mitt max pris är 3000 sek.

Lägenheten är bara 35 kvm men känner att bekvämligheten får kosta en robot dammsugare för att ha det städat under bord, säck etc då jag har sovrum, dator hörna och tv hörna är i samma utrymme.

Mvh David

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Köpte en Q5 PRO till 40 kvm och är mycket nöjd. Första erfarenheten med robotdammsugare så har inget att jämföra med men den städar noggrant, tar sig under säng och soffa utan problem, har stor dammhållare och tar sig över mindre trösklar utan problem. Smått revolutionerande för mig som gått från tung slangdammsugare.

Permalänk
Medlem

Tack för all respons, det blev i dag en Roborock Q5 Pro och har nu hunnit med att göra en karta av lägenheten och kört ett pass. Visst den låter lite men det gör mig inget då jag själv kommer bestämma när den ska köras nu under en tid innan jag sätter den på schema.

Mvh David

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

Tack för all respons, det blev i dag en Roborock Q5 Pro och har nu hunnit med att göra en karta av lägenheten och kört ett pass. Visst den låter lite men det gör mig inget då jag själv kommer bestämma när den ska köras nu under en tid innan jag sätter den på schema.

Mvh David

Kört min S5 Max i 3 år nu, fungerar fortfarande lika bra som Dag 1, blir helt klart en Roborock nästa gång också.

Lyckats köpa 3e partsprylar från kina att serva den med, filter och borstar för typ ingenting genom temu.

Har aldrig skurat med min och bor i 70 kvadrats trea utan trösklar och omständiga mattor.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Jag har en tröskel till badrummet på 15mm men den e inga problem att ta sig över

Visa signatur

En trött jäkel.