Är ni mest beroende av datorn eller mobilen?

Permalänk
Medlem

Tveklöst datorn. Mobilen används främst till ljudböcker, påminnelser, Android Auto och ett och annat spel.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Utan tvekan datorn! Jobbigt att spela på mobilen och jobbigt att skriva på mobilen så jag använder den mest för korta meddelanden, läsa nyheter samt lyssna på musik. Resten gör datorn avsevärt bättre.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Använder min surfplatta mest, har ingen stationär dator utan en Mac mini som jag gör "desktop" ärende på (vilket är väldigt få)

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Datorn. Telefonen använder jag max 5-10 min per dag, exkl eventuella samtal och sms.

Permalänk
Medlem

Född 1985 och mitt dator- och mobilanvändande har förändrats i och med smartphone-eran. Från att ha använt datorn mest och enbart använde mobilen för samtal och SMS, är användandet det motsatta idag. Även om jag sitter längre stunder vid datorn, är jag mer beroende av mobilen.

Mobilen plockas fram lite nu och då, korta stunder utspritt under dagen, sammanlagt cirka tre timmar. Den används framförallt för att betala räkningar, använda Google Maps när jag orienterar på nya platser, planera och boka resor, lyssna på musik med hörlurar när jag är ute och går, allmänbildar mig (läser om olika ämnen på nätet) när jag åker buss/tåg, hämta ut paket, lösa ut självscanner i matbutiker, samt kolla mailen och svara på mail om det är brådskande. Sedan blir det en del SMS och samtal också.

Datorn används cirka tre, fyra timmar på kvällen innan läggdags, och används främst för nöjen som exempelvis YouTube, Spotify, surfa på nätet samt svara på mail. Dessutom är det lättare att både surfa på nätet och svara på mail på datorn eftersom det r större bild samt enklare med fysiskt tangentbord än virtuellt.

Visa signatur

Var rädd om vår planet och varandra.