Permalänk
Skrivet av [SmR]BMF:

Vad skulle du få betala?

5500 för allt

Permalänk
Skrivet av [SmR]BMF:

Jag tycker ändå du skulle lägga en trevare på marknaden här Det finns massor av medlemmar som sitter på delar och som eventuellt inte får tummen loss att göra sig av med dem. Hade din budget varit lite högre hade t.ex annonsen jag hänvisade till varit perfekt MEN det är men fasta övertygelse att du skulle kunna få fina erbjudanden för 7000:-. Många medlemmar som funderar på att uppgradera nu när en av processortillverkarna släpper nya grejer Kör på 'et är mitt råd.

Jag försökte igår men jag får inte det eftersom jag endast varit medlem i några dgr. Man måste ha varit medlem i 1 månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoLevisen:

Hej alla! Stort tack för alla svar.

Vad tror ni om den här som är begagnad. Han skriver att den uppfyller kraven. Jag har utgått från kraven som Norrby89 skrev ovan.

”Säljer nu min grymma Gaming setup, då jag inte spelar längre. Den klarar alla nya spel utan lagg. Har spelat bland annat CS2, LoL och destiny 2. Tillkommer även skärm tangentbord, mus och headset. Finns att hämta i Trollhättan.

Specs:
Processor: intel i5-8600K 3.60Ghz
Grafikkort: NVIDIA Geforce 1070
Ram: 16GB
SSD: 465 GB

Skärm: BenQ XL2411Z 144hz
Mus: steelseries rival
Tangentbord: hyperX mekaniskt
Hörlurar: Astro med extra ljudkort som tillval grymt ljud.”

Processorn: i5-8600K är betydligt klenare än Ryzen 5-5600G, som finns i ett paketförslag.
Grafikkortet: nVidia GT1070 är marginellt bättre än den integrerade grafikkretsen som sitter i 5600G.
Den totala energiförbrukningen för 8600K och GT1070 är nästan dubbelt så stor som den totala energiförbrukning i 5600G.

Datorn klarar långt ifrån alla nya spel utan lagg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoLevisen:

5500 för allt

På tok för mycket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoLevisen:

5500 för allt

Processorn i5-8600K släpptes på marknaden år 2017. Datorn bör således vara bortåt 7 år gammal idag!

Permalänk
Skrivet av Marathonkillen:

Processorn i5-8600K släpptes på marknaden år 2017. Datorn bör således vara bortåt 7 år gammal idag!

Tack för detta! En djungel för mig helt klart.

Vad rekommenderar du för paket? 😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoLevisen:

Tack för detta! En djungel för mig helt klart.

Vad rekommenderar du för paket? 😃

Om du talar om var du bor ger det bättre förutsättningar att få tips på begagnat.
Bor du i Lund kanske inte Kiruna är bästa valet att hämta.

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Om du talar om var du bor ger det bättre förutsättningar att få tips på begagnat.
Bor du i Lund kanske inte Kiruna är bästa valet att hämta.

Jag bor i Alingsås (utanför Gbg).

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoLevisen:

Tack för detta! En djungel för mig helt klart.

Vad rekommenderar du för paket? 😃

Paketet nedan är det som jag ser som ett som ligger närmast tillhands. Sammansättningen är bra om man bortser från att delarna kommer från flera butiker. Windows finns inte med i paketet men en länk till säljare som säljer licenser under vissa tveksamma omständigheter.
Jag har bekanta som köpt sådana licenser och fått dem att fungera direkt. Andra har bett mig om hjälp då de inte lyckats. Priserna är betydligt lägre än hos regelrätta försäljningar i butik/nätet.

Skrivet av Alastor Moody:

Vill man landa under 7 000 kr totalt är det integrerad GPU som gäller.

https://komponentkoll.se/bild/jqbOv.png

Windows 11: https://www.allkeyshop.com/blog/buy-windows-11-pro-cd-key-com...

Paketet ovan ger en bra start till en blivande 8-åring och en budget på 7000 kronor. Det går att ändra i paketet för att komma ner lite till.
Nackdelen är att någon måste bygga datorn. Har du inte gjort sådant tidigare är det inte helt lätt att göra.
För flera år sedan var processorerna bestyckade med stift som skulle monteras i en hållare med hål. Dagens processorer har kontaktytor och hållarna har små fjädrande kontaktbleck. Inte ovanligt att den som bygger lyckas böja ett kontaktbleck och därmed skadat moderkortet såpass att det inte går att laga. Inget som täcks av garanti.

Något du också bör beakta, om du bygger datorn, är ESD, elektrostatiska urladdningar. All elektronik är mycket känslig för ESD. Således bör du (jag skulle vilja säga "måste") se till att skydda komponenterna mot ESD. En armlänk är en bra början men komplementerad med en ESD-matta blir det bra.
Jag har ett arbetsbord med ESD-matta och armlänk, kopplade till jord enligt gängse regler. Där utför jag alla mina jobb med elektronik, som bygga/laga/bygga om datorer, lagar ljudapparater, TV-apparater och musikinstrument.

Jag köper aldrig begagnade elektronikkomponenter. Skälet är att alltför många tar väldigt lättvindigt med det här att skydda komponenterna mot ESD. Vanliga argument är "Jag har byggt många datorer och aldrig haft problem!".

Intermittenta fel är svåra att hitta. En komponent behöver inte gå sönder direkt. Den kan skadas och ge upphov till intermittenta fel. En dator kan då och då ge blåskärm, frysa eller krascha. Det skylls många gånger på dåligt skrivna program eller drivrutiner när det i själva verket beror på en ESD-skada.

Här är ett typexempel från Tradera:

https://www.tradera.com/item/341372/639426525/rx-7900-xt-20gb...

Ett grafikkort som läggs på en matta för fotografering. En matta som ser till att ladda ur sig mot grafikkortet och dess kretsar. För mig är värdet i detta grafikkort nollställt! Det finns inget värde kvar för risken att det skadats är så hög att det inte längre är värt pengarna.

Åter till din dator.

Jag gjorde ett paket hos Inet för att se var det landar hos Inet. Med lite modifieringar kommer man fram till liknande pris som i paketet ovan, med undantag för skärm, mus och tangentbord, som kan köpas från de butiker som finns i paketet.

Inet tar 899 kronor för monteringen, vilket spräcker din budget. Har du någon som kan bygga åt dig klarar du budgeten.
Köper du begagnade komponenter är jag inte benägen att tillråda köp från någon som byggt datorn själv om du inte vet under vilka förhållanden den är byggd.

Jag sticker ut hakan, förmodligen, när jag tar upp ESD-problematiken. Det finns som skrivet, många som inte ser det som ett problem.
Jag som har många års yrkeserfarenhet inom elektronikservice känner till problemen. Dessutom har jag inte fått utföra mina jobb om jag inte följt min arbetsgivares riktlinjer för hur elektronik skall hanteras. 20 år inom serviceyrket med medicintekniska produkter har jag god erfarenhet av ESD och problematiken kring detta.

Rättstavning
Permalänk
Medlem
Skrivet av NoLevisen:

Jag bor i Alingsås (utanför Gbg).

Hej igen

Det här kanske skulle kunna vara något. Ok komponenter, hyffsat pris, 5500:- kanske går att pruta lite. Du hittar en ok gamingskärm (1080p 144Hz) för runt 1000 lappen på blocket, mus/tangentbord köper du något kit för några hundralappar, det duger bra när man börjar.

https://www.blocket.se/annons/goteborg/gaming_dator_3060ti/12...

Glhf!

Permalänk
Skrivet av Marathonkillen:

Paketet nedan är det som jag ser som ett som ligger närmast tillhands. Sammansättningen är bra om man bortser från att delarna kommer från flera butiker. Windows finns inte med i paketet men en länk till säljare som säljer licenser under vissa tveksamma omständigheter.
Jag har bekanta som köpt sådana licenser och fått dem att fungera direkt. Andra har bett mig om hjälp då de inte lyckats. Priserna är betydligt lägre än hos regelrätta försäljningar i butik/nätet.

Paketet ovan ger en bra start till en blivande 8-åring och en budget på 7000 kronor. Det går att ändra i paketet för att komma ner lite till.
Nackdelen är att någon måste bygga datorn. Har du inte gjort sådant tidigare är det inte helt lätt att göra.
För flera år sedan var processorerna bestyckade med stift som skulle monteras i en hållare med hål. Dagens processorer har kontaktytor och hållarna har små fjädrande kontaktbleck. Inte ovanligt att den som bygger lyckas böja ett kontaktbleck och därmed skadat moderkortet såpass att det inte går att laga. Inget som täcks av garanti.

Något du också bör beakta, om du bygger datorn, är ESD, elektrostatiska urladdningar. All elektronik är mycket känslig för ESD. Således bör du (jag skulle vilja säga "måste") se till att skydda komponenterna mot ESD. En armlänk är en bra början men komplementerad med en ESD-matta blir det bra.
Jag har ett arbetsbord med ESD-matta och armlänk, kopplade till jord enligt gängse regler. Där utför jag alla mina jobb med elektronik, som bygga/laga/bygga om datorer, lagar ljudapparater, TV-apparater och musikinstrument.

Jag köper aldrig begagnade elektronikkomponenter. Skälet är att alltför många tar väldigt lättvindigt med det här att skydda komponenterna mot ESD. Vanliga argument är "Jag har byggt många datorer och aldrig haft problem!".

Intermittenta fel är svåra att hitta. En komponent behöver inte gå sönder direkt. Den kan skadas och ge upphov till intermittenta fel. En dator kan då och då ge blåskärm, frysa eller krascha. Det skylls många gånger på dåligt skrivna program eller drivrutiner när det i själva verket beror på en ESD-skada.

Här är ett typexempel från Tradera:

https://www.tradera.com/item/341372/639426525/rx-7900-xt-20gb...

Ett grafikkort som läggs på en matta för fotografering. En matta som ser till att ladda ur sig mot grafikkortet och dess kretsar. För mig är värdet i detta grafikkort nollställt! Det finns inget värde kvar för risken att det skadats är så hög att det inte längre är värt pengarna.

Åter till din dator.

Jag gjorde ett paket hos Inet för att se var det landar hos Inet. Med lite modifieringar kommer man fram till liknande pris som i paketet ovan, med undantag för skärm, mus och tangentbord, som kan köpas från de butiker som finns i paketet.

Inet tar 899 kronor för monteringen, vilket spräcker din budget. Har du någon som kan bygga åt dig klarar du budgeten.
Köper du begagnade komponenter är jag inte benägen att tillråda köp från någon som byggt datorn själv om du inte vet under vilka förhållanden den är byggd.

Jag sticker ut hakan, förmodligen, när jag tar upp ESD-problematiken. Det finns som skrivet, många som inte ser det som ett problem.
Jag som har många års yrkeserfarenhet inom elektronikservice känner till problemen. Dessutom har jag inte fått utföra mina jobb om jag inte följt min arbetsgivares riktlinjer för hur elektronik skall hanteras. 20 år inom serviceyrket med medicintekniska produkter har jag god erfarenhet av ESD och problematiken kring detta.

Stort tack! 🙏

Jag talade med pappa om det du skriver ovan och för honom var det du skriver självklart. Han höll med dig till 100% vad gäller ESD. Han skulle kunna bygga datorn åt mig men han har så lite tid tyvärr. Det får nog bli att jag får spräcka budgeten och låta Inet göra det åt mig.

Nu förstår jag problematiken med att köpa en dator där man inte vet hur den är byggd eller av vem. Stort tack för all kunskap ni sprider. 🙏 Så bra när man har noll koll på sådant här.

Tror vi kör på ett sådant paket som du skriver om ovan. 👍👌

Permalänk
Skrivet av [SmR]BMF:

Hej igen

Det här kanske skulle kunna vara något. Ok komponenter, hyffsat pris, 5500:- kanske går att pruta lite. Du hittar en ok gamingskärm (1080p 144Hz) för runt 1000 lappen på blocket, mus/tangentbord köper du något kit för några hundralappar, det duger bra när man börjar.

https://www.blocket.se/annons/goteborg/gaming_dator_3060ti/12...

Glhf!

Tack! 🙏 Så himla snällt!

Har ju precis lärt mig att man måste ha koll på hur en dator är byggd. Så har skrivit till personen på Blocket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoLevisen:

Stort tack! 🙏

Jag talade med pappa om det du skriver ovan och för honom var det du skriver självklart. Han höll med dig till 100% vad gäller ESD. Han skulle kunna bygga datorn åt mig men han har så lite tid tyvärr. Det får nog bli att jag får spräcka budgeten och låta Inet göra det åt mig.

Nu förstår jag problematiken med att köpa en dator där man inte vet hur den är byggd eller av vem. Stort tack för all kunskap ni sprider. 🙏 Så bra när man har noll koll på sådant här.

Tror vi kör på ett sådant paket som du skriver om ovan. 👍👌

Det här är det billigaste bygget på Inet som inte är alltför dumsnålt i mitt tycke.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/VJErAag5L8G5bdBJoqJVTVYSruE/nolevisen

Permalänk
Medlem

Jag kontrar med det här:

https://www.inet.se/datorbygge/b1538702/8-arsdator

Genom att välja en enklare datorlåda och välja Kioxia-SSD kan priset pressas nästan 300 kronor.
Kioxia-SSDn presterar mycket väl och kommer att fungera fint i en snart 8-årig pojkes dator.

https://www.techpowerup.com/review/kioxia-exceria-1-tb/17.htm...

Jag ser det inte som dumsnålt utan det hamnar rätt lagom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marathonkillen:

Jag kontrar med det här:

https://www.inet.se/datorbygge/b1538702/8-arsdatorhttps://cdn.inet.se/img/tiny/forum-divider.pnghttps://www.inet.se/datorbygge/bild/b1538702/8-arsdator

Genom att välja en enklare datorlåda och välja Kioxia-SSD kan priset pressas nästan 300 kronor.
Kioxia-SSDn presterar mycket väl och kommer att fungera fint i en snart 8-årig pojkes dator.

https://www.techpowerup.com/review/kioxia-exceria-1-tb/17.htm...

Jag ser det inte som dumsnålt utan det hamnar rätt lagom.

Fast chassit saknar meshfront och har bara en fläkt istället för tre. Blir inte så kul med en separat GPU senare.

Hade nog kört på denna SSD i så fall för att spara pengar, missade att den fanns.

https://www.inet.se/produkt/4305754/kioxia-exceria-plus-g3-nv...

Permalänk
Viking
Skrivet av Marathonkillen:

Processorn: i5-8600K är betydligt klenare än Ryzen 5-5600G, som finns i ett paketförslag.
Grafikkortet: nVidia GT1070 är marginellt bättre än den integrerade grafikkretsen som sitter i 5600G.
Den totala energiförbrukningen för 8600K och GT1070 är nästan dubbelt så stor som den totala energiförbrukning i 5600G.

Datorn klarar långt ifrån alla nya spel utan lagg!

Det här må vara det sämsta inlägget jag nånsin läst. Det du påstår är helt fel.

GTX 1070 är extremt mycket bättre än 5600G i spel, vi snackar 300-400% bättre. (vadå marginellt???)
Det är som att säga att ett RTX 4090 är marginellt bättre än ett GTX 1080.

Sedan är inte 8600k betydligt klenare än 5600G. De presterar ungefär lika i spel. I snitt är 5600G kanske ett ensiffrigt procent bättre.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Viking
Skrivet av NoLevisen:

Om jag köper den här. Vad är då skillnaden med integrerad GPU? Är det mycket sämre? 🤔

Ja, en dedikerad GPU är mycket kraftfullare.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Viking

Om du på något sätt kan lösa att bygga datorn hemma (med hjälp av youtube eller någon annan) så går det inte att få mycket bättre än det här för nära 7000:

Dold text

Skärm är enkelt att hitta begagnat för bra priser.

Vill du ha en färdigbyggd är begagnat tyvärr det enda alternativet, om man vill köpa en någorlunda bra dator.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Det här må vara det sämsta inlägget jag nånsin läst. Det du påstår är helt fel.

GTX 1070 är extremt mycket bättre än 5600G i spel, vi snackar 300-400% bättre. (vadå marginellt???)
Det är som att säga att ett RTX 4090 är marginellt bättre än ett GTX 1080.

Sedan är inte 8600k betydligt klenare än 5600G. De presterar ungefär lika i spel. I snitt är 5600G kanske ett ensiffrigt procent bättre.

Nej, det är inte det sämsta inlägget du läst!
Ber om ursäkt för att jag kikade på fel kort!
Ja, GT1070 är ett kraftfullare grafikkort än den integrerade kretsen i 5600G.

Beträffande 8600K jämfört med 5600G är tyvärr 8600K underlägsen. Beträffande Fortnite är 5600G runt 85% kraftfullare än 8600K.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Om du på något sätt kan lösa att bygga datorn hemma (med hjälp av youtube eller någon annan) så går det inte att få mycket bättre än det här för nära 7000:

Skärm är enkelt att hitta begagnat för bra priser.

Vill du ha en färdigbyggd är begagnat tyvärr det enda alternativet, om man vill köpa en någorlunda bra dator.

Varför denna överdrift till ett barn som skall fylla 8 år? Grafikkort för nästan 2700 kronor!?
Förslaget till en snart 8-årig pojke är mer än orimligt! Det är inte ens säkert att pojken kommer att fastna för spelande!

Permalänk
Viking
Skrivet av Marathonkillen:

Nej, det är inte det sämsta inlägget du läst!
Ber om ursäkt för att jag kikade på fel kort!
Ja, GT1070 är ett kraftfullare grafikkort än den integrerade kretsen i 5600G.

Beträffande 8600K jämfört med 5600G är tyvärr 8600K underlägsen. Beträffande Fortnite är 5600G runt 85% kraftfullare än 8600K.

Vad svamlar du om? Du får gärna länka en källa på att 5600G är 85% snabbare än 8600k i Fortnite, för det är struntprat.

Skrivet av Marathonkillen:

Varför denna överdrift till ett barn som skall fylla 8 år? Grafikkort för nästan 2700 kronor!?
Förslaget till en snart 8-årig pojke är mer än orimligt! Det är inte ens säkert att pojken kommer att fastna för spelande!

Du reagerar så här starkt på ett bygge inom budget? What?

Om fyra år är han 12 och kommer ha betydligt högre krav på sin dator. Varför köpa en dålig dator när det ryms bättre i budgeten?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Nu tycker jag att vi gemensamt i denna sal sjunger "We shall overcome" ..!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Vad svamlar du om? Du får gärna länka en källa på att 5600G är 85% snabbare än 8600k i Fortnite, för det är struntprat.

Du reagerar så här starkt på ett bygge inom budget? What?

Om fyra år är han 12 och kommer ha betydligt högre krav på sin dator. Varför köpa en dålig dator när det ryms bättre i budgeten?

Det är inte inom budget! Budgeten är 7000 kronor för allt, inte bara en dator, mus och tangentbord. Varför slänga ut 2700 kronor på ett grafikkort nu som kommer att vara 4 år gammalt när pojken är 12 år? Då kanske pojken har betydligt högre krav och då kan det vara så att grafikkortet inte räcker till.
TS har ingen som kan bygga för henne. Kostnaden tillkommer för detta och den kostnaden finns inte med i ditt paket.
Mattematiken går inte ihop.

Reagerar starkt? Din reaktion är betydligt starkare än min.

Permalänk
Medlem

Här är ett nytt förslag, om du kan tänka dig att köpa från danska Proshop! Det är mycket prisvärt och hamnar bra i din budget!

Utgå från denna dator:

https://www.proshop.se/Guides/PcAssembling/8051428?/?selected...-

Utgångspriset är 4749 kronor.

Paketet innehåller identisk processor som i några nämnda förslag, AMDs Ryzen 5-5600G.
Den innehåller också 16GB från start och bra minnen av fabrikatet Corsair.
Nätaggregatet som ingår, Thermalright, klarar 650W och är 80-plus-guldklassat.

Du kan klicka på "knappen" Configure och göra smärre ändringar så datorpaketet innehåller motsvarande komponenter som i paketen för 6100-6400 kronor.

Börja med att byta moderkortet till Asus Prime B550M-K och priset stiger med 520 kronor.
Byt sedan Primär SSD till WD Blue SN580 på 1TB. Priset stiger med 235 kronor.

Slutpriset för datorn blir 5504 kronor inklusive montering och frakt! Lägst hitintills och med bra komponenter!
Windows är förinstallerat men utan licens och därmed inte aktiverat. Licens kan du köpa via nätet och lägga in själv.

Permalänk
Medlem

Missade att Proshop lämnar 3 års garanti på datorn.

Permalänk
Medlem

Jag ser att länken jag fixat öppnar konfigureringen direkt. Någon "knapp" som heter Configure behövs således inte klickas på.

Permalänk
Skrivet av Marathonkillen:

Här är ett nytt förslag, om du kan tänka dig att köpa från danska Proshop! Det är mycket prisvärt och hamnar bra i din budget!

Utgå från denna dator:

https://www.proshop.se/Guides/PcAssembling/8051428?/?selected...-

Utgångspriset är 4749 kronor.

Paketet innehåller identisk processor som i några nämnda förslag, AMDs Ryzen 5-5600G.
Den innehåller också 16GB från start och bra minnen av fabrikatet Corsair.
Nätaggregatet som ingår, Thermalright, klarar 650W och är 80-plus-guldklassat.

Du kan klicka på "knappen" Configure och göra smärre ändringar så datorpaketet innehåller motsvarande komponenter som i paketen för 6100-6400 kronor.

Börja med att byta moderkortet till Asus Prime B550M-K och priset stiger med 520 kronor.
Byt sedan Primär SSD till WD Blue SN580 på 1TB. Priset stiger med 235 kronor.

Slutpriset för datorn blir 5504 kronor inklusive montering och frakt! Lägst hitintills och med bra komponenter!
Windows är förinstallerat men utan licens och därmed inte aktiverat. Licens kan du köpa via nätet och lägga in själv.

Hej! Vi är utomlands nu så har avvaktat lite med att svara.

Stort tack! 🙏 Det blir detta paket från Proshop samt mus och tangentbord enligt förslaget från Alastor.

Förmodar att vi kan lägga till ett grafikkort senare om det skulle behövas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoLevisen:

Hej! Vi är utomlands nu så har avvaktat lite med att svara.

Stort tack! 🙏 Det blir detta paket från Proshop samt mus och tangentbord enligt förslaget från Alastor.

Förmodar att vi kan lägga till ett grafikkort senare om det skulle behövas?

Det går utmärkt Ha en trevlig utlandsvistelse/semester

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoLevisen:

Hej! Vi är utomlands nu så har avvaktat lite med att svara.

Stort tack! 🙏 Det blir detta paket från Proshop samt mus och tangentbord enligt förslaget från Alastor.

Förmodar att vi kan lägga till ett grafikkort senare om det skulle behövas?

Hoppas ni blir nöjda med ert val!

Ha det bra på er utlandsresa! 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoLevisen:

Hej! Vi är utomlands nu så har avvaktat lite med att svara.

Stort tack! 🙏 Det blir detta paket från Proshop samt mus och tangentbord enligt förslaget från Alastor.

Förmodar att vi kan lägga till ett grafikkort senare om det skulle behövas?

Priset på tangentbordet verkar ha gått upp. Detta är det billigaste jag hittade med röda brytare.

https://alina.se/produkter/fourze-gk130-gaming-tangentbord-rg...