Permalänk
Medlem
Skrivet av basn:

Dreame fungerar utmärkt, har kört Z10 pro och har numera uppgraderat till X40 Ultra... (valetudo säger ju tom att dreame är bäst)

Jag har beställt en X40, får se när jag får den. Är klart intresserad av att få den "molnfri".
Enligt valetudos sida måste man ha ett "break out board". Har du en sådan bräda eller hur lyckades du installera valetudo?

Funkar den som det är tänkt med Valetudo? Det blir ju inte riktigt samma med notifieringar, men man kan kanske få det genom HA?

Edit: länkar till valetudos sida ang X40.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grogt:

Jag har beställt en X40, får se när jag får den. Är klart intresserad av att få den "molnfri".
Enligt valetudos sida måste man ha ett "break out board". Har du en sådan bräda eller hur lyckades du installera valetudo?

Funkar den som det är tänkt med Valetudo? Det blir ju inte riktigt samma med notifieringar, men man kan kanske få det genom HA?

Ja, går få allt via HA...
Breakoutboard finns att låna i telegramtråden, va en snubbe som låna ut till mig

Visa signatur

Battlestation: 14900kf - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av basn:

Breakoutboard finns att låna i telegramtråden, va en snubbe som låna ut till mig

Telegram säger att länken har "expired". Skulle du, eller någon annan, kunna klistra in en ny länk till gruppen?

Edit: det blev fel första gången. 2a gången så funkade det. Tack!

SBS
Permalänk

Är det någon här som hunnit köpt och testat Mova E30 Ultra?

Läste nån recension om att förbruknings artiklar till den var extremt jobbiga att hitta?

Permalänk
Medlem

Den kör sin första vända nu, så tidigt. Men jag delar med mig ändå.

Skrivet av zleikir:

Återkom gärna med dina första intryck, alltid intressant!

Gillar skarpt funktionen som skapar en karta. Tog 8 minuter för den att göra en karta av mina 200kvm och dessutom automatisk indelning i rum som stämde i stort sett (jag höll inte med om två uppdelningar, så jag slog ihop de till ett rum).

Verkar bra på att identifera fasta hinder (kandelaber och hatthängare är markerade som "baser" som den kommer att undvika/städa runt för att inte riskera att fastna) och gjorde en bra karta.

Skrivet av YamahaDGX630:

Förstår att Dreame är på uppsving, och roligt att någon kan konkurera med Roborock! *host* iRobot *host*
Jag har egentligen 0 erfarenhet av Dreame, men första intrycket efter att ha klämt och känt på en hederlig L20 Ultra på Kjell & Company upplevde jag att både docka och robot kändes väldigt billig i jämförelse med Ex. Roborock?

Robotens upplevda kvalitet är samma som för min Roborock S6. Adekvat med andra ord. Vet inte hur det är mot nyare Roborock-maskiner. Bas-stationen upplevs plastig (den är iofs av plast, men ni fattar), men också adekvat än så länge.

Men vi får se över tid.

Skrivet av alexander_e_b:

L20 Ultra dockningsstation ser ju abnormt stort ut. (Den gömmer man inte i förstahand)
Sen ser den ut att ha "större" problem med mattor, en del som klagat på det.

Bas-stationen är stor, det verkar som att de slimmat den på nyare modeller - men då även minskat hur mycket vatten som ryms i den. Jag har en bra plats under trappen så det stör inte i hemmet, men den hade gärna fått vara mer slim om jag fått välja storlek på den själv.

Första mattan hanterad, återkommer när den kört av resten.

Moppfunktionen fungerar över förväntan. Har kollat till den då och då med ett par fläckar i åtanke - fläckar jag låtit vara just för att den var på gång. Och de är i vart fall hanterade utan problem.

Gillar möjligheten till inställningar i appen och de funktioner som finns.

Battertiden är milsvida bättre än min S6 vilket såklart lär vara en kombination av bättre teknik och stor skillnade i slitage på batterier. Efter 60min är den nere på 76 % batteri i läget "djuprengöring" och den städade ytan är alldeles strax där min S6 behövde åka och ladda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av basn:

Dreame fungerar utmärkt, har kört Z10 pro och har numera uppgraderat till X40 Ultra... (valetudo säger ju tom att dreame är bäst)

I Valetudos fall tror jag det handlar mer om att Dreame är betydligt enklare att ge sig på än Roborock och andra. En Dreame kräver ofta bara breakout board, medan en Roborock S6 (exempelvis) kräver demontering, lödning och en hel del pill.

Därav rekommendationen utifrån "enkelhet att hacka" snarare än utifrån faktisk prestanda. Med det sagt så gör ju Dreame bra ifrån i många jämförelser och tester.

Skrivet av grogt:

Skrivet av basn:

Om ni inte redan hört av er på Telegram så hittar ni mig i kanalen för Europa med namnet "Tor R..."/kosmiq_swe. Min PCB har befriat 18 robotar från molnets klor än så länge.

Själv har jag aldrig ens använt den då det aldrig blev någon L10 och nu blev det ju en L20 som Valetudo inte har stöd för...

Viss risk för kö på PCB, om än ganska kort. Så väntetiden på PCB kan vara nån vecka för att nuvarande användare ska bli klar och sen skicka med posten till nästa användare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av koSmiQ:

I Valetudos fall tror jag det handlar mer om att Dreame är betydligt enklare att ge sig på än Roborock och andra. En Dreame kräver ofta bara breakout board, medan en Roborock S6 (exempelvis) kräver demontering, lödning och en hel del pill.

Därav rekommendationen utifrån "enkelhet att hacka" snarare än utifrån faktisk prestanda. Med det sagt så gör ju Dreame bra ifrån i många jämförelser och tester.

Om ni inte redan hört av er på Telegram så hittar ni mig i kanalen för Europa med namnet "Tor R..."/kosmiq_swe. Min PCB har befriat 18 robotar från molnets klor än så länge.

Själv har jag aldrig ens använt den då det aldrig blev någon L10 och nu blev det ju en L20 som Valetudo inte har stöd för...

Viss risk för kö på PCB, om än ganska kort. Så väntetiden på PCB kan vara nån vecka för att nuvarande användare ska bli klar och sen skicka med posten till nästa användare.

Mycket möjligt att du har rätt, de va ju din PCB jag körde på
Men de säger även att L10 är bäst prestanda innan X40 kom, men ja... roborock är säkert bra med.

Visa signatur

Battlestation: 14900kf - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem

Hej, Tänkte att jag kanske skulle skaffa mig en robotdammsugare, nu under rean. Men jäklar vad många modeller det fanns och hänger inte helt med på vad som skiljer alla modeller, så hoppades någon här skulle kunna ge mig lite tips på vad jag behöver leta efter på de olika modellerna, vad skulle ni säga är måste, bra och ha, etc, och hur mycket tycker ni man måste lägga för att få en bra modell och har ni något mer att rekommendera så lyssnar jag gärna. Vill ha en som kräver så lite skötsel som möjligt.

Om huset, är under 100kvm och golven är trä, sten och klinkers, kommer troligen bli en del leksaker på golvet snart, så något som inte suger upp ev. glömda saker på golvet hade ju varit bra.

Tack på förhand och ha en go kväll.

Visa signatur

Zadazi - Citera mig om du vill att jag ska komma ihåg att svara. :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av koSmiQ:

Den kör sin första vända nu, så tidigt. Men jag delar med mig ändå.

Gillar skarpt funktionen som skapar en karta. Tog 8 minuter för den att göra en karta av mina 200kvm och dessutom automatisk indelning i rum som stämde i stort sett (jag höll inte med om två uppdelningar, så jag slog ihop de till ett rum).

Verkar bra på att identifera fasta hinder (kandelaber och hatthängare är markerade som "baser" som den kommer att undvika/städa runt för att inte riskera att fastna) och gjorde en bra karta.

Robotens upplevda kvalitet är samma som för min Roborock S6. Adekvat med andra ord. Vet inte hur det är mot nyare Roborock-maskiner. Bas-stationen upplevs plastig (den är iofs av plast, men ni fattar), men också adekvat än så länge.

Men vi får se över tid.

Bas-stationen är stor, det verkar som att de slimmat den på nyare modeller - men då även minskat hur mycket vatten som ryms i den. Jag har en bra plats under trappen så det stör inte i hemmet, men den hade gärna fått vara mer slim om jag fått välja storlek på den själv.

Första mattan hanterad, återkommer när den kört av resten.

Moppfunktionen fungerar över förväntan. Har kollat till den då och då med ett par fläckar i åtanke - fläckar jag låtit vara just för att den var på gång. Och de är i vart fall hanterade utan problem.

Gillar möjligheten till inställningar i appen och de funktioner som finns.

Battertiden är milsvida bättre än min S6 vilket såklart lär vara en kombination av bättre teknik och stor skillnade i slitage på batterier. Efter 60min är den nere på 76 % batteri i läget "djuprengöring" och den städade ytan är alldeles strax där min S6 behövde åka och ladda.

Följer upp med lite fler intryck. Den identifierar mattor helt ok. Vissa direkt, andra efter en stund och då kommer en notis som frågar ”är det här en matta?” med ungefär rätt område utritat redan.

Roterande moppar fungerar väldigt bra och första bytet av vattnet visade mer än jag trodde av uppskrubbad skit. Rent blir det med, kanske inte riktigt nivå av att göra det själv med svabben men nog bra för att slippa med svabben.

Igenkänningen av kablar och andra hinder fungerar även det bra och har hittat allt än så länge.

Enda nackdelen hittills är att den är kass på att hantera fårfällen som den bara inte fattar vad det är. Men till skillnad från min S6 kör den inte upp och fastnar i den i vart fall.

Identifiering av ”extra skitiga områden att åka tillbaka till” har fungerat bra, när jag väl fattade varför den körde tillbaka till där den nyss städat igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iwillroflmao:

Vad får dig att luta åt L20?

50/50 just nu.

Fördelar L20 Ultra:
Mycket bättre på att undvika objekt
Kan lämna mopparna så att man inte blöter ner mattor
Moppar bättre eftersom den gör det med tryck
Mopparna kommer åt kanter bättre
Smutsdetektor, kör igen vid behov

Fördelar Q revo S:
Mycket bättre app (See reviews på play store)
Högre rank på Vacuum Wars hemsida. Möjligen p.g.a bättre Crevice & Carpet pickup test
Litar mer på märket av oklar anledning
900kr billigare

Missar jag något?

Edit: Tog bort denna från Q revo "Lite mindre station (Tjejen tycker den ska va liten för att den är ful)" Den större är finare ändå.

Nu har jag funderat på om det inte kan vara värt att köpa en värstingmodell (Curv eller Slim) från amazon.de och använda sig utav mailboxde. De två verkar galet bra och är nedsatta mycket just nu där! Finns även Qrevo Pro för 619€, det lockar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zleikir:

Nu har jag funderat på om det inte kan vara värt att köpa en värstingmodell (Curv eller Slim) från amazon.de och använda sig utav mailboxde. De två verkar galet bra och är nedsatta mycket just nu där! Finns även Qrevo Pro för 619€, det lockar!

Hur fungerar mailbox? Satt också och funderade på en Curv

Permalänk
Medlem
Skrivet av j0mppie:

Hur fungerar mailbox? Satt också och funderade på en Curv

Står bra beskrivet på deras förstasida, tror det är ganska smidigt. Inte använt det på ~5 år... Grymt bra priser på toppmodellerna där!

Permalänk

Jag beställde Dreame L10S Ultra, någon som har erfarenheter av denna? Tyckte det var rätt bra rabatt och av det jag sett så verkar den vara riktigt bra för pengarna!

Permalänk
Medlem

Vilken av de senaste modellerna klarar långa katthår bäst? Vi vill byta ut vår Roborock s6 max. Där behöver vi ta bort/skära bort katthår som trasslat in sig i borsten efter i princip varje städning...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ellie:

Vilken av de senaste modellerna klarar långa katthår bäst? Vi vill byta ut vår Roborock s6 max. Där behöver vi ta bort/skära bort katthår som trasslat in sig i borsten efter i princip varje städning...

Vet inte om någon modell är särskilt bra i originalutförande. Men till flera kan man köpa borstar som ska klippa hår. Den här till många Dreame-modeller till exempel: https://www.amazon.se/gp/aw/d/B0DDHR6VCJ/ref=ox_sc_act_title_...

Permalänk
Skrivet av koSmiQ:

Följer upp med lite fler intryck. Den identifierar mattor helt ok. Vissa direkt, andra efter en stund och då kommer en notis som frågar ”är det här en matta?” med ungefär rätt område utritat redan.

Roterande moppar fungerar väldigt bra och första bytet av vattnet visade mer än jag trodde av uppskrubbad skit. Rent blir det med, kanske inte riktigt nivå av att göra det själv med svabben men nog bra för att slippa med svabben.

Igenkänningen av kablar och andra hinder fungerar även det bra och har hittat allt än så länge.

Enda nackdelen hittills är att den är kass på att hantera fårfällen som den bara inte fattar vad det är. Men till skillnad från min S6 kör den inte upp och fastnar i den i vart fall.

Identifiering av ”extra skitiga områden att åka tillbaka till” har fungerat bra, när jag väl fattade varför den körde tillbaka till där den nyss städat igen.

Har du testat funktionen där mopparna lämnas tillbaka innan den kör mattor? Kommmer du använda den? Funderar på om det är nice, eller om det bara är en onödig gimmick.

Skrivet av zleikir:

Kan du skicka någon länk, till exempelvis Curv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av koSmiQ:

Vet inte om någon modell är särskilt bra i originalutförande. Men till flera kan man köpa borstar som ska klippa hår. Den här till många Dreame-modeller till exempel: https://www.amazon.se/gp/aw/d/B0DDHR6VCJ/ref=ox_sc_act_title_...

Smart ändå. Finns det såna orginalborstar också, dvs att Dreame skapat dem? Då kanske det kan vara nåt, för då borde det ju inte vara fullständig skit.

Permalänk
Medlem

Tja!

Ingen som frågat men tänker att jag tipsar ändå, behöver man inte någon avancerad moppning så är denna helt suverän. Kanonpris nu också. Vi är otroligt nöjda med våran, städar superbra och vi testar den ordentligt i och med att vi har en Golden retriever

https://www.power.se/hushaall/rengoring-och-dammsugning/robot...

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iwillroflmao:

Har du testat funktionen där mopparna lämnas tillbaka innan den kör mattor? Kommmer du använda den? Funderar på om det är nice, eller om det bara är en onödig gimmick.

Kan du skicka någon länk, till exempelvis Curv?

Curv verkar vara slut, men tex Slim finns för ett bra pris här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ellie:

Smart ändå. Finns det såna orginalborstar också, dvs att Dreame skapat dem? Då kanske det kan vara nåt, för då borde det ju inte vara fullständig skit.

Har sett den här bland andra: https://www.elgiganten.se/product/hem-hushall-tradgard/dammsu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Tja!

Ingen som frågat men tänker att jag tipsar ändå, behöver man inte någon avancerad moppning så är denna helt suverän. Kanonpris nu också. Vi är otroligt nöjda med våran, städar superbra och vi testar den ordentligt i och med att vi har en Golden retriever

https://www.power.se/hushaall/rengoring-och-dammsugning/robot...

Jag köpte faktiskt hem Q8 + utan basstation först för 3.5k förra veckan då jag kanske är den enda i världen som inte vill ha någon basstation, främst pga att det känns dom att det iom. med det blir ännu fler grejer som kan gå sönder eller strula, men jag var inte heller särskilt intresserad av att köpa dammsugarpåsar (även om de fanns billigt på aliexpress osv). Jag körde Q8+ 2 vändor och märkte väl egentligen i ärlighetens namn ganska liten skillnad gentemot min gamla, gamla S5 som fortfarande lever och kör på utan några större problem. Testade moppen som ändå gjorde ett okej jobb givet att det enda jag ville åt var att moppa upp "smådamm" och annat, samtidigt som jag såklart gärna hade sett en effektivare mopp, då det ändå är något jag saknat på S5an. Var tyvärr inte särskilt imponerad av Q8ans lidar osv vs. S5an, de betedde sig likvärdigt, och Q8an åt ändå upp typ sladdar och annat som eg. låg framme.

Jag landade då i att Xiaomi S20+ (också utan basstation, så inte X20+) nog vore ett bättre alternativ pga dess snurrande moppar! Så Elgiganten fick tillbaks Q8an (grundligt rengjord) och nu inväntar jag S20+ med spänning! Att jag dessutom kom över S20+ för 2.8k via familjerabatt gör ju inte saken sämre. Varför S20+ inte är lika reviewad gör mig lite förvånad, dock givet dess specs och ändå prisvärda pris på 3.5k standardpris!

Permalänk
Medlem

Ska flytta in i en 1a på 36kvm i början av januari.

Vad rekommenderar ni för max 3500-4000kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Jag köpte faktiskt hem Q8 + utan basstation först för 3.5k förra veckan då jag kanske är den enda i världen som inte vill ha någon basstation, främst pga att det känns dom att det iom. med det blir ännu fler grejer som kan gå sönder eller strula, men jag var inte heller särskilt intresserad av att köpa dammsugarpåsar (även om de fanns billigt på aliexpress osv). Jag körde Q8+ 2 vändor och märkte väl egentligen i ärlighetens namn ganska liten skillnad gentemot min gamla, gamla S5 som fortfarande lever och kör på utan några större problem. Testade moppen som ändå gjorde ett okej jobb givet att det enda jag ville åt var att moppa upp "smådamm" och annat, samtidigt som jag såklart gärna hade sett en effektivare mopp, då det ändå är något jag saknat på S5an. Var tyvärr inte särskilt imponerad av Q8ans lidar osv vs. S5an, de betedde sig likvärdigt, och Q8an åt ändå upp typ sladdar och annat som eg. låg framme.

Jag landade då i att Xiaomi S20+ (också utan basstation, så inte X20+) nog vore ett bättre alternativ pga dess snurrande moppar! Så Elgiganten fick tillbaks Q8an (grundligt rengjord) och nu inväntar jag S20+ med spänning! Att jag dessutom kom över S20+ för 2.8k via familjerabatt gör ju inte saken sämre. Varför S20+ inte är lika reviewad gör mig lite förvånad, dock givet dess specs och ändå prisvärda pris på 3.5k standardpris!

Aaah ok. Vi märkte stor skillnad på hundhår mellan S6 som vi hade innan och Q8 Max.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Hedersmedlem

Olikt andra här i tråden så vill jag avråda från Draeme. Jag har sedan ett par år en självtömmande variant från Draeme och trots att den är många år nyare så är den markant sämre än min tidigare Neato (som tyvärr inte finns att köpa mer).

Draemen städar mycket sämre längs kanterna i rummet och flera gånger får den inte med sig smuts som ligger på golvet. Den förvillar sig ofta i huset och kartan den producerar ser ut att vara tre gånger så stor som huset verkligen är. Nu har jag inte erfarenhet av någon annan självtömmande variant, men Draemes basstation är inget bra. Den kan varna för att ingen påse sitter i fast det finns en där som funkat länge. Den har slitit sönder flera påsar och smutsen hamnar då i basstationen istället för påsen.

Kommer inte att köpa en Draeme till.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

Köpte en Roborock Q Revo för ett par månader sedan. Tycker den har fungerat helt ok för att städa vår mellanvåning på ~120 kvm, vi har också hund. Behöver dock rensa borsten på undersidan varannan vecka eller så då hundhår fastnar som gör att den larmar. Men tar 5 minuter.

Tänkt ha den ett halvår för att utvärdera. Och därefter köpa i alla fall en till entrevåningen också.

Vi använder den för att dammsuga och moppa en gång i veckan i samband med att vi "storstädar". Fyller på med vatten, rengöringsmedel osv och så får den göra sin grej. Tar ett par timmar och 120 kvm är precis lagom för att den ska kunna göra det på en laddning. Därefter tömmer jag vattnet osv. Under veckan kör vi ibland manuellt igång dammsugning, men det finns inget tidsschema. Den står dessutom i en garderob så vi måste öppna dörren för den

Permalänk
Administrativ avgift

Gammal Roborock fantast här, då jag numera har en källare tänkte jag att min S6 får flytta ner och att jag därmed köper en rejäl sugare som även moppar bra. Vilka modeller bör jag titta på specifikt för moppning? Undviker gärna engångsartiklar mm Så bra o billig som möjlig gärna men förstår såklart att moppar som ska funka kostar.

Inga problem med moppning osv för min del, min roborock nu går på ett schema och sen är blockerad från nätet.

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Gammal Roborock fantast här, då jag numera har en källare tänkte jag att min S6 får flytta ner och att jag därmed köper en rejäl sugare som även moppar bra. Vilka modeller bör jag titta på specifikt för moppning? Undviker gärna engångsartiklar mm Så bra o billig som möjlig gärna men förstår såklart att moppar som ska funka kostar.

Inga problem med moppning osv för min del, min roborock nu går på ett schema och sen är blockerad från nätet.

Jag har testat Roborock S8 MaxV Ultra, Dreame L20 Ultra samt Ecovacs.

Min erfarenhet är att: Medan Roborocken eventuellt är bättre på allmän spårning och dammsugning, så är det faktiskt L20Ultran som har bäst moppfunktioner. Den tar faktiskt av sina moppar och torkar dem emellanåt, istället för att låta den vara fast på roboten som Roborock gör. De snurrar också istället för att "vibrera".

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Olikt andra här i tråden så vill jag avråda från Draeme. Jag har sedan ett par år en självtömmande variant från Draeme och trots att den är många år nyare så är den markant sämre än min tidigare Neato (som tyvärr inte finns att köpa mer).

Draemen städar mycket sämre längs kanterna i rummet och flera gånger får den inte med sig smuts som ligger på golvet. Den förvillar sig ofta i huset och kartan den producerar ser ut att vara tre gånger så stor som huset verkligen är. Nu har jag inte erfarenhet av någon annan självtömmande variant, men Draemes basstation är inget bra. Den kan varna för att ingen påse sitter i fast det finns en där som funkat länge. Den har slitit sönder flera påsar och smutsen hamnar då i basstationen istället för påsen.

Kommer inte att köpa en Draeme till.

Jag håller tyvärr inte med där.

Jag köpte dreame x40 ultra fick hem den i fredags.
Den är GALEN! Den städar riktigt bra, den moppar utomordentligt och den tömmer samt rengör sig själv. Vet inte vad mer man kan kräva från en robotdammsugare. Du kan välja att lämna mopparna i basstationen när den dansuger sedan hämta dom när de dags för att moppa. Det är avancerade grejer. Du kan tom styra fuktigheten i mopparna. Du kan styra den från kameran om du inte är hemma. Se ditt hem,. Det finns så mycket den kan göra de galet faktiskt. Sedan måste man inse att det är trots allt en robot dom är inte felfria men jag har faktiskt inte upplevt något negativt med den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiiii86:

Vet inte vad mer man kan kräva från en robotdammsugare.

Fönsterputs

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Fönsterputs

Hahaha det hade varit perfekt! , Damma av också sedan behöver man ingen fru mer 🤣