Roborocks nya dammsugare städar undan efter dig

Permalänk
Melding Plague

Roborocks nya dammsugare städar undan efter dig

Saros Z70 kan bland annat flytta på lösa föremål som strumpor och leksaker.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ne nu har det spårat ut.

Permalänk
Medlem

Nedräkningen tills första rapporten att den försökt strypa husdjur eller att någon ger den ett vapen har börjat.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

Nedräkningen tills första rapporten att den försökt strypa husdjur eller att någon ger den ett vapen har börjat.

HAHA kan se de framför mig, drar katten i svansen till soptunnan och sedan slänger i den där.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer Viper v3 Pro Wireless
Mousepad:
Artisan Key-83 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Det är ju faktiskt sjukt användbart. Hur många gånger har man inte råkat glömma en strumpa eller kattleksak någonstans som självklart sugs up / fastnar i dammsugaren.

Permalänk
Medlem

Men! Var ska katterna nu sitta?

Permalänk

Jag skippar första generations robotdamsugare. Inväntar de nya som är en humanoid robot: https://www.youtube.com/watch?v=8I-pSLBEC80 De dröjer dock många år och det blir att damsuga själv tills detta.

Nå denna som artikeln handlar om är bättre men jag äger inga bostäder som är lätt för den att ta sig överallt.

Permalänk
Medlem

Som småbarnsförälder är ju detta heliga graalen! Sjukt trött på att barnens strumpor fastnar i vår nuvarande.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av AndreaX:

Gällande vapen så är du sen på bollen.
https://www.youtube.com/watch?v=WXL-KplcUis

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Hedersmedlem

Kul att de testar nytt och driver utvecklingen framåt. Vår Roborock har sparat oss hundratals timmar genom att dammsuga åt oss. Men det krävs alltid en del "förberedelser", som att städa undan och flytta på grejor så "Doris" (som vår Roborock heter) kan komma åt över allt.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Som småbarnsförälder är ju detta heliga graalen! Sjukt trött på att barnens strumpor fastnar i vår nuvarande.

Strunt i dammsugningen! Gör en robot som plockar undan alla leksaker från golvet så har de en vinnare, t.ex. ett minfält av legobitar som plockas undan ned i en box. Bonus om den kan sortera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Ne nu har det spårat ut.

Den går inte på räls.

Visa signatur

System: AMD Ryzen 7 9800X3D, 64 GB RAM, RTX 2080 Super
Shitlist: Asus, NZXT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Vad är det med barnen och slänga strumpor tamigfan överallt?

Permalänk
Medlem

Det var det värsta... NU är framtiden här!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: LG UltraGear 45GR95QE | Mus: Razer DeathAdder V3 Pro | Tangentbord: Logitech MX Mechanical

Permalänk
Medlem

Toppen ju!
- Kan den även värja sig mot kattens attacker ner den är dockad blir det nog ett köp!

Visa signatur

-------------------------- Super Ultra Wide Hackintosh Pro --------------------------
Gigabyte Z390 Designare | Intel i9 9900k | RX6800XT 16GB | 64GB RAM
49" Samsung G9 OLED 240hz | Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric
2TB Corsair MP600 PRO med MacOS Sonoma för Videoredigering
1TB FireCuda 510 med Windows 11 för Spel & Vardagssurf

Permalänk
Medlem

Nog för att jag verkligen gillar robotdammsugare, men någon städning ska vi väl kunna göra själv? Eller är vi så lata?

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 480 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

damn, cool som fan, jag är super nöjd med min roborock, var en stor upgrade från neato som jag hade tidigare, man får bara se till att ha roborocken på ett isolerat näverk då man inte gärna vill ge xing jing ping och cccp direkt access till sitt nätverk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo:

Toppen ju!
- Kan den även värja sig mot kattens attacker ner den är dockad blir det nog ett köp!

https://www.youtube.com/shorts/x9TdqrvDHWY

Vilket jäkla oväsen, den låter ju som en brunstig honkatt på våren.

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RTX2080S|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Gigabyte Windforce OC @Stock|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Medlem

Så jäkla häftigt asså!

Permalänk
Medlem

Robot Wars nästa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Det är ju faktiskt sjukt användbart. Hur många gånger har man inte råkat glömma en strumpa eller kattleksak någonstans som självklart sugs up / fastnar i dammsugaren.

Tips: släng strumpor i tvätten när du tar av dig dom😱

Visa signatur

"GET STRONG OR GET BENT!"

Permalänk
Medlem

Då väntar jag lika gärna på Tesla Optimus 😅

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 5800X
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag skippar första generations robotdamsugare. Inväntar de nya som är en humanoid robot: https://www.youtube.com/watch?v=8I-pSLBEC80 De dröjer dock många år och det blir att damsuga själv tills detta.

Nå denna som artikeln handlar om är bättre men jag äger inga bostäder som är lätt för den att ta sig överallt.

Skulle personligen inte lita på att ha en Tesla-apparat i mitt hushåll.

Permalänk
Medlem

Riktigt cool!
Vill gärna se tester med husdjur och hur de reagerar på detta.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | AOC 27" AG276QZD2 | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigO161107:

"Säg att du inte har barn utan att säga det."

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Nu kan Kina fysiskt plocka upp saker i ditt hem

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigO161107:

Permalänk
Medlem
Skrivet av maweric:

Nog för att jag verkligen gillar robotdammsugare, men någon städning ska vi väl kunna göra själv? Eller är vi så lata?

Varför? Jag tycker inte om att göra tråkiga saker.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeonHart:

Varför? Jag tycker inte om att göra tråkiga saker.

Så blir man lat också.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 480 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem