Permalänk

Problem att installera Universal ADSL

Fick besked av Universal att min ADSL-tjänst skulle vara inkopplad. Har en D-link 604T router med inbyggt ADSL modem.

Skrev in data som jag fick ifrån Universal och valde statisk IP.

Men jag har överhuvudtaget ingen kontakt/kommunikation mot telestationen. Kontrollampan för ADSL kommunikationen är tvär död. Har försökt att testa kommunikation via test i setup men jag får ingen kontakt.

Hur kan man kolla att ADSL är inkopplat i telestationen? Hur lång tid tar det för modemet att få kontakt med basstationen?

Har pratat med Universal som säger att det ska vara inkopplat samt att de sa att en tekniker skulle ringa mig vilket de inte har gjort......

Några tips?

Visa signatur

Blixten

Permalänk
Medlem

du är nog inte ordentligt inkopplad än då.

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk

Du är nog inte ordentligt inkopplad. Men jag tycker ändå det känns lustigt att du ska ha statiskt IP...

Visa signatur

[size="1"]Min lillebrorsa, när jag förklarat om resistans för honom:
-Leder smala människor ström sämre?
Mitt svar: De leder sämre på längden, men bättre på tvären...[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Inställningar för Windows XP
1. Tryck på Start
2. Välj Inställningar (Settings)
3. Välj Kontrollpanelen (Control Panel)
4. Klicka på Nätverksanslutningar (Network Connections) (Växla till klassiskt läge ifall du inte hittar ikonen).
5. Klicka på Anslutning till Lokalt Nätverk (Local Area Connection)
6. Klicka på knappen Egenskaper (Properties)
7. Markera raden Internet Protocol (TCP/IP) och klicka på knappen Egenskaper (Properties)
8. Under fliken Allmänt markera Använd följande IP-adress och skriv in de IP-, Nätmask- samt Gatewayadresser som du blivit tilldelad.
9. Markera Använd följande DNS-serveradresser och skriv in båda DNS-serveradresserna.
10. Tryck på OK
11. Datorn behöver eventuellt startas om.

Generella inställningar

DNS-servrar
Namnserver (Primär DNS): 81.216.65.11
Alt. Namnserver (Sekundär DNS): 81.216.65.12

Eventuella ADSL-modeminställningar
Ditt ADSL-modem kan ev. behöva konfigureras med nedanstående information.
G.dmt
RFC 1483 Ethernet over ATM
VPI=8
VCI=35
Encapsulation=LLC

Taget från deras hemsida.

Har du testat "Eventuella ADSL-modeminställningar"?

Permalänk

Modemet trasigt

Pratade med D-link igår och ADSL-modemet var trasigt så jag återkommer om jag får problem när jag har ett nytt modem.

Visa signatur

Blixten