HalfLife 2 Thread - The Return

Permalänk
Medlem

nu väntar man på att "dod source" också släpps, någon som vet? sitter med silver paketet och väntar.

Visa signatur

"Samtron 96P 19"Intel P4 2.4@2.68 (MSI 645E Max) 1024mb Twinmos. Gecube 9800 pro@XT. Sound Blaster® Audigy® 2 ZS. (Creative 5.1) (Samsung extend 250gig) Western 80gig. Logitech MX510-Surface 1030
Windows XP Pro

Permalänk
Medlem

399:- på gayshop. SPEEEEELA, men sen får jag offra lite för DOD:source men det är det värt

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk
Medlem

Okej, så länge varade det roliga..HL2 är nu crackat utav reloaded!
Och det sprids febrilt på alla kanaler!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TemporaryTomato
Det går hyggligt för mig med liknande system, så det ska nog inte vara några problem.

ja har 1,9ghz , 512mb ram , 9800se.. liknande ditt system ju..borde väl flyta på hyffsat på samma inställningar som du har?

Visa signatur

P4 1,9GHz Willamette 100FSB, Hercules 9800SE AIW 128MB 256-Bit 4Pipelines + Zalman 80C-HP - OP1, 512MB RDRAM 400MHz Samsung

Permalänk
Medlem

För er som undrar hur DNA-drivrutinerna fungerar så gjorde jag några enkla benchmarks med video stress test i CS:S.
Med senaste omega-drivrutinerna fick jag ett snitt på 89 FPS och med de nya DNA-drivrutinerna fick jag ett snitt på 115 FPS. En ganska stor ökning med andra ord.

HL2 flyter på fint i 1024x768 med allt på max plus AnisoX4 och AAX4.

Spelet i sig är kanon.

MVH

Permalänk
Medlem

Vafan varför syns inte denna tråd i Spel-forumet ??

:edit: oj längst upp

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk
Medlem

Blev fysiken slutligen så som man fick se i en av de första fysik-demonstrations-filmerna, den där dom kunde dela plankor genom att skjuta av dom på valfritt ställe?
Så att man tex skulle kunna få ett bord att stå snett genom att klippa en decimeter på två av benen...
Eller är det ändå som i alla andra spel att man skjuter en träplanka el liknande och den flyger i småbitar?

Eller är det precis som Far Cry, massa saker att påverka och man kan flytta det mesta och linor som håller ihop saker som ger tuffa kedjereaktioner och annat som vi redan sett?
Alltså, vad är nytt och banbrytande i fysiken, förutom att det kanske har större del i spelet men rent teknikmässigt alltså, vad kan göras som inte kunde göras tidigare?

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

Sitter o trampar i skolan, vill ha!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Repliko
För er som undrar hur DNA-drivrutinerna fungerar så gjorde jag några enkla benchmarks med video stress test i CS:S.
Med senaste omega-drivrutinerna fick jag ett snitt på 89 FPS och med de nya DNA-drivrutinerna fick jag ett snitt på 115 FPS. En ganska stor ökning med andra ord.

HL2 flyter på fint i 1024x768 med allt på max plus AnisoX4 och AAX4.

Spelet i sig är kanon.

MVH

Jag installerade DNA drivrutinerna innan jag ens testade HL2 Men det flyter på helt okej i 1280x1024.. har dock inte stött på vidare mycket fiender ännu

Någon mer än mig som råkar ut för "memory could not be read" fel meddelanden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
du kan ju regga keyn på steam o tanka hem spelet

Funderade på att göra det, men nu har det fixat sig. Avinstallerade allt i spelväg samt allt Steam-bundet och även Steam. Uppdaterade allt som går att uppdatera och sedan försökte jag på nytt och då gick det. Håller för nuvarande på att låsa upp HL2 vilket verkar ta lite tid.
Förhoppningsvis kan jag spela inom 30 min.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bamb
Var och köpte HL2 på Siba för ett tag sen och nu har jag äntligen startat spelet!

När jag loggar ut internet och klickar på exen på skrivbordet så vill den uppkoppla sig mot Steam dock : /

Ska väl gå o köra offline mode?

Ja det ska gå. Följ anvisningarna på lappen som följde med spelet (den oranga på fodralets vänstra insida). Har själv inte testat men ska snart göra det. Hoppas det löser sig

Visa signatur

What isn't remembered, never happened. Memory is merely a record... you just need to rewrite that record.
Var vänlig citera så jag hittar tillbaks.

Permalänk
Medlem

Nån som vet om Game i västerås kommer ha slutsålt till kvällen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H@sse
Nån som vet om Game i västerås kommer ha slutsålt till kvällen?

Japp.

Visa signatur

P4 2.4b Ghz - Asus P4T533-C - 768mb 1066RDR - 160Gb - Geforce Ti4600

Permalänk
Medlem

mhm... jag ska dit kl 4.. hoppas dom har några ex kvar då

Permalänk
Medlem

H@sse: Har bokat ett där som jag inte behöver eftersom jag köpta via steam så om du inte får tag på något kan du få min bokning.

Permalänk

Vad har ni för FPS i halflife 2?
Jag kör med vsync på för annars får jag en massa streck när jag svänger fram och tillbaka, vilket tyvärr ger mig stadiga 60 fps

Visa signatur

MSI K8N Diamond NF 4 SLI |
A64 3500+@2.4ghz|4x512MB Crucial Ballistix PC4000@240x10FSB
|Leadtek Geforce 7800 Extreme @455/1150 + Zalman CNPS7000A-Cu & Arctic Silver 5| Antec Performance Plus 1080AMG | Hiper Type-R 580W

Permalänk

Jag kan rekommendera senaste DNA-drivisarna, flyter på duktigt nu.

Visa signatur

kan man bygga tandtroll som attackerar andra ? - KewKaa

Permalänk
Medlem

Då jäklar ska jag instalera dom oxså , jag körde med cat 4.10 , spelet hackade till lite då och då , hoppas det blir bättre med dna drivisen då , Tomato vad har du för grafikkort?

Permalänk
Medlem

[NwC]SubZero: Fixa högre hz på din monitor så kommer du med stor säkerhet få mer

Permalänk

Funkar hl2 keyen till cs ? Den borde ju göra det iomed att det är steam, men man kan ju aldrig vara säker. Nån som vet ?

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk

Har spelet i lite mer än en timma nu och jag måste nog säga att det är bland det snyggaste jag har sett, både fysik & grafik mässigt. Nu ska jag äta lite så att jag inte svimmar sen blir det halflife2 för hela slanten idag...haha!.

Jag kör spelet i 1280 x 1024 i 85Hz och alla grafik inställningarna på max och det hackar inget alls, iallafall inte märkt något än.

Visa signatur

Daniel.G
MSI i875P Neo-FISR<>Intel P4 Prescott 3.2Ghz@3.4Ghz 855MHz<>TwinMOS PC3200 1024MB(512x²)Dual DDR RAM<>
Gainward GeForce 6800GT 256MB GS Core @ 400Mhz Memory @ 1100Mhz<>3DMARK03 Score:12416<>3DMARK05 Score:4352<>APC Back-UPS RS500

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att sluta spela, på grund av att jag blir utkastad relativt ofta med en ruta som säger "memory could not be read"

Kör med dom nya DNA drivisarna...

Någon som har en aning om vad det kan bero på?

Permalänk
Medlem

Har spelat den första delen nu ca 10 min och bara gått runt o njutit av allting i omgivningen!

Jag har gjort exakt som det står för offline mode men den vill ändå uppkoppla sig mot Steam : /

Vad var det där med email ?

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem

Trist... precis fått spelet och installerat det. Och nu ska man till jobbet

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk

Weeeeee... ÄNTLIGEN! Var och köpte det på lunchen (vart tvungen att köpa en dvd rw också ), nu är det bara jobba hårt så kanske jag kan gå hem lite tidigare. Ah! Nu är det bara sätta mod-projektet i rullning också!

Permalänk
Medlem

Ni sitter och myser med HL2 medans jag måste vänta til skolan slutar och sen köpa det och åka buss 1,5mil, hoppas det forfarande ligger kvar i hyllorna. MÅSTE SPELA!!! Weeee

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni, bättre eller sämre än Doom 3? vi vet ju alla att Doom 3 var en gigantisk flopp, så frågan är om HL2 håller måttet?

En fråga till dom som inte sitter med ett grafikkort för 8000:-, är det ospelbart med ett 9200SE ?

Permalänk
Medlem

Well , DNA drivisarna funkade inte alls , står att min bildskärmsadapter inte stödjs , jävla skit oxså.. , finns det några andra drivrutiner som fungerar lika bra?

Permalänk
Medlem

Gubbar behöver lite hjälp här nu!:)

Då mitt 9800 pro dog förra veckan, och jag inte fått det nya ännu, så tänker jag köra det på min sekundära dator.

p4 2,53Ghz
512MB ram
GF4 ti4200

Har ett par frågor, vilka drivisar skulle ni rekomendera?
Samt är det "lönt" att flytta över minne från den andra burken till denna? Så att det totalt blir 1,5GB i denna burk?

Tackar!

Permalänk
Medlem

Ju mera ram desto bättre anser jag

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

weeeeeeeee har hl2 nu ska installera

Visa signatur

P4 1,9GHz Willamette 100FSB, Hercules 9800SE AIW 128MB 256-Bit 4Pipelines + Zalman 80C-HP - OP1, 512MB RDRAM 400MHz Samsung