köpt hl2 har ingen dvd spelare

Permalänk
Medlem

köpt hl2 har ingen dvd spelare

Köpte hl2 idag. Sen när jag skulle installera så kom jag på att jag inte har någon dvd spelare. Någon som typ kan skicka lr har några tips på hur jag kan göra. Testade ladda ner fårn stea. Men då stod det att jag skulle installera spelet först.

Permalänk
Medlem

men du hur mycket kostar en dvd spelare idag? Inte mycket. Gå till närmaste datorbutiken så har dom säkert någon.

Permalänk
Medlem

Det borde gå att preloada det och sedan aktivera med nyckeln ju :/

Permalänk
Medlem

låna en av en polare eller köp en, jag skulle gå med alternativ nr 2 eftersom att DVD är ett nästan ett måste i dagsläget.

Vad jag vet säljs inte HL2 heller på vanliga CD skivor ?

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plupp
låna en av en polare eller köp en, jag skulle gå med alternativ nr 2 eftersom att DVD är ett nästan ett måste i dagsläget.

Vad jag vet säljs inte HL2 heller på vanliga CD skivor ?

Är på cd i USA, tror jag.
DVD är framtiden, lika bra att köpa nu.
Själv fick jag hem en dvdbrännare igår, wheee!

Visa signatur

kan man bygga tandtroll som attackerar andra ? - KewKaa

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=305008&cks=PRL
300 spänn kan man allt lägga ut på en dvd spelare.
Speciellt då man köper spel för 500-600st.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

ladda hem hl2 genom steam, det kan alla göra, men för att aktivera det behövs en nyckel vilket du ju har

Visa signatur

Amd Phenom II X4 965, Ati HD5870, 8gig ddr3 , Revodrive samt Intel ssd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Froost]
ladda hem hl2 genom steam, det kan alla göra, men för att aktivera det behövs en nyckel vilket du ju har

de går inte btw
spelet kostade 350 btw

Permalänk
Medlem

Och man måste ha skivan i när man spelar dessutom, tramsigt tycker jag när de som har tankat ner via Steam uppenbarligen inte kan ha någon skiva i... Men men!

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Froost]
ladda hem hl2 genom steam, det kan alla göra, men för att aktivera det behövs en nyckel vilket du ju har

jag laddade hem ifrån steam o allt men när man ska låsa upp spelet krävs de att man sätter i HL2 Dvdn!! ända lösningen e typ att skaffa en dvd..ska själv köpa Nec 3500 dvd+-rw för 695kr ikväll

Visa signatur

P4 1,9GHz Willamette 100FSB, Hercules 9800SE AIW 128MB 256-Bit 4Pipelines + Zalman 80C-HP - OP1, 512MB RDRAM 400MHz Samsung

Permalänk
Medlem

så kan det gå när man inte uppfyller minimumsystemkraven =p

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knoxs
jag laddade hem ifrån steam o allt men när man ska låsa upp spelet krävs de att man sätter i HL2 Dvdn!! ända lösningen e typ att skaffa en dvd..ska själv köpa Nec 3500 dvd+-rw för 695kr ikväll

Men om skivan måste sitta i, hur ska man då kunna spela det på flera datorer?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triple X
Men om skivan måste sitta i, hur ska man då kunna spela det på flera datorer?

man ska sätta in den då man ska låsa upp spelet...sen tar man ur den o spelar!!

Visa signatur

P4 1,9GHz Willamette 100FSB, Hercules 9800SE AIW 128MB 256-Bit 4Pipelines + Zalman 80C-HP - OP1, 512MB RDRAM 400MHz Samsung

Permalänk
Medlem

Ok, det lät vettigt. Då är det bara att köpa HL2 och en dvd.

Permalänk
Medlem

vadååå?
så om ja köper HL2 från steam nu.. kommer jag inte kunna spela fören jag fått min skiva då?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
vadååå?
så om ja köper HL2 från steam nu.. kommer jag inte kunna spela fören jag fått min skiva då?

vet inte säkert..tror du kan spela direkt..

Visa signatur

P4 1,9GHz Willamette 100FSB, Hercules 9800SE AIW 128MB 256-Bit 4Pipelines + Zalman 80C-HP - OP1, 512MB RDRAM 400MHz Samsung

Permalänk
Medlem

de hoppas jag verkligen.. vågar fan inte köpa de nu längre när ni yrar om att man måste aktivera det.

Eller de kanske e bara om man köpt det i butik o preloadar?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Avstängd

Heej! Var bor du? Kan låna ut en dvdspelare om du bo i västerås!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

Hudiksvall här..

Men asså jag har inte köpt det än..
funderar på att köpa de från steam så ja får kartongen senare men blev jävligt orolig när de står att man måsta aktivera med cdskivan här.

tänker inte sitta o vänta i 4 veckor på att få spela hl2 direkt

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
de hoppas jag verkligen.. vågar fan inte köpa de nu längre när ni yrar om att man måste aktivera det.

Eller de kanske e bara om man köpt det i butik o preloadar?

Om du köpt via steam så behöver du inte stoppa in DVDn. eftersom att du får ingen!

Permalänk
Medlem

får man bara lådan eller? ingen cdkey eller nånting?
fattar inte riktigt de där.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
får man bara lådan eller? ingen cdkey eller nånting?
fattar inte riktigt de där.

Om du köper det på steam får du det bara digitalt, dvs på ditt steamkonto.. Så du behöver ingen dvdläsare eller liknande, du aktiverar via Steam.

Permalänk
Medlem

men va fan..
vill ju helst ha en låda :-/
hur stort är de att plocka hem?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Permalänk

kan man läsa/bränna cd och dvd skivor med en dvd brännare? har tänkt på att skaffa en och det vore ju bra att ha om man får hl2 på en dvd skiva.

Edit. 4.21 Gb, shit fan det va inte lite det!

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

jävla Retards som inte har DVD

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePostalDude2
kan man läsa/bränna cd och dvd skivor med en dvd brännare?

Japp

Permalänk
Avstängd

ska köpa DVD brännare idag.. WEI.. ni som funderar på att köpa DVD SPelare kanske kan ta en titt på denna som e hyffsat bra och billig..

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=301942&cks=PRL

den ska jag köpa idag iaf..

Visa signatur

P4 1,9GHz Willamette 100FSB, Hercules 9800SE AIW 128MB 256-Bit 4Pipelines + Zalman 80C-HP - OP1, 512MB RDRAM 400MHz Samsung

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
Heej! Var bor du? Kan låna ut en dvdspelare om du bo i västerås!

Japp de gör jag. Men jag köpte en dvd spelare 1 h efter jag skrev denna tråd

Permalänk
Medlem

4 gig!
de va rejält de

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf