HL 2 (För er som har klarat spelet, INTE FÖR andra).

Permalänk
Medlem

Tänk på att när man dör så står det typ "assaignment terminated" Villket assaignment?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av graffe-mannen
Tycker absolut inte att det var värt väntan. Hade det kommit ut när det skulle hade det varit ett mycket bra spel. Det är det självklart nu också men det finns inget i det som inte finns i andra spel. Sen är det alldeles för linjärt.

Jag tycker samma som dig!

Permalänk
Medlem

Kom att tänka på en grej... Den först E3 filmen som släpptes tror jag, såg man när gordon gick på en brygga som ledde mot ett stort hus. I vattnet låg det lite zombies, inte fan var detta med ju?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av graffe-mannen
Kom att tänka på en grej... Den först E3 filmen som släpptes tror jag, såg man när gordon gick på en brygga som ledde mot ett stort hus. I vattnet låg det lite zombies, inte fan var detta med ju?

Det är flertalet delar som var med i demos som inte är med i spelet, som den där blå långa tentakeln som tar en soldat t ex.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
Tänk på att när man dör så står det typ "assaignment terminated" Villket assaignment?

Man tog ju åt sig G-mans uppdrag i slutet på ettan.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Var försvann OICW'n?
Jag vill ha OICW! buhuhuhuhu

Permalänk
Medlem

någon mer än jag som la märke till att det inte fanns några flashbangs? XD

fanns inte i 1:an helle.

Visa signatur

folk ser inte skillnad på encentare och femtioöringar. Jag kommer göra mig en förmögenhet på detta faktum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Det är flertalet delar som var med i demos som inte är med i spelet, som den där blå långa tentakeln som tar en soldat t ex.

Mm, kom att tänka på en till scen där det stod ett par combaine under en container som hängde i ett par kedjor. Det var heller inte med.

Edit: Tyckte att vapnena var lite tråkiga. I 1:an var dom mycket roligare förutom Gravity Gun då. Alldeles för lite sprängämnen bla.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petuus
någon mer än jag som la märke till att det inte fanns några flashbangs? XD

fanns inte i 1:an helle.

Vad menar du me detta?
Menar du att de skulle vara flashbang i HL?
Det är HL inte CS!

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

körde igenom hl2 presis..det var ju som ni vet skit hopas att alla cs/valve fanboys slutar klaga på doom3s story..iaf fall moste jag erkäna att dom försa 40min va kul..men sen när alla zombies å skit kom så..a

aldeles för lätt ochså..skriver lite slarvigt nu men jag e trött och sur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomten51
körde igenom hl2 presis..det var ju som ni vet skit hopas att alla cs/valve fanboys slutar klaga på doom3s story..iaf fall moste jag erkäna att dom försa 40min va kul..men sen när alla zombies å skit kom så..a

aldeles för lätt ochså..skriver lite slarvigt nu men jag e trött och sur

själv tyckte jag att spelet var härligt från början till slut, och nu sitter man här och längtar till uppföljaren (eller en expansion).

trots att spelet var linjärt så var det inget jag satt å tänkte på för man var ju så upptagen med att beundra grafiken samt de scriptade men härliga scener.
Och fastän det var linjärt så var det ändå väldigt stor variation i spelet.. ena timmen springer man runt i en stad, andra så kör man en träskbåt. Sen helt plötsligt hamnar man i en mörk spökstad och så fortsätter det ändå bort till slutet. Älskar Half-Life 2

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Och jag som väntat mig att man skulle få se en slutsekvens med bruden inblandad på ett lite annorlunda sätt.

Dessutom, var det bara jag som fick faderskänslor för sina "ant lions", jag fick dåligt samvete när jag skickade dom i döden genom att kasta bugbait framför fienden.

Visa signatur

MSI P45 Platinum, E8500, Corsair XMS2 4GB, Gainward HD4870, 36GB raptor, Zalman GT1000
Konverterat tillbaka till intel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lallare
Och jag som väntat mig att man skulle få se en slutsekvens med bruden inblandad på ett lite annorlunda sätt.

Dessutom, var det bara jag som fick faderskänslor för sina "ant lions", jag fick dåligt samvete när jag skickade dom i döden genom att kasta bugbait framför fienden.

Haha, samma här Jag kände ett grovt hat mot de stora stampande tornen resten av spelet

Visa signatur

Deionarra - Level 60 priest @ Draenor

Permalänk
Medlem

Jaha... vad ska man göra nu då?

Vänta på HL3... hoppas bara att det inte tar lika lång tid denna gången.

Som någon sa, så lär ju tidsmaskinen i början av spelet komma till användning i HL3.

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk

JAg har en liten undran.
Hur får man upp consolen i spelet. Jag vet att man ska trycka på ~.
Men engelska tngentbord så sitter den under ESC knappen och nar jag trycker där så händer ingenting. Så jag kollade vad som hände när man tryckte på den. Då kom / fram istället. Helt sjukt. Är det bara mitt tngentbord eller är det fler än jag so har detta problem?

Ursäkata om jag var otydlig nu men jag har brottom till skolan...

Visa signatur

I am Alpha and Omega

Permalänk
Medlem

Weee.. klarade det för ca en timme sen.. Helt jävla underbart spel och slutet var ju itne att leka med heller.. precis så det "ska" sluta. Man sitter som ett frågetecken nu och klurar på en massa teorier :D.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erikholmgren
kan man ha mer än 100 Suit som på bilden?

Ja emot slutet av spelet.

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

Jag tyckte hl1 an var mycket svårara änn hl2 synd det vara bara att typ springa rätt igenom spelet.. Och slutet var lite mystikst.. Och lite kort. Men det var ju helt klart skoj och kasta iväg massa folk med gravity gun Men endån det bästa spelet jag provat ännu.. Mycket bättre änn tex doom3 fast far cry var oxå ett bra spel..

Permalänk
Medlem

Jag kör HL2 en 2a gång nu på hard och tycker det e lättare än när jag körde normal.

Visst ere mer utmaning osv o man dör lättare men det är iaf lättare för mig eftersom jag nu kan spelet.

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk

alternativa slut

Min gode vän sammekiller upplyste mig om att valve hade gått ut med ett pressmeddelande om att det skulle finnas alternativa slut på HL2, ingen som har fått det att sluta annorlunda?

//Kermit

PS. Sammekiller är min gud bara så ni vet, jag ljuger ofta också! =D

Permalänk
Avstängd

Re: alternativa slut

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kermit_91
Min gode vän sammekiller upplyste mig om att valve hade gått ut med ett pressmeddelande om att det skulle finnas alternativa slut på HL2, ingen som har fått det att sluta annorlunda?

//Kermit

PS. han ljuger en hel del, så jaja tro vad ni vill =D

hejsan wille, Jag har läst att det ska finnas alternativa slut men det var innan källkoden blev snodd. Så dom kanske avskaffade det. ska se om jag kan hitta presset igen. snällt att du lägger upp en notis om att jag ljuger ofta, säg till när jag gör det istället!

Visa signatur

Workstation:: DFIut NF4 SLI-D - Radeon x850 - AMD 64 venice 3800 - 2048mb ram - NEC 3520A - Maxtor extern 160gb - Seagate baracuda 200gb - Windows pro x64
Server/lek:: Intel p4 2000+ - Geforce 3 Ti 200 - 512mb ram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Planes
Haha, samma här Jag kände ett grovt hat mot de stora stampande tornen resten av spelet

Du kunde ju iofs klättra upp och stänga av tornet och ta med dina sandlejon

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adapter
Jag tyckte hl1 an var mycket svårara änn hl2 synd det vara bara att typ springa rätt igenom spelet..

Körde igenom ettan nyligen, hade inte orkat göra det tidigare men efter jag klarat HL2 så gav jag ettan en ny chans. Visst, ettan var svårare men mycket på grund av en jävla massa hoppande hit och dit, inte det minsta roligt tyckr jag bara frustrerande när man ramlar ner och får börja om.

Nu är det ju inte rättvist att jämföra spelen eftersom de skiljer många år mellan dom men jag hade mycket roligare när jag körde 2:an än när jag körde 1:an även om 1:an höll lite längre tidsmässigt. Första HL har sina stunder då det är riktigt skoj och AI är imponerande för ett så gammalt spel (ibland känns den t o m bättre än AI i 2:an ) men på tok förmycket hopp "pussel" för min smak.

Permalänk
Medlem

haha ägd kille fattade inte heller det först iof men löste det sen!

Åter till Gordon = G-Man teorin

Visst blir det likt Gordon med Håret, skägg och glasögon?

Visa signatur

Ge oss tillbaka Övriga ämnen!

Permalänk
Medlem

Och vad hände med Lamarr då? Professorns tama Headcrab.
Tror ni inte att hon (ja, var väl en hon?) hade någon betydande roll i storyn då?

Permalänk
Medlem

Alltså,,, jag har fortfarande inte lyckats spränga den där ***** teleport-tornet i slutet.
Vad skall man skjuta på för att göra sönder det? fattar nada.
Det enda som det "händer något" med när man skjuter på, är ju dom där 2 "luckorna" som sänktes ner. Men dom studsar ju bara upp och ner när man skjuter på dom.

Kan någon ta en screenshot som visar vad man skall skjuta på? gärna lite övertydliga paint-anvisningar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lapse
Och vad hände med Lamarr då? Professorns tama Headcrab.
Tror ni inte att hon (ja, var väl en hon?) hade någon betydande roll i storyn då?

Hon(?) förstörde ju teleportern i början, eller ja, gjorde så man kom fel. Kolla igenom eftertexterna en gång till så får de se henne igen.

Edit: Xorlon, du skall skjuta I teleportern från sidan.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk

HL2 var väldigt ojämt storywise och i spelbarhet.
Det känns ibland som om man la till vissa bitar bara för att fylla ut spelet, dvs man blir grymt less på att göra i princip samma sak om och om igen eller när man behöver springa en halvmil för att komma vidare (Bron).

Att Far Cry har större story värde håller jag med om men HL2 har det där extra, vad det nu är, som man fastnar för. Vad det gäller grafik så tycker jag att det är dött lopp mellan de båda.

Slutet på HL2 känns krystat. Som om man inte orkade göra mer efter att koden blev snodd så man klippte där och började göra en 3a direkt.
Men, spelet är klart värt köpet och bara dom kan slänga ut lite mods och likande så blir det här nog bra.

Btw, att transporten tog en vecka var pga att den är en "Very Slow Transporter". Forskaren säger ju det när man kliver in i labbet med Alyx...

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Avstängd

Alltså jag måste bara säga en sak. Om det är några spel som ska ha en linjär story så är det ju HL-spelen. SJälv älskar jag när man kan påberka handlingen och slutet. Men just HL-spelen så skulle inte detta funka. Det skulle inte bli samma sak. Mysteriet skulle försvinna. Och upföljar chanserna skulle vara sämre då man kan inte anpassa et spel efter x-antal slut. HL skulle inte vara Hl om det inte hade en linjär historia!

Visa signatur

jag kommer seriöst att köpa det där spelet, med riktiga pengar, var ett tag sen nu. - Freknemuff

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker Dr. Kleiner är en så söt och snäll gubbe?
Han påminner så mycket om någon; klumpig som fan men vill inget illa utan bara ställa allt till rätta!

Gillar verkligen personligheterna man får på alla karaktärer.

Visa signatur

Ge oss tillbaka Övriga ämnen!