Permalänk
Medlem

Skumt värme problem, hjälp snälla

jag har en ganska nyligen köpt en ny dator. men nu har jag märkt ett väldigt jobbigt problem. vilken spel elr program som jag kör som är lite prestanda krävande så stängs datan av efter en stund(elr konstigt nog lyser powerknappen fortfarande men allt blir svar och datorn stannar). efter en lång tids tänkande kom jag på att det måste vara ett värmeproblem. jag kollade hur varm datorn var och upptäckte till min förvåning att den var ca 55-65 grader när jag inte körde nått program. jag har 3 fläktar i min dator( en processor fläkt och 2 chassi elr det tror jag det är, dom kallas systemfan och powerfan i bios) och dom ska kunna klara av min dator. så jag tänkte att värme problemet måste ligga nån annan stans. jag läste lite och upptäckte att uppdatera bios kunde hjälpa. jag provade även detta men det funkade inte det heller. men efter ännu lite mer efterforskande hitta jag det jag var säker på skulle va problemet, en fläckt var enligt biosen avstängd(0 rpm). jag öppnade och kollade om alla fläktar var igång(det var förresten powefan som skulle stå still) och det var dom. då tog jag till drastiska åtgärder och satte dit en bordsfläkt i datorn för att kyla ner. inte funkade det heller, den minskade inte en grad. vad tusan är felet????

Permalänk
Medlem

installera speedfan ....liger i filarkivet här på sweclockers

Permalänk
Medlem

du har säkert köpt en dell eller någon annan markes dator och då kan jag förstå problemet...

Visa signatur

AMD FX-8350 @ 4.8 GHz
Asus R9 290x Direct CU II <snart två>
4*4Gb G.Skill TridentX 2400 MHz
Asus Crosshair V Formula
Corsair Ax1200i

Permalänk
Medlem

japp märkes datorer e inte roliga^^

dom väger hur mkt som hellst o e bara plastiga