Permalänk
Medlem

Nä jag väntar ett tag innan jag bestämmer mig.

Permalänk
Medlem

Beställt

Visa signatur

Desktop: Opteron 146 | DFI nF4 Ultra-D | 2x512 OCZ Rev. 2 | Sapphire GTO2 | Raptor 74 Gb
Server: A64 3500+ | MSI K8N-NEO-4F | CORSAIR 512MB CL3 | 160 GB HDD

Permalänk
Medlem

DFI lanparty UT nF4 Ultra på bilden av den är det 2 pci-e portar är det att dom användt samma bild för det här kortet ska väl inte ha 2st pci-e portar?

Permalänk
Medlem

göttans

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Creamzor
DFI lanparty UT nF4 Ultra på bilden av den är det 2 pci-e portar är det att dom användt samma bild för det här kortet ska väl inte ha 2st pci-e portar?

Jo det kortet har 2 st PCI-E x16 portar, men det är inte SLI för det.

Har själv beställt ett sådant eftersom jag går över till ATI, ska bli spännande.

Läs noga på sidan så ser du.

Visa signatur

Desktop: Opteron 146 | DFI nF4 Ultra-D | 2x512 OCZ Rev. 2 | Sapphire GTO2 | Raptor 74 Gb
Server: A64 3500+ | MSI K8N-NEO-4F | CORSAIR 512MB CL3 | 160 GB HDD

Permalänk
Medlem

Har Ati släppt någon information om vilka kort som går och köra i "Sli" eller vad det heter till ATI ?

Permalänk
Medlem

Vad heter MSI's version av "Dual Xpress Graphics"??? Jag såg test av det för ett tag sedan men jag kan inte hitta sidan igen? Nån som har url? En annan fråga jag skulle vilja ha svar på är om alla tillverkarna har nån form av "Dual Xpress Graphics" på alla nForce4 Ultra moderkort?

Edit: Min fråga gäller inte SLI om ni inte förstått det, utan den andra tekniken.

Edit2: Med MSI UIltra kort måste man ha en SLI brygga om jag minns rätt, nån som hört om man kan köpa dem direkt från tillverkare ifall de inte följer med till Ultra korten?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Jag ändrade mig och beställde också ett Ultra! Ska också köra ati :).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vx
Jag ändrade mig och beställde också ett Ultra! Ska också köra ati :).

Gjorde jag också faktiskt, sen skadar de ju inte att de är 500kr billigare

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vx
Jag ändrade mig och beställde också ett Ultra! Ska också köra ati :).

Samma här

Permalänk

Äntligen!
Det här korten har jag väntat på ett bra tag!
Jag minns när jag såg bilderna på det då någon person hade tagit bilder på diverse SLI-moderkort på någon datormässa borta i Asien.
Jag fastnade för DFIs kort direkt och sen dess har jag väntat...

Visa signatur
Permalänk

va ?, kan man inte köra i sli eller vad säger ni ?, kan man köra 2 st ati kort med dessa säg vilken ?! fattar inget

Visa signatur

xp, DFI SLI-DR, 3200+939@ 2.6, G.Skill Extream PC4000 2x1024 520mhz, Geforce 6800gt@430/1150, OCZ PowerStream 520watt , 2x200gb Sata,2x320gb raid 0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stekspade
va ?, kan man inte köra i sli eller vad säger ni ?, kan man köra 2 st ati kort med dessa säg vilken ?! fattar inget

Som jag har fattat det så är SLI endast för Nvidia grafikkort, om du kör 2 st alltså (SLI).

1 ska gå bra..

Eftersom det är Nvidia som gjort SLI så..

Rätta mej gärna om jag har fel!

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk

Alldeles riktigt

NVIDIA = SLI
ATI = SINGLE

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk

okey tack, ush nu vill man ju ha detta kort istället för asus grr ! , hur ska man göra, jag kan inte leva utan en dator länge till !

Visa signatur

xp, DFI SLI-DR, 3200+939@ 2.6, G.Skill Extream PC4000 2x1024 520mhz, Geforce 6800gt@430/1150, OCZ PowerStream 520watt , 2x200gb Sata,2x320gb raid 0

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stekspade
okey tack, ush nu vill man ju ha detta kort istället för asus grr ! , hur ska man göra, jag kan inte leva utan en dator länge till !

Stå ut och ta DFI istället, tror nog ingen kommer bli missnöjd, och sen om man läser på xtremesystems.org så är de många som har strul med ASUS korten. Jag vart av med min burk i början på december och sitter nu på en bärbar & jag håller på att bli tokig snart. Vill ju börja leka på riktigt igen

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

jag tvivlar ju starkt på att det fungerar med 2 ATi kort i DXG ... det är väl ändå nVidias teknik. bäst att ni kollar innan så ni inte köper grisen i säcken...

Permalänk
Medlem

Det går inte att köra dubbla ati på ULTRA kortet och det kommer aldrig att fungera. ATI inte klara med utvecklingen av moderkortet/kretsen som ska köra korten i SLI läge och just därför kan vi inte köra dubbla ati. Undrar ni så är det bara att Googla efter ATI MultiRendering och RS482/RX482.

Anledningen att jag köpte detta moderkort är att jag inte vill köra Nvidia grafikkort och definitivt inte köra 2st. Utan jag kör ett ati så länge och när deras styrkretsar för multirendering dyker upp så köper jag ett nytt moderkort+ ett extra grafikkort.

Permalänk
Medlem

Varför finns det då 2st pci-e portar är det för nVidia kort då eller?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Creamzor
Varför finns det då 2st pci-e portar är det för nVidia kort då eller?

2st portar kan användas samtidigt om man vill köra med SLI ( NVIDIA )

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Avstängd

Verkar trevligt.

Visa signatur

Ingsoc rules.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Vad heter MSI's version av "Dual Xpress Graphics"??? Jag såg test av det för ett tag sedan men jag kan inte hitta sidan igen? Nån som har url? En annan fråga jag skulle vilja ha svar på är om alla tillverkarna har nån form av "Dual Xpress Graphics" på alla nForce4 Ultra moderkort?

Edit: Min fråga gäller inte SLI om ni inte förstått det, utan den andra tekniken.

Edit2: Med MSI UIltra kort måste man ha en SLI brygga om jag minns rätt, nån som hört om man kan köpa dem direkt från tillverkare ifall de inte följer med till Ultra korten?

Tänkte att det här kunde varav instresse för er som int kan bestämma er mellan ett SLI eller inte SLI kort. Hittade mina egna svar

Iaf så heter vad jag gissar är MSI's version av "Dual Xpress Graphics", för "Dual Bridge System". Det är ett slags fusk SLI som inte är utvecklat av nVidia. Det ger ungefär 500 poäng mindre i 3dmark03 än ett "äkta" SLI system. Det som ger det lite sämre på MSI kortet är att det man kopplar in ett kort i en PCIEx2 port och inte en PCIEx16 port. Men det jag fortfarande vill veta om jag ska boka ett Ultra kort, är om "Dual Xpress Graphics" som DFI använder är fusk SLI. För det har ju 2 st 16x PCIE portar, då borde det ju få samma poäng som ett "äkta" SLI system Men det skulle vl DFI inte tjäna något på antar jag.

Om det inte är det beställer jag hellre ett MSI NEO4. För man får ett "fusk" SLI kort + ett kort som klockar riktigt bra. på Xtreme Systems Forumet är en kille uppe i 400x7=2800 mhz med GSkills DDR 600 minne. Enda nackdelen är den låga Vcore och Vmem dårå.

@400 FSB http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=49332&hi...

Test av fusk SLI: http://www.hexus.net/content/reviews/review.php?dXJsX3Jldmlld...

"Whilst the performance if an MSI SLI-DBS system may not quite parallel that of NVIDIA's officially validated platform, the cost savings for running an MSI nForce4 Ultra based DBS SLI system will be significant when compared to an SLI rig based on an nForce4 SLI chipset, and we think that it's likely to have a very high appeal and will help grow the NVIDIA SLI market.

As we see it, is the first time we've seen a compelling, value/performance based, reason to go for an SLI rig based upon dual GeForce 6600GT. Kudos to MSI!"

EDit: Det här är bara spekulationer från mig alltså.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Här är mer kött på benen

Similarly, the nForce 4 Ultra chipset based LANPartyUT NF4 Ultra-D motherboard supports dual display cards to deliver the ultimate graphics experience

http://www.dfi.com.tw/Press/press_header_content_us.jsp?PAGE_...

Permalänk
Medlem

Ultra-D igen, det är en del frågor kring det kortet ja. Den extra porten är tydligen (ingen gissning men det kan vara fel) en PCI-E 2X port och skall användas till ett extra grafikkort ja, men bara för att få fler monitorer, går ej att kombinera dem för att få mer prestanda.

ATIs Multirendering kommer (igen ingen gissning men kan vara fel) bara finnas till deras egna chipsets. Trist egentligen att dom skall hålla på och skapa egna standarder och inte kan samsas om en standard.

EDIT: Ultra-D har två st 16X PCI-E portar. Hur det gick till vet jag inte kanske är det bara ett fel tryck i manualen.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem

Den som lever får se, har lagt en order på OC, skall tydligen finnas i handlen i slutet av Januari
nu hoppas man bara att Amd får tummarna loss så man kan trycka ditt en 3500+ Winchester och angående grafikkort, ja det är tänkt ett x800xl, men men som sagt den som lever får se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bokis
Den som lever får se, har lagt en order på OC, skall tydligen finnas i handlen i slutet av Januari
nu hoppas man bara att Amd får tummarna loss så man kan trycka ditt en 3500+ Winchester och angående grafikkort, ja det är tänkt ett x800xl, men men som sagt den som lever får se

Hur är det med XL egentligen. Vad just är det som e bra med det kortet? Hur står sig XL mot X800XT -X850XT? Moddning eller vad :D?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Permalänk

DFI Lanparty nF4 SLI-DR har jag beställt, vad skiller den sig mot dom billigare ?!?!?!

Visa signatur

xp, DFI SLI-DR, 3200+939@ 2.6, G.Skill Extream PC4000 2x1024 520mhz, Geforce 6800gt@430/1150, OCZ PowerStream 520watt , 2x200gb Sata,2x320gb raid 0

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stekspade
DFI Lanparty nF4 SLI-DR har jag beställt, vad skiller den sig mot dom billigare ?!?!?!

DR har 8 Sata portar mot dom andra 4st. Sen får man väl med bärremmar & frontX m.m. Det billigaste Ultra-D har inte SLI....

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk

oeky för jag har nämligen beställt det dyraste, är det värt det ? =/

Visa signatur

xp, DFI SLI-DR, 3200+939@ 2.6, G.Skill Extream PC4000 2x1024 520mhz, Geforce 6800gt@430/1150, OCZ PowerStream 520watt , 2x200gb Sata,2x320gb raid 0