Permalänk
Medlem

Få TREg simkort att fungera på t68i?

Jag har ett abbonnemang hos tre idag. Av en olyckshändelse råkade jag paja displayen på min Lg8110.
Det är verkligen tröttsamt att inte kunna läsa sms man får.

Jag råkade även ha en t68i liggande i bordslådan som inte är operatöslåst men när jag stoppar i mitt simkort från TRE så vägrar telefonen att starta upp efter jag slagit in PIN koden, det som händer att det kommer upp at jag skall slå in PIN koden igen.(Slår jag t.ex fel kod så kommer ett meddelande upp att det är fel) Med andra ord så godkänner telefonen PIN koden jag slår in men vägrar gå in i OS:et.

Någon som vet ifall t68i inte klarar av att använda kort som stödjer 3g. (Jag vet att telefonen inte kan använda sig av 3g men däremot vet jag att TRE även går på 2g nätet)

Ni förstår säkert hur jag menar

Mvh dabean

Permalänk
Medlem

3G simkort går inte att använda med 2G telefoner. Finns inget för dig att göra, utom att köpa ny telefon. Tyvärr

Visa signatur

System:
Intel E4400, 4096Mb DDR2 RAM, 4x HDD tot: ~1100GB, Geforce 8800 GTS 640MB, NEC DVD Writer
Bärbar: Dell Inspiron 2200
System idag: Core i7 6700k, 2xGTX1080 SLI, 16GB RAM, SSD, HDD, m.m.

Permalänk
Medlem

Det vart ju synd, jaja tack för svaret.

Mvh dabean

Permalänk
Medlem

jo äldre/vissa 3g simkort funkar på vissa telefoner. Vet dock inte om just t68i funkar med ett 3 kort.

mitt 3 kort funkar fint tillsammans med min t28 iaf

Permalänk
Medlem

Beror ju på om man fått ett SIM-kort med "dubbla" chip i. Telias nya kort fungerar på båda näten och i både 2G- och 3G-lurar.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Mitt .net 3G simkort verkade inte funka i min T610 iaf..

Permalänk
Inaktiv

Mitt Vodafone kontant fungerar i båda, antagligen så har Comviq inte dubbla chip utan man var tvungen att beställa ett nytt....

Permalänk
Medlem

Mitt Vodafone 3g-kort (abonnemang) fungerar utan problem i en 2g telefon.

Tre däremot har spärrat funktionen att använda kortet i 2g-mobiler. (vad jag hört).
Mitt Tre 3g-kort fungerar i äldre Nokia, om man väljer nät manuellt och slår på knapplåset snabbt innan det står "Uppdaterar simkort".

Edit: Mitt Tre-sim är ca 1 år gamalt.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

tre har låst den funktionen så man inte skall ringa enbart med gsm (vem vill inte det med tanke på hur satans dåligt deras nät fungerar) och därigenom kosta tre massa pengar (de får betala till vodafone om deras kunder nyttjar gsm eftersom de hyr in sig på deras nät).

summar summarum, tre har i praktiken låst sim-kortet så att de inte går att använda att ringa med...

Visa signatur

"En gång ingen gång, två gånger en gånggång"

Permalänk
Medlem

jag kör 3 sim i nokia fungerar perfekt;-)