NU, äntligen har jag fått en redig domän, vad tycks?

Permalänk
Medlem

NU, äntligen har jag fått en redig domän, vad tycks?

http://www.svenskagamers.org

och det gamla gamers heaven forumet har fått ett lyft åxå
http://s15.invisionfree.com/svenska_gamers

Tack vare Qrush så har jag fått ordning, vad tycker ni om layout, design?

Permalänk
Medlem

Inte för att jag är så mycket för spel numera, men den hamnar ändå i mina favoriter
Fin sida (kanske andra färger, men det funkar), alltid trevligt med en sida på svenska så man slipper anstränga sig såhära mitt i natten

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem

Från introtexten:
"spel sida" <- ett ord
"spelsajt/ klan" <- borde nog vara spelsajt/klan

Det hade varit trevligt om man kunde klicka på bilder i nyhter, osså öppnar dom sig i en ny ruta (typ som på bf2.se) om bilderna är nerskalade i själva nyheten..

Permalänk
Medlem

Fräscht upplägg, klart godkänd design .. men även om jag ur välkomststycket lyckades utröna att detta inte är ett projekt med strävan att uppnå popularitet utan ett hobbyprojekt "på kul" så fick det dåliga språket där mig att raskt lämna sidan för gott. Det kan vara något att lägga ner lite mer energi på om ni vill ha fler långvariga besökare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Den var fin. Jag gillar 80x15-ikonstuket.
Menyn under loggan skulle kunna förstärkas lite, kanske med någon annan färg eller lite större typsnitt. Jag tycke också att "publicerad av"-radens bakgrund skär sig mot det andra. En till liten, liten detalj är de rundade hörnen som kanske skulle må bra av lite mer avrundning. De nedre (corner-bottom-left och -right) ser mindre pixliga ut.

Schysst sida allt-som-allt, fixa koden när allt annat är uppstyrt.

Visa signatur

"'We're pro-life.' Eww, you look it! You look like you're filled with life."
UNIX man pages online, GNU/Linux-schemaprogram för LiU

Permalänk
Medlem

Najs sida, jag tycker dock det är skönare om forumet öppnas i samma sida.

EDIT: under länkar får jag bara upp en massa phpkod.

Visa signatur

Antec SLK3000B: AMD Athlon XP 2500+ Barton <> 512 MB RAM <> GeForce FX5700 <> 160GB Maxtor
Gallerier: Gravyr <> Kabeldragning

Permalänk
Medlem

tack killar, uppskattar era negativa och positiva svar, skall genast fixa typos m.m
sen jobbar vi fortfarande med att fylla ut sidan lite mer, ska ta en titt på knappar, logos etc.

Tyvärr vet jag inte hur man gör "thumbnails" med nyhetsbilderna.. men jag ska kolla upp det.

Håll ett öga där, ändrar mer.

Permalänk

Ser att du använder PHP-Fusion... Vilket jag har både bra och negativa erfarenheter av. Men det är ett utmärkt sätt att för en nybörjare få igång en fungerande interaktiv sajt. Mycket kul. Synd bara att inriktingen inte är så unik

Visa signatur

->Can you still feel the butterflies?<-
Jimmy Eat World | Fall Out Boy

Permalänk
Medlem

Tycker att header fonten inte passar till den sidan eftersom jag tycker designen är mycket snygg och clean.

Visa signatur

i7 930 4.0 GHz - ASUS P6T SE - Corsair 12GB 1600Mhz - Gigabyte Geforce 670 OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FiskeN9
Tycker att header fonten inte passar till den sidan eftersom jag tycker designen är mycket snygg och clean.

Headern.. e det den mörkbruna du menar?

Permalänk
Medlem

Du har ju använt färdiga mallar..eller??

isf är det ju inte så kul att visa upp den på ett forum..tycker jag.

Permalänk
Medlem

Footern var jädrigt avrundad, allderles för avrundad
Sen vetifasen om man ska använda dom ikonerna, tror jag
har exakt dom ikonerna i ett iconpackage så har ni inte fått tillåtelse
att använda dom så......

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk

Såhär ser den ut hos mig i konqueror:

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem

Samma i Safari (givetvis).