Permalänk
Medlem

PS3 eller X360

Hejsan. Vad tycker ni? Bör jag vänta på PS3, eller ska jag köpa Xbox 360 nu?

Permalänk
Medlem

Det beror mestadels på vilka spel du är ute efter.

Finns det en hög spel som du vill spela som redan finns på 360, köp en 360.
Om det kommer en massa spel som du vill spela på PS3, vänta på en PS3.

Men om det finns spel på båda maskinerna, ja då blir det lite segt. >_<

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

ps3 nuff said

Permalänk
Inaktiv

Många spel på XBOX 360 har väldigt dålig framerate (30 eller mindre) vilket jag inte klarar. Skulle detta ändras så köper jag mig en XBOX360 men tills dess så spelar jag på min PS2a.

Permalänk
Medlem

PS3 eller maskinen med flest intresanta spel.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Va är man för gamer om man inte köper båda två?

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H-can
Va är man för gamer om man inte köper båda två?

Då är man en av följande gamers:

1: Fattig och har bara råd med en konsoll.

2: Fattig Fanboy som pga att han bara har råd med en konsoll övertygar sig själv om att han inte behöver den andra konsollen pga att den är "sämre"

3: Fanatisk fanboy, som har råd med alla konsoller men är skruvad till den grad att han vägrar ha något med andra konsoller än "sin" att göra.

Det finns säkert fler varianter...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

ps3 kommer smiska sönder x360
x360 känns ju inte ens som en ny konsoll...

Permalänk
Medlem

Det Gascogne sa.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Vänta och se vad PS 3 har att erbjuda. Inget fel på 360, har en själv och är mycket nöjd men om man inte kan bestämma sig är det bättre att vänta tills vi verkligen vet hur PS 3 ser ut och sen göra valet.

Permalänk

6000KR för PS3 på discshop med 60gb disc varianten

men 6000 vänta ett tag tills priset gått ner sex tusen är alldeles för mycket för ett TV spel
men smaken är som baken delad köp det du tycker ät bäst gilar du dom typiska PS spelen så sure köp en PS3 annars är 360 lika bra

30fps???
inget jag märkt av i alla fall

på min 360

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
6000KR för PS3 på discshop med 60gb disc varianten

men 6000 vänta ett tag tills priset gått ner sex tusen är alldeles för mycket för ett TV spel
men smaken är som baken delad köp det du tycker ät bäst gilar du dom typiska PS spelen så sure köp en PS3 annars är 360 lika bra

30fps???
inget jag märkt av i alla fall

på min 360

pazu har extra känsliga ögon, det är bara han som märker hur "dåligt" 30fps är. Så det är ju lite trist om han nu gillar Heavently sword till PS3 så kommer han ju inte kunna lira det pga att det "endast" körs i 30fps.

Själv kunde jag inte bry mig mindre om det är 30 eller 60 då man inte ser någon skillnad, OM spelet är bra gjort och komprimerat vill säga.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk

360 såklart. PS3 är dyr och har dåliga spel. Eller ja, inga spel alls men dom som kommer är antingen tråkiga uppföljare, totalt värdelösa eller flerplattformsspel. Kom igen liksom, när man är på nummer 13 i en spelserie är det dags att lägga ner för 10 spel sen.

Men visst om man gillar revolutionerande saker som real-time weapon change och weakpoints for massive damage så är PS3 konsollen för dig. Riiiiiiiiiiidge Racer.

Permalänk
Avstängd

Ingen som kommer ihåg hur ofta PS2 konsolerna gick sönder i början?

Visa signatur

Laptop: HP NX9420, Intel Core Duo T2400 @ 1.83GHz, 1x1024MB DDR 400, 80GB SATA, External 300GB SATA, HP DVD+- Burner med lightscribe, ATi Mobility Radeon X1600 256MB

Medlem i signaturgruppen homosexuella Appleanvändare

Permalänk

jefla 360 fanboys

Stödjer PS3 dels för att spelutbudet är mycket bättre än 360 ända spel HALO 3.

sprucetwig Tror du nästan antyder på FF-serien men kan man säga att det är en spel-serie det ända som är likheten är att det är lika titlar , innehållet är mycket varierande från spel till spel.

Men med PS3´s Metal Gear Solid så bryter Snake - Halo´s Master Chief på mitten.

Permalänk
Avstängd

Alla kommer ihåg det, utan dom få Swecare som är fans utav Sony som ALDRIG råkat ut för något alls från Sonys produkter, eftersom Sony är felfri Men dom Flesta andra som köpt tidiga versioner har märkt problem.

Ja det var problem med 360 också och kommer vara med PS3 med. Fast det kommer vi här på swec aldrig att få höra från dom personerna jag syftade på med min första mening. Fast det går fint som bara den att klaga på 360 och dess problem (vissa har inte eller har aldig haft en 360 ens).

EDIT:

Mindhunter har 360 bara Halo3? hmm konstigt jag har inte ens Halo 3 men väldigt många andra bra spel.

Det är nog så att Snake får akta sig så han inte bryter sig själv på mitten, gamla man

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Ser du spel för 360 som du tycker ser trevliga ut, köp det. Samma sak med PS3. Kolla genom IGN.com, 1UP.com och GameSpot.com för previews av PS3-spel eller recensioner av 360-spel. Finns också ett ganska sjyst spelforum där man kan få reda på mycket: Neo-GAF.

Själv tänker jag vänta ett år eller så tills spelutbudet har vuxit för PS3, tänker inte göra samma misstag som med 360:n. Hade en rejäl speltorka i flera månader efter release och fortfarande råder torkan då inga spel riktigt lockar mig (Oblivion var en rejäl besvikelse. G.R.A.W också, usch). Väntar spänt på Gears of War, Mass Effect, The Darkness m.fl.

Enda spelet på PS3:n som lockar är Metal Gear Solid 4 och jag tänker inte köpa konsollen bara för ett spel, hur många finesser konsollen för övrigt har (Blu-Ray et cetera).

Summan av kardemumman: Kolla efter de spel som lockar för vardera konsoll, köp sedan konsollen som verkar ha de roligaste spelen. Kan dock vara svårt då det säkert är många oanonnserade titlar påväg till PS3:n.

Visa signatur

.

Permalänk

Jag har NES, SNES, MD, GB, DS Lite, N64, GC, PS1, PSTwo, Xbox, Xbox 360, Neo-Geo AVS, GP2X & WonderSwan så jag är ingen fanboy.

Jag kommer dock inte köpa en PS3 för Sony har gått käpprätt neråt i mina ögon sedan den "fräcka multimediakonsolen med hyperprestanda" - PSP lanserades. Att marknadsföra den som fräck á la underground till fräcka kids i USA och Japan får mig att spy.

Sedan är det patetiskt hur lågt ett företag kan sjunka när deras egna ideér är slut, tänker mest på "le boomerang"-kontrollen som sedan blev en Dual Shock 2 med rörelseteknik (kan Sony säga Wii?)!? "Vi snor alla ideér vi kan hitta"-grejen är ju bara patetisk tycker jag.

Nej, ingen PS3 för mig så det borde vara svar nog på vad jag tycker du skall köpa

Visa signatur

Se hit: Letar speldator för 18,000:- och behöver din hjälp i denna tråden!
"Håll käften innan du uttalar dig" - Poka64

Permalänk

Att fråga på ett forum vilken konsoll man ska köpa är ungeför som att fråga telefonförsäljare vilket telefonabonnemang man ska ha.

Tyvärr blir många svar bara "tyckanden", norados argument tex är ju rätt klockrent

Edit: Tyckande behöver nödvändigtvis inte vara dåligt att lyssna på men själv gillar jag mer fakta spec så man kan ställa produkterna brevid varandra och jämföra.
Argument som "dåliga spel" eller "den låter för mycket tycker jag"/"den låter inget alls enligt min polare" går helt bort enligt mig.

Permalänk

man kanske ska föra den här diskusionen när väl PS3:an har släppts i Sverige så folk har prövat båda konsolerna innan man spekulerar över vilken konsol som är bäst.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
man kanske ska föra den här diskusionen när väl PS3:an har släppts i Sverige så folk har prövat båda konsolerna innan man spekulerar över vilken konsol som är bäst.

Men vad ska du mBr göra? då har ju folk fakta å hänvisa till, då har han ju absolut inget å göra? o_O

Permalänk
Medlem

Som tidigare sagts i tråden är spelutbudet det intressanta och tyvärr verkar launch-titlarna till PS3 inte vara alltför imponerande, ett problem som även X360 dras med fortfarande. Om det inte finns något/några spel till 360 som du verkligen vill spela hade jag avvaktat. Det kan dock bli en ganska lång väntan då man inte vet hur det blir med tillgängligheten på PS3 här i Europa (om bara 60GB versionen kommer hit) eller vilka barnsjukdomar konsollen har.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Moderator
Testpilot

Skit i båda och köp en Wii, den enda konsollen som verkar komma med något riktigt innovativ.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

har 360 och är lite besviken på hur optimerat allt är, känns mer som en variant till en PC istället för en konsol men jag antar att man får ge den tid, inga direkt lockande titlar en så länge.. Forza 2 e väl det man väntar på

kommer säkert köpa PS3 också.. vart lite besviken på launchspelen
men ja hoppas d kommer bli mer optimerat

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Skit i båda och köp en Wii, den enda konsollen som verkar komma med något riktigt innovativ.

Men jovisst, det är ju jättekul att sitta och fippla med en fjärrkontroll i soffan. Kan du säga tennisarm efter en stunds spelande...

Wii, nej! DS Lite, Wii

Visa signatur

Se hit: Letar speldator för 18,000:- och behöver din hjälp i denna tråden!
"Håll käften innan du uttalar dig" - Poka64

Permalänk
Medlem

Enkelt val enligt mig, PS3 är det som gäller.
Varför? Jo, se på spelutbudet som ps3:an kommer erbjuda. Helt enkelt mycket bättre än det som xbox har/kommer att erbjuda. Samma sak gällde ju xbox vs ps2 också. Xboxen sades ha bättre grafik, men vad spelade det för roll när jag i slutändan spelade enbart ps2 spel (hade båda konsollerna). Microsoft försöker ju kopiera spel som GT och MGS osv, men vi vet alla vilken konsol som har originalena.
Sen att det sägs att PS3 även ska ha bättre grafik är ju en bonus.
Så PS3 helt klart, den är ju även snyggare designad

Sony vet hur man gör konsoller med känsla och anpassade spel medans microsoft gör en dator i konsol-hölje.

Permalänk
Medlem

Värst vad detta blev en livlig diskussion! Jag tror faktiskt att jag kommer vänta på PS3an, även fast den kommer vara så Svinigt dyr. Har haft en PS2 och den var jag supernöjd med.

Permalänk
Medlem

Båda.

Nä, men just nu finns det egentligen inga bra spel till 360. Jag skulle vänta.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
360 såklart. PS3 är dyr och har dåliga spel. Eller ja, inga spel alls men dom som kommer är antingen tråkiga uppföljare, totalt värdelösa eller flerplattformsspel. Kom igen liksom, när man är på nummer 13 i en spelserie är det dags att lägga ner för 10 spel sen.

Men visst om man gillar revolutionerande saker som real-time weapon change och weakpoints for massive damage så är PS3 konsollen för dig. Riiiiiiiiiiidge Racer.

Det är snarare mer idiotiskt att lägga ner en spel serie som säljer som smör, vet att du syftar på FF serien och kan säga så här, det är inte SÅ många spel som säljs i milijontals.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noobie1QueNoobie

Nej, ingen PS3 för mig så det borde vara svar nog på vad jag tycker du skall köpa

Intressant, så du menar att han inte ska köpa ps3 pga vad du nu tyckte om deras lansering av psp...
Pga detta så dissar du ps3, du är bara för mycket grabben.
Jag hoppas för guds skull att du inte sitter och skriver på en windows-burk, för dom har ju också haft "intressant" reklam-kampanjer, så dom måste du ju också dissa...