behöver hjälp för att fixa min ping i wolfenstein enemy territory

Permalänk
Medlem

behöver hjälp för att fixa min ping i wolfenstein enemy territory

Hej! Jag har ett väldigt irriterande problem angående mitt favorit spel wolf:et. Min ping gör så att jag måste sikta framför motståndaren hela tiden. Såhär har det inte alltid varit, när jag bodde hemma och satt på telias bredband (2mbit) så funkade det klockrent trots ping på mellan 40-50. När jag nu spelar med mitt comhem (8mbit, stationen i huset) så ligger jag på samma ping som med telia men måste som sagt sikta framför för att träffa. Hade samma problem när jag även hade upc i min förra lägenhet. Detta inträffar på tyska och brittiska servrar där jag lirar mest, men det är ingen skillnad mot när jag spelar på en svensk heller även fast mitt all seeing eye säger att pingen där bör ligga runt 20-25. Kan även tillägga att bf2 fungerar prima, iallafall på svenska servrar

Jag sitter bakom en router som delar linan mellan två datorer, men jag har provat att koppla ur den och kört och det var tyvärr ingen skillnad. Har provat i min desperation att stänga ner mitt zonealarm, men fortfarande inget resultat. Har dock provat spelet på min väns dator, och vips helt plötsligt träffade man igen, pingen låg på exakt samma men skotten satt direkt där dom skulle.

Dvs problemet verkar inte ligga i bredbandet eller routern, utan det är antagligen något i min dator som pajar för mig.

Så jag undrar om det finns någon eller några som kan hjälpa mig med mitt problem, för det är så himla tråkigt att spela nu

Extra info:
har defragmenterat hårddisken flera gånger för att försäkra mig om att inget strul kommer därifrån. Har uppdaterat mina bios samt uppdaterat moderkortet. Sitter på stabila drivrutiner från ati till mitt grafikkort.

Dator:
amd 3200+ 64
1 gig ram
msi moderkort, modell 7030 (nvidia nforce 3 med integrerat nätverkskort)

Permalänk
Medlem

Har du fortfarande bra ping är ju frågan vad det är för servrar du spelar på. Kör du senaste patchen, etpro med dess antilag m.m så ska det där absolut inte kunna hända.

Permalänk
Medlem

jag ligger konstant runt 48, och det gjorde jag med mitt telia 2 och 8 mbit också, och det fungerade galant. Jag kör senaste patchen (2.60 plus säkerhetsuppdateringen) etpro, med antilagg inställt (finns två olika dock vad jag kommer ihåg) Jag tycker också det är mystiskt, jag har ju även försökt med alla möjliga scripts som set snaps, rate max packets osv, men inget hjälper. Så jag börjar ju tro att det är ngt med mitt nätverskort eller ngt

Permalänk
Medlem

Om du har bra ping, kör etpro, har problemet med alla vapen och inte bara sniper så har jag tyvärr ingen aning på hur du ska lösa problemet.

Permalänk
Medlem

well det är tyvärr så att det gäller alla vapen, tråkigt men sant. Om du dock lirar et mkt kan du ju få se det live någon dag, för då kan vi köra på samma server och du kan specca mig