Permalänk

Problem med installation av xp

Hej det är så att jag har en dator som jag inte kan få in xp på. Har installerat xp på en annan datoir och det har funkat utan problem.
Har bytt moderkort grafikort till helt nya men kommer samma fel. När jag bootar från xp skivan så kommer jag till den ska börja kopiera installationsfiler till datorn och då hittar inte installationsprogrammet ngn fil som jag inte vet vad den heter. Jag har provat att byta ut dvd läsaren till den som jag installerade på den andra datorn. Jag bytte ut moderkort och grafikort på datorn för jag fick bluscreen när man starade den, för att windows upptäckt ngt fel. Och ngt att beginin dumping memory. Det är en Pentium 4 3,2 HT 800mhz socket 775 cpu. Raminne är ddr2 4st x 256 mb pc 4400 eller ngt
Har provat att sätta över en ide disk som jag haft installerat xp på innan men den bootar inte upp då heller utan får blue screen ändån :(. Kan det vara fel på processorn eller raminnet? Eller kan det vara hårddisken. Det är en Sata disk. Men borde det inte gått att boota från min andra ide disk i så fall om det var hårddisk fel? Vill inte gå och köpa ngt innan man vet ju
Hoppas ni kan hjälpa mig med detta. Tack på förhand för hjälpen.........

Permalänk
Avstängd

har du några andra minnen att prova med?
minnen skulle jag tippat på, processorer är grova ting som inte går sönder lika lätt som ynkliga minnen, iaf min erfarenhet.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se