Permalänk
Medlem

Den slår inte min k800 på alla punkter bland annat med MMS och ringsignaler och inte nog med det så känns det som att Apple valt bort dom funktionerna bara för dom kännde för det?
Ja menar hur svårt kan det vara att lägga in MMS i en iPhone med all den mjukvara och hårdvara som redan finns där? Skulle ju ta Apples programmerare en kafferast att programmera ihop... Sen så verkar ju kameran tråkig inte minst för den inte kan filma. Sen finns det en del andra punkter men nog med klagomål iPhone verkar väldigt bra totalt sätt.

En sak jag undrar om det här med 3G och MMS, om det kommer till Europa verisionen som du säger blir det då generation 2 av iPhone som också kommer i USA samtidigt eller kommer jänkarna gå med på att Europa får en fetare verision av iPhone? :/

Och angående den där länken ovan stämmer det verkligen att den har ett OS på 700mb? Det tvivlar jag starkt på...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xhit
http://www.engadget.com/2007/06/26/iphone-facts-from-the-firs...
Enough said.

Du tänker på röststyrning och att inte valfri (ofta jäkligt irriterande) mp3 kan användas som ringsignal då eller?
Vet inte om jag skulle kalla det "bakåt" direkt.

Jag tänker mer på de andra punkterna. Både med avseende på andra smartphones men även de vanliga kameratelefonerna som finns idag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xhit

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xhit
http://www.engadget.com/2007/06/26/...-first-reviews/
Enough said.

Du tänker på röststyrning och att inte valfri (ofta jäkligt irriterande) mp3 kan användas som ringsignal då eller?
Vet inte om jag skulle kalla det "bakåt" direkt.

Jag tänker mer på de andra punkterna. Både med avseende på andra smartphones men även de vanliga kameratelefonerna som finns idag.

Menar du MMS? du har koll på hur MMS funkar over there?
Eller videoispelning på kameran? möjligen kan det vara "lite bakåt" fast å andra sidan så är det ju lätt fixat med en "firmware update" om många tycker det är besvärande.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Avstängd

Jag stod och pillade på en Prada- telefon igår, mest för nöjes skull, och en sak slog mig:

Det blir bedrövligt mycket fingeravtryck på den då det saknas penna för att skriva på skärmen. I jämförelse med min w950i då som inte får några avtryck alls. Vad tror ni om det på en iphone?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Jag stod och pillade på en Prada- telefon igår, mest för nöjes skull, och en sak slog mig:

Det blir bedrövligt mycket fingeravtryck på den då det saknas penna för att skriva på skärmen. I jämförelse med min w950i då som inte får några avtryck alls. Vad tror ni om det på en iphone?

Samma problem med iPhonen, jag menar varför tror ni att ingen gjort en telefon med bara pekskärm innan? Jo för det är inte praktiskt i längden, har apple löst det så är det väl bra men jag tror inte på att de gjort det.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Menar du MMS? du har koll på hur MMS funkar over there?
Eller videoispelning på kameran? möjligen kan det vara "lite bakåt" fast å andra sidan så är det ju lätt fixat med en "firmware update" om många tycker det är besvärande.

Du behöver inte gissa så mycket. Titta på listan och jämför med många, äldre, smartphones så ser du att iPhone saknar en del saker som många tagit för givet länge. Jag tror också att många av dessa tillkortakommanden kommer fixas med OS patchar och när denna produkt når Sverige kommer nog många vara åtdärdade.

Permalänk
Medlem

De skriver ju i recensionerna att det blir fingeravtryck efter ett tag, men att det är väldigt enkelt att bara dra med ärmen över skärmen så försvinner det. För övrigt har min Sony Ericsson utan pekskärm en hemskt massa damm bakom displayplasten. Inte bättre det, tvärtom värre.

I övrigt liknar den här tråden de som dök upp när iPoden släpptes: "Den är ju alldeles för dyr! Den har inte lika många funktioner som x eller y! Den har ju sämmre batteritid än x eller y!" Det kvittade, den sålde ändå. Varför? Överlägset gränssnitt. Det må vara att "nördarna" vill att den skall ha "allt", men gemene man (och ja, nördarna är rätt få i förhållande till Svensson) föredrar enkelheten hos iPoden och kommer nog att göra så även med iPhonen.

Visa signatur

MacBook Air

Permalänk
Medlem

Som jag har förstått så kommer inte batteriet i denna telefon att vara löstagbart utan det kommer att sitta fast och är det så, så tror jag många kommer att välja bort denna telefon just pga denna miss ifrån Apple för inte vill man hålla på och fippla med ett batteri som ska lödas?

Permalänk
Inaktiv

Jag läste bara hur batteritiden skulle vara med prat... musiklyssnande... surfande... men hur länge håller den annars? (står kanske i tråden redan... men nu när det finns tester så kanske det är mer säkert).

olirc, på den video jag såg, sa de att man INTE kunde ta ut batteriet.

Permalänk
Medlem

Alltså, den kommer bara säljas med AT&T's abonnemang.
Men finns det inget sätt att bara få telefonen? Jag vill inte ha något jävla amerikanskt abonnemang. Jag vill kunna köpa telefonen för $499 och sätta i mitt simkort i den, och inte behöva betala för AT&T's abonnemang.

Går inte detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klubban
Går inte detta?

Det går bryta AT&Ts avtal i förtid efter tre månader mot en rätt hiskelig avgift.
Hur aktuellt är det?

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Men den funkar väl ändå bara med AT&T? i europa lär det väl bli något annat dock, vodaphone, orange?

Permalänk

Någon här som beställt en från USA? Klart man måste ha iPhone, och vettefan om man orkar vänta till europa-lansering. Kosta vad det kosta vill, känns som den spöar min k800 rätt hårt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papa_keno
Någon här som beställt en från USA? Klart man måste ha iPhone, och vettefan om man orkar vänta till europa-lansering. Kosta vad det kosta vill, känns som den spöar min k800 rätt hårt

Eftersom du måste köpa med abonemang måste du också ha/känna någon som innehar ett Social Security Number (Personnummer), dvs ha uppehålstillstånd i USA, samt vara kreditvärdig, dvs ha en Amerikansk lön. Om du inte uppfyller dessa krav blir det nog svårt för dig att skaffa en iPhone innan Europalansering.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Det går bryta AT&Ts avtal i förtid efter tre månader mot en rätt hiskelig avgift.
Hur aktuellt är det?

Jag åker till Kanada på fredag.

Tänkte köpa en först men blir nog inte av, eftersom dom ska tvunget ha med det jävla abonnemanget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
Jag läste bara hur batteritiden skulle vara med prat... musiklyssnande... surfande... men hur länge håller den annars? (står kanske i tråden redan... men nu när det finns tester så kanske det är mer säkert).

olirc, på den video jag såg, sa de att man INTE kunde ta ut batteriet.

ja om de anger att man ska kunna prata typ 8 timmar eller va apple säger, o de som testat fått ut 7 timmar, så ligger ju sanningen där rätt nära vad apple angett. likaså ligger de nära de timmar filmtittande o mp3 spelande som apple angett, så skulle inte förvåna mig om stanby tiden är nära de 250 timmar som apple anger dem till.

verkar ju vara rätt snabb http://www.youtube.com/watch?v=VcRfAaIb2Ro&eurl=http%3A%2F%2F... , inte mycket lagg där inte

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Nej, man måste INTE köpa med ett abonnemang för att få köpa telefonen. Har ni inte läst nyheterna om aktivering av telefonen i iTunes? Man köper telefonen för $499 eller $599, sedan skaffar man abonnemang genom iTunes hemma. Problemet blir ju bara att telefonen är helt "låst" tills dess man aktiverat den. Inga funktioner kan nås o s v. Frågan är dock hur länge det dröjer innan någon hittat på något sätt att aktivera den utan att gå genom iTunes och skaffa abonnemang. Sedan verkar den inte ha någon lättillgänglig SIM-kortplats, utan det verkar vara integrerat i telefonen, så frågan är om man ens kan stoppa i ett annat SIM-kort.

Sedan, vad gäller batteriet, så är det väl bara på Nanon som batteriet är fastlött. På de "vanliga" iPodarna och på alla gamla iPodar var det löstagbart, batteriet var anslutet med en kontakt till iPoden. Dock får man ju öppna den, men det kanske inte är svårare än med en iPod, d v s inte svårt alls.

Visa signatur

MacBook Air

Permalänk
Medlem

hmm, har för mig att den hade en slot längst upp för sim kort, men ä inte 100 på det

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Capeman
Nej, man måste INTE köpa med ett abonnemang för att få köpa telefonen. Har ni inte läst nyheterna om aktivering av telefonen i iTunes? Man köper telefonen för $499 eller $599, sedan skaffar man abonnemang genom iTunes hemma. Problemet blir ju bara att telefonen är helt "låst" tills dess man aktiverat den. Inga funktioner kan nås o s v. Frågan är dock hur länge det dröjer innan någon hittat på något sätt att aktivera den utan att gå genom iTunes och skaffa abonnemang. Sedan verkar den inte ha någon lättillgänglig SIM-kortplats, utan det verkar vara integrerat i telefonen, så frågan är om man ens kan stoppa i ett annat SIM-kort.

Från http://www.apple.com/iphone/questionsandanswers.html :

Citat:

Can I “unlock” iPhone and use it with another wireless carrier?

AT&T is the exclusive wireless carrier for iPhone in the United States. If you currently use another wireless carrier, you can choose to transfer your number when you activate your AT&T account.

Kan bara tolka det som att du måste köpa med ett AT&T abonemang. Om du vill använda något annat måste du föra över nummret från AT&T.

Mer info från Apple:

Citat:

Minimum new 2-year wireless service plan and activation fee required to activate iPhone features, including iPod; plans are subject to AT&T credit approval.

Permalänk
Medlem

Precis, men när du köper telefonen skaffar du inte abonnemanget samtidigt. Det skaffar du via iTunes när du skall aktivera telefonen. Men om du istället köper telefonen och väljer att sälja den på ebay istället för att aktivera den hemma så är det ju inte en själ som bryr sig om det. Hur enkelt det sen är att hacka den och få igång den utan att aktivera via iTunes är ju en annan femma.

Jens, det sitter ingen SIM-slot överst på telefonen. Inte som jag läst om eller sett på fotona i alla fall.

Visa signatur

MacBook Air

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Capeman
Precis, men när du köper telefonen skaffar du inte abonnemanget samtidigt. Det skaffar du via iTunes när du skall aktivera telefonen. Men om du istället köper telefonen och väljer att sälja den på ebay istället för att aktivera den hemma så är det ju inte en själ som bryr sig om det. Hur enkelt det sen är att hacka den och få igång den utan att aktivera via iTunes är ju en annan femma.

Jens, det sitter ingen SIM-slot överst på telefonen. Inte som jag läst om eller sett på fotona i alla fall.

Poängen är följande:
Minimum new 2-year wireless service plan and activation fee required to activate iPhone features, including iPod; plans are subject to AT&T credit approval.

Du måste teckna abonemang för att låsa upp din iPhone. När du gör detta måste du skriva på ett abonemang med AT&T där de kollar din kreditvärdighet. För att överhuvudtaget kunna anses som kreditvärdig av AT&T måste du troligtvis ha en registrerad inkomst (behöver amerikansk lön) och ett bankkonto på en amerikansk bank (behöver social security number). Det är tråkigt, men jag tror faktiskt detta är en medveten strategi från Apples sida där det delvis är för att kunna låta iPhone:n vara exklusiv för den Amerikanska marknaden så att inte efterfrågan skenar och dom inte lyckas leverera.

Permalänk
Medlem

Javisst, men du missar MIN poäng. Du kan köpa telefonen utan att teckna ett abonnemang. Man skriver inte på några kontrakt när man köper telefonen. Du kan däremot inte använda den utan att teckna ett abonnemang som du gör hemma, via iTunes. Däremot om någon hackar aktiveringen av iPhone så kanske det går att använda andra SIM-kort (om sloten är lättillgänglig) och andra abonnemang.

Visa signatur

MacBook Air

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Capeman
Javisst, men du missar MIN poäng. Du kan köpa telefonen utan att teckna ett abonnemang. Man skriver inte på några kontrakt när man köper telefonen. Du kan däremot inte använda den utan att teckna ett abonnemang som du gör hemma, via iTunes. Däremot om någon hackar aktiveringen av iPhone så kanske det går att använda andra SIM-kort (om sloten är lättillgänglig) och andra abonnemang.

Men att hoppas på att någon hackar den känns som ett långskott. Dessutom kan man nog räkna med att Apple snabbt täcker upp alla sådana hål, eftersom de och AT&T gått samman. Jag tippar på att iPhonen är betydligt dyrare egentligen och därför måste man binda den med AT&T abonemanget för att dessa extra kostnader ska täckas upp och man ska kunna tjäna pengar på den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xhit
Men att hoppas på att någon hackar den känns som ett långskott. Dessutom kan man nog räkna med att Apple snabbt täcker upp alla sådana hål, eftersom de och AT&T gått samman. Jag tippar på att iPhonen är betydligt dyrare egentligen och därför måste man binda den med AT&T abonemanget för att dessa extra kostnader ska täckas upp och man ska kunna tjäna pengar på den.

iPhone är så hypad nu att det nästan vore konstigt om folk inte försökte hacka den. Se hur snabbt det gick med Apple TV, och iPhone är otroligt mycket mer hypad och baseras även den på OS X. Oavsett så var min poäng att det går utmärkt att KÖPA en iPhone utan abonnemang. Om vi sedan kommer att kunna använda den utan att köpa ett AT&T-abonnemang återstår att se.

Visa signatur

MacBook Air

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens

verkar ju vara rätt snabb http://www.youtube.com/watch?v=VcRfAaIb2Ro&eurl=http%3A%2F%2F... , inte mycket lagg där inte

Hahaha!

"But, does it have a Apple logo?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
hmm, har för mig att den hade en slot längst upp för sim kort, men ä inte 100 på det

Fanns en bild på apple.com om knappar/håligheter på utsidan iPhone och där var det en "lucka" för simkort på ovansidan. Hittar den inte längre
Så här skriver Apple i Q&A:
. Can I use the SIM card from my current mobile phone?
. You should use the SIM card that came preinstalled in the iPhone.
Å sen är det upp till var och en att avgöra vad "should" betyder
[Orkar sedan någon se "activation" -videon så sägs det ju "jump 'ntil later" många gånger där ]

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Jag får för mig att SIM-kortet sitter någonstans inne i iPhone, men jag kan ha helt fel. Nåja, den som lever får se på fredag/lördag. MacRumors forum lär vara välfyllt då.

Visa signatur

MacBook Air

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Capeman
Jag får för mig att SIM-kortet sitter någonstans inne i iPhone, men jag kan ha helt fel. Nåja, den som lever får se på fredag/lördag. MacRumors forum lär vara välfyllt då.

"Sloten" ser du mellan "powerknappen" och "tystknappen" på ovansidan.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MacBook Air

Permalänk
Medlem

tänkte väll, för meningen är väll att när bindningstiden ä slut, så ska man kunna byta

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive