Den nya Playstation 3-tråden!

Permalänk
Medlem

10) Starcraft 2
9) Uncharted
8) Mario Galaxy
7) Halo 3
6) Call of Duty 4
5) Rock Band
4) GTA4
3) Metal Gear Solid 4
2) Assassins Creed
1) Killzone 2

http://www.gametrailers.com/player/21381.html

Av de tre mest hypade spelen är två exklusiva till PS3. Sju av tio på hela listan kan du spela på PS3.

Förhoppningsvis innebär E3 slutet på klagomålen att PS3 har för lite spel. Den har iallafall de bästa...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

japp håller med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beaatch
hehe kanske det men instruktionsboken ligger också hos min far :/ men tack för hjälpen!

http://manuals.playstation.net/document/sw/ps3/current/index....

Där har du den svenska användarhandboken... ifall den behövs någon gång i framtiden

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
10) Starcraft 2
9) Uncharted
8) Mario Galaxy
7) Halo 3
6) Call of Duty 4
5) Rock Band
4) GTA4
3) Metal Gear Solid 4
2) Assassins Creed
1) Killzone 2

http://www.gametrailers.com/player/21381.html

Av de tre mest hypade spelen är två exklusiva till PS3. Sju av tio på hela listan kan du spela på PS3.

Förhoppningsvis innebär E3 slutet på klagomålen att PS3 har för lite spel. Den har iallafall de bästa...

Tycker Ratchet and Clank borde vara med där jag! Den spelserien sparkar ju röv!

Permalänk
Sötast

"Our list of the hottest games we want to see at this year's E3."

Är vad personerna som gjorde trailern tycker.

Tydligen så gillar dom inte Starcraft eller PC då "Rockband" kommer före xD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
10) Starcraft 2
9) Uncharted
8) Mario Galaxy
7) Halo 3
6) Call of Duty 4
5) Rock Band
4) GTA4
3) Metal Gear Solid 4
2) Assassins Creed
1) Killzone 2

http://www.gametrailers.com/player/21381.html

Av de tre mest hypade spelen är två exklusiva till PS3. Sju av tio på hela listan kan du spela på PS3.

Förhoppningsvis innebär E3 slutet på klagomålen att PS3 har för lite spel. Den har iallafall de bästa...

Shit vilken dålig lista, Call of Duty 4 före Starcraft? Verkar som de föredrar konsol iafall. Starcraft 2 > allt det andra imo.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem

Sådana listor är så himla löjliga...

Första riktiga in-gamebilden av Killzone 2?

http://www.usatoday.com/tech/gaming/2007-07-09-e3-four-titles...
Man känner hur hypen börjar flöda inom en, E3 kommer bli kanon!

Edit: Woah! Den är äkta!

Citat:

Motherh:
Yup guys, it is real. It is a little bit early, but it is 100% in-game.

Seb Downie - QA Manager - Guerrilla Games

http://boardsus.playstation.com/playstation/board/message?boa...

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

*aherm* ska man bli imponerad nu eller..?

jag tycker det liknar RE4 lite, på GC alltså. :0 större bilder kanske?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
Shit vilken dålig lista, Call of Duty 4 före Starcraft? Verkar som de föredrar konsol iafall. Starcraft 2 > allt det andra imo.

haha nejnej gametrailers ord är LAG.

inse

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweCarn
Okej, gör lite saker klar för mig, för jag är grymt sugen på PS3, jag vill ha ett Ps3, o sen vill jag lira Gran turismo HD, men hur gör jag för att få det spelet?,
Tankar man spelet via nån portal, eller går det att köpa?

Du laddar ner Gran Turismo HD via PlayStation Store. Det är helt gratis.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
+ Mjukvara ja.

Är nog bara att googla Sixaxis PC usb eller nåt så finns det att tanka, funkar utmärkt dock ingen motionsensing än

Aha, vad bra Sjävla Motion sensing bryr jag mig inte om, inte till datorn iallafall

Permalänk
Medlem
Citat:

In a late breaking story SmartHouse News has been able to confirm that PAL markets including Australia and the UK will get a PS3 price cut on July 12th.

The Managing Director of Sony Computer Entertainment in Australia, Michael Ephraim, has confirmed that a PAL market announcement will be made on July 12 2007 regarding price cuts to the PAL market PS3.

It is expected that the PAL market Sony PS3 models, which are among the most expensive in the world, will be cut by as much as 17%. This will bring the Australian model down to $829.00.

http://www.smarthousenews.com.au/Games_And_Devices/Console?Ar...

Så kring 5k eller lite mer?

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop

Så kring 5k eller lite mer?

baserat på priserna här, 5400 eller 5000 beroende på hur man räknar från riktpris eller faktiskt vanligaste priser. (+/- några tior)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

http://www.e24.se/dynamiskt/prylar/did_16136849.asp

Men vet inte om man ska tro att det kommer att hända här

För Nordisk film är ju så trevligt folk

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Om jag ska skaffa ps3 så ska jag bara spela narnia spelet. Undrar om kriget kommer vara bra och grafikmotorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av narnia_salad
Om jag ska skaffa ps3 så ska jag bara spela narnia spelet. Undrar om kriget kommer vara bra och grafikmotorn.

HAHAHA!

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem

Skulle kolla EU/US Store för en stund sen. Båda var nere pga. underhåll.

Håller dom på att uppdatera PlayStation Store eller håller dom på med underhåll på sevrarna.

Permalänk
Medlem

"vi kommer inte att göra någon prissänkning här, säger Jens Alex, vd nordisk Film, som har distributionsrättigheterna för PS3 i Norden."

I told you so...

Jag visste att det inte skulle löna sig att vänta, sen till julen så kommer folk köpa ändå, Jens Alex kommer väl knappast att bry sig då heller...

Så här har dem hållt på länge, med både PS2 och PSP, det är väl först nu det märks att de behåller marginalerna själva...

Detta skulle inte tolereras i staterna, men här är alla så mesiga. Vikingarna är numera ett dansband...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

säääj intä neeej, sääg kanske kanske! kaanske!

fö anser jag att Jens Alex borde steglas. för jag har fortfarande inte fått nån CR-BR heller, så nu vill jag ha kompensation också för det på nästa maskin..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Förhoppningsvis innebär E3 slutet på klagomålen att PS3 har för lite spel. Den har iallafall de bästa...

Den har inte på något sätt "dom bästa spelen". Inte ett enda riktigt bra spel öht om man ska vara ärlig. Chansen finns att den kommer få en del bra spel men det är rena spekulationer. Vissa spel ser lovande ut men det är långt ifrån en garanti på att dom kommer bli riktigt bra. Så du ska nog inte skjuta draken innan du köpt geväret lille pojk.

Mycket märkligt att både Bioshock och Mass Effect saknades på listan (inget av spelen kommer till Ps3) då spelen med största sannolikhet kommer vara riktigt jävla bra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muddi
Mycket märkligt att både Bioshock och Mass Effect saknades på listan (inget av spelen kommer till Ps3) då spelen med största sannolikhet kommer vara riktigt jävla bra.

Jag trodde Bioshock var multi?
Köper jag bara ett spel i år till så blir det Bioshock. Blir det hälften så bra som System Shock 2 så knäcker det samtliga spel på listan.

Visa signatur

(Don't) Pay attention to the parenthesis.

Permalänk
Medlem

Bioshock kommer till PC och 360.

Saknar Alan Wake med, om det nu släpps i år. Lite osäkert tror jag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muddi
Den har inte på något sätt "dom bästa spelen". Inte ett enda riktigt bra spel öht om man ska vara ärlig. Chansen finns att den kommer få en del bra spel men det är rena spekulationer. Vissa spel ser lovande ut men det är långt ifrån en garanti på att dom kommer bli riktigt bra. Så du ska nog inte skjuta draken innan du köpt geväret lille pojk.

Mycket märkligt att både Bioshock och Mass Effect saknades på listan (inget av spelen kommer till Ps3) då spelen med största sannolikhet kommer vara riktigt jävla bra.

Haha men heja. En xb360 fanboy? Xb360 hade, i min mening, INGET att komma med innan Gears of war släpptes.. När släpptes Gears of war då? Jo.. Typ ett år efter xb360 släpptes.. Hur länge har ps3 funnits ute? Inte ens ett år.. Förstår inte att folk kan whina som sjutton och säga att det aldrig kommer att komma något bra spel till ps3. Herregud det har gått några månader. När xb360 hade funnits ute lika länge som ps3 funnits ute nu fanns inget som var värt att spela där heller.

Visa signatur

PSN: nickeswe
XBL: Jixel

Permalänk
Medlem

Den där listan hade sina stunder, kan dock inte hålla med om många av placeringarna. Fast om det var mest hypade och inte mest lovande så kan jag kanske hålla med lite mer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
säääj intä neeej, sääg kanske kanske! kaanske!

fö anser jag att Jens Alex borde steglas. för jag har fortfarande inte fått nån CR-BR heller, så nu vill jag ha kompensation också för det på nästa maskin..

Självklart kommer en sänkning även för Norden, Jens A får rätta sig i ledet som alla andra. Om inte så skulle riskerar nordisk film att förlora sin distributionsrätt? OM de inte skulle göra en sänkning så köp en PS3 ifrån ett annat EU land. 2 dagar till sänkning...

Permalänk

http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=26543

Konami believes that the USD 100 price cut of the PlayStation 3 won't significantly improve sales of the home console and as a result the latest Metal Gear Solid title may not remain exclusive to the format.

"I wonder if Sony can win back user support by the price cut of just $100," said Kazumi Kitaue, head of Konami's North American and European operations, speaking to Reuters.

"I don't expect a substantial impact... With $500, you can buy a personal computer," he said.

Although the latest title in Konami's leading action franchise Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots is currently a PlayStation 3 exclusive, Kitaue indicated that the company may consider releasing it on other formats to help recoup development costs.

"Since Metal Gear was born on the PlayStation, we would like to keep it a PlayStation game. But we might have to take some steps," he said.

Ehh? Kom inte Metal Gear till Nintendo först? Jag spelade åtminstone 2 spel på nintendo 8-bitars som hette Metal Gear.

Anyhoo, man är ju inte direkt förvånad. Fast jag fattar inte varför man vill ha kvar just denna titeln på PS3. Det är ju inte direkt i klass med Zelda.

Visa signatur

(Don't) Pay attention to the parenthesis.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrilletuff
http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=26543

"Since Metal Gear was born on the PlayStation, we would like to keep it a PlayStation game. But we might have to take some steps," he said.

Ehh? Kom inte Metal Gear till Nintendo först? Jag spelade åtminstone 2 spel på nintendo 8-bitars som hette Metal Gear.

Anyhoo, man är ju inte direkt förvånad. Fast jag fattar inte varför man vill ha kvar just denna titeln på PS3. Det är ju inte direkt i klass med Zelda.

Metal gear kom på MSX2 först och sen nes. Anledningen till att det är fel är för att gamesindustry är klantarslen. Dom har kopierat citatet fel.
Reuters är deras källa och där är citatet

"Since Metal Gear Solid was born for the PlayStation, we would like to keep it a PlayStation game. But we might have to take some steps,"

http://www.reuters.com/article/technologyNews/idUSN0924355620...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrilletuff
http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=26543

Konami believes that the USD 100 price cut of the PlayStation 3 won't significantly improve sales of the home console and as a result the latest Metal Gear Solid title may not remain exclusive to the format.

"I wonder if Sony can win back user support by the price cut of just $100," said Kazumi Kitaue, head of Konami's North American and European operations, speaking to Reuters.

"I don't expect a substantial impact... With $500, you can buy a personal computer," he said.

Although the latest title in Konami's leading action franchise Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots is currently a PlayStation 3 exclusive, Kitaue indicated that the company may consider releasing it on other formats to help recoup development costs.

"Since Metal Gear was born on the PlayStation, we would like to keep it a PlayStation game. But we might have to take some steps," he said.

Ehh? Kom inte Metal Gear till Nintendo först? Jag spelade åtminstone 2 spel på nintendo 8-bitars som hette Metal Gear.

Anyhoo, man är ju inte direkt förvånad. Fast jag fattar inte varför man vill ha kvar just denna titeln på PS3. Det är ju inte direkt i klass med Zelda.

Nextgen blir till Multiplattformgen.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem

MG är la en viktigare serie utanför Japan, men jag tror ändå inte man ska lyssna för mycket på vad Konamis avdelning utanför Japan säger. de har en tendens att babbla mer än de har befogenheter för där och det slutar ofta på samma vis, i ingenting. (SEGAs hantering av DC-utvecklingen är ett skolexempel på liknande prestigefrågor)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mel
Självklart kommer en sänkning även för Norden, Jens A får rätta sig i ledet som alla andra. Om inte så skulle riskerar nordisk film att förlora sin distributionsrätt? OM de inte skulle göra en sänkning så köp en PS3 ifrån ett annat EU land. 2 dagar till sänkning...

mjo, kanske det. jag vet inte hur avtalen är utformade, men som det verkar nu kan man ju tro att SCEI finner nån slags masochistiskt nöje i att omge sig med inkompetenta nötter både inom och utanför företaget.

hade ju tänkt att köpa nästa maskin lokalt av en anledning, och när man vart utan den så länge hade ju ett annat pris känts bättre, även med tanke på allt besvär och klanteri.. men i annat fall får man la importera från söder, även om det inte blir billigare, bara för att inte ha med NF att göra.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint