Permalänk
Medlem

Slog också till på den här. Trevlig laptop får man säga!

Är det någon som har kollat upp det här med HPs Carepack? Känns lite halvnervöst att sitta utan drulleförsäkring. Är väl bara en tidsfråga innan man spiller kaffet rakt ner i tangentbordet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cornfed
Hej

Jag fick äntligen min underbara "lilla" laptop idag och jag är väldigt nöjd måste jag säga. Riktigt, riktigt nöjd t.o.m. Jämfört med tjejens Acer 15,4" (aspire wlmi... nånting) så är det inte bara storleken som skiljer utan även byggkvaliten. Hp:n känns definitivt dyrare, mer påkostad å flådigare

En liten fråga dock: hur får man quickplay att funka utan att den bootar upp windows? Nu när jag "ploppar" fram fjärren och klickar på quickplay på så bootar den först upp windows och sen startar quickplay. Likadant blir det när man trycker på genvägsknappen på tangentbordet.

/janne

Har för mej att det är så att Quickplay bara går att starta på XP datorer utan att starta igång hela operativsystemet, inte Vista då tyvärr.. Är inte helt hundra men 99 på att jag läst att så är fallet, trist...

Roligt att du är nöjd annars, håller med om att det är riktig premium känsla i HPs bärbara Pavilionserie.

Visa signatur

Dell XPS 420 + 2408WFP
HP Pavilion dv9390ea
PS3/Wii + Panasonic TH-42PZ70

Permalänk
Medlem

Ingen som har kollat batteritiden än?

Permalänk
Medlem

Nån som kan länka datorn hittar inte den på dustinhome :S

lAlAz0r

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vad låg priset på ?

lAlAz0r

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lAlAz0r
Vad låg priset på ?

lAlAz0r

Dustin släppte dom för 6900 ink. moms, uppenbarligen ett bra pris då de sålde slut ögonblickligen... Jag blev nöjd...

Enligt prisjakt tar webbhallen 7995, därefter hoppar priset från 10040:- ända upptill 13245:- hos den dyraste butiken på nätet, för samma modell...

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, ASUS RTX-4070 DUAL 12G, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Ho-ho..
Nu har webhallen höjt priset ytterligare än gång till 8995. Alltså från 7495 till 8995 på några dagar. Snacka om godtykliga priser.. http://www.webhallen.com/prod.php?id=73399

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 BE (3400 MHz) | Gigabyte GA-MA790-UD5P | Corsair 6GB 1333MHz | 2 st. Gigabyte Radeon HD5850 1GB (Crossfire) | Corsair HX 1000W 80+ | Corsair Obsidian | 26209p @ 1920x1200 (3dmark06)

Permalänk
Medlem

batteriet räckte för mej nästan till 2 timmars film tittande

Permalänk
Medlem

Flonk: Från dvd eller hårddisken?

Min skickades idag från dustin, uppgraderar från min NX6325, känns rätt okej att betala 1990 i mellanskillnad på de datorerna.

Man måste hålla ögonen öppna på dustins erbjudanden!

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Flickvännen beställde denna dator från webhallen och fick den idag. Dock står det Dv2000 på själva datorn, men på förpackningen står det dv2351.

någon som kan bekräfta för oss snabbt om det ska vara så?

Mycket tacksam för svar.

Rockan

Visa signatur

XPS M1330 | CRIMSONRED 13.3" WHITE-LED | T7300 2.0Ghz | 2Gb 667Mhz | 160Gb 7200 | 8400M GS 128Mb |

Permalänk
Medlem

Står dv 2000 på min också. Skulle tippa att det är för att de använder samma chassi för hela dv2000-serien. Bara innehållet som skiljer.

Permalänk

någon mer som har problem med att få ur fjärren ur datorn när ni har tyckt in den? Jag får sitta och lirka en kvart för att få ur den när den väl sitter inne, lagom kul.

Permalänk

DV2000 är serie-modelen på den, för att få fram den korrekta modelen kan man kolla under datorn antingen på produktnummret, eller det kan även stå det där.

// Mind / HP-guru

Permalänk
Medlem

Fick min 2351:a idag, spontana intrycket är klart godkänt. Tyvärr var tangentbordet inte alls lika trevligt som på min 6325:a, men det är förhoppningsvis lite av en vanesak.

Den står och tuggar sig igenom HP's oerhört sega installationsprocess nu, så fort jag har skapat recoveryskivorna så formaterar jag om den och kör in min installation av Vista istället. Med Acronis True Image går det betydligt snabbare att blåsa ur burken, men det kan vara bra att ha original imagen när man ska sälja datorn om ett halvår eller så.

Jag tror dock att den här kommer att stå sig tills det kommer en ultraportabel macbook / macbook pro.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär = GA-P31-DS3L | e2160 @ 3,08 w. stock | 2gb xms2 pc6400 | 8600GT SilentFX | 2tb sata2 | Nsk4480 | LG 22"
Netbook = Acer Aspire One A110 on Win XP
Telefon = Apple iPhone 3Gs 16gb

Permalänk
Jubileumsmästare

Hur fungerar det att spela WoW på denna datorn? Någon som vet detta?
Edit: Skit samma, det blev en sådan ändå. ^^

Permalänk
Medlem

ojoj, såg denna för första gången nu, missade förra tillfället...verkar riktigt prisvärd...
...hoppas att det fortfarande funkar att få den, det blev en bekräftad beställning iaf, vet inte om det innebär att det fanns ex? (stod "i lager" på hemsidan)

Hur pass bra fungerar det med en högblank skärm?

Och är det olidligt dåligt med bara en gig ram? Saken är ju den att det sitter två 512 minnen i, då måste man ju köpa 2 nya 1 gigs för att få 2 gig !

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweclockdave
någon mer som har problem med att få ur fjärren ur datorn när ni har tyckt in den? Jag får sitta och lirka en kvart för att få ur den när den väl sitter inne, lagom kul.

haha, så gjorde jag med tills jag kom på att man skulle ge den ett tryck inått sen så ploppar den ut av sig själv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flonk
haha, så gjorde jag med tills jag kom på att man skulle ge den ett tryck inått sen så ploppar den ut av sig själv

Tack! trodde inte att man skulle behöva trycka så hårt bara

Edit:
Jag funderar på att lägga in Win XP istället för Vista, men när jag bootar med xpskivan hittas inte hårddisken. Hur ska jag råda bot på det?

Permalänk
Medlem

Någon annan som har en nätdel som surrar med ett högfrekvent ljud? Funderar på om jag har fått ett dåligt ex, den blir extremt varm och ger ifrån sig ett jobbigt surr.

Att installera bluetooth i den var ingen lätt match, så det kan jag inte rekommendera till någon som inte har full koll på att skruva med bärbara. Det var säkert 30+ skruvar i 5 olika dimensioner att plocka loss. Men nu har jag i alla fall integrerad bluetooth i min.

Är inte så väldigt förtjust i trackpad + tangentbord + batteritid så jag överväger att byta snart igen. Trodde i min enfald att det var 6-cells enhanced li-on battery som ingick i sverige men icke...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredl
Någon annan som har en nätdel som surrar med ett högfrekvent ljud? Funderar på om jag har fått ett dåligt ex, den blir extremt varm och ger ifrån sig ett jobbigt surr.

Att installera bluetooth i den var ingen lätt match, så det kan jag inte rekommendera till någon som inte har full koll på att skruva med bärbara. Det var säkert 30+ skruvar i 5 olika dimensioner att plocka loss. Men nu har jag i alla fall integrerad bluetooth i min.

Är inte så väldigt förtjust i trackpad + tangentbord + batteritid så jag överväger att byta snart igen. Trodde i min enfald att det var 6-cells enhanced li-on battery som ingick i sverige men icke...

jag vill bara säga vid några som hällst problem med datorn lämna in till servis om inte en restore kan fixa problemet.

Permalänk
Medlem

ni som har datorn nu då...funkar det bra att köra vista och lite program med en gig RAM? Eller måste man investera i mer (nytt) RAM

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweclockdave
[B]Tack! trodde inte att man skulle behöva trycka så hårt bara

Hehe, jag vinner ändå. Tog flera dagar innan jag förstod var den skulle sitta. Tyckte att det verkligen såg ut som att fjärrkontrollen var anpassad för att sättas fast någonstans på datorn, men kunde verkligen inte hitta något utrymme.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk

Lyckades beställa ett ex från Dustin.
Väldigt najs dator till det yttre.
Kan dock hålla med Fredl om bristen av känsla att ha uppgraderat performance vid vanlig windows användning.
Kan bero på Vista, hade XP förut. Kan även bero på HP:s små tillägg. Hittade ett inlägg på nätet om att man kunde disabla processen HPQTOA~. Gjorde detta och vips blev windowshanteringen klart krispigare.
Testade att spela Lord of The Rings Online. Hade inga problem alls på high graphics setting. Klart bra.
Funderar dock på att installera XP för att få mer fart och få tillgång till fjärrkontrollfunktionen utan att behöva starta Windows.
Tangentbordet är heller inte riktigt i min smak, men tror att jag kan vänja mig. Skärmen känns aningen liten, men bildkvalitén är super.
Som allroundburk är den klart godkänd för det priset.

Permalänk
Medlem

Kalla mej dum, Men vart trycker man in fjärren?
Finns väl inget ställe att trycka in den?

Permalänk
Medlem

Precis över minneskortsläsaren. Där sitter från början ett ifyllnadskort av plast, trycker du (ganska hårt) innåt på det åker det ut, och du kan sätta i fjärren i stället

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jäger
Precis över minneskortsläsaren. Där sitter från början ett ifyllnadskort av plast, trycker du (ganska hårt) innåt på det åker det ut, och du kan sätta i fjärren i stället

Aha, tackar för infon

Permalänk
Medlem

Vad har ni andra fått för skärmar? Jag fick en LPL i min, som enligt många på notebookreview är den näst sämsta skärmen som sitter i dem.

Man kan se tillverkare i enhetshanteraren i Vista (bildskärm -> egenskaper -> maskinvaru id).

Lite dåligt av HP att inte ha fixat full Quickplay kompabilitet i Vista när de säljer den med Vista.

Permalänk
Medlem

vet inte om jag hittade det...men PNP...kanske är något helt annat? På maskinvaru id står det annars: MONITOR\SEC4642

du får gärna länka till sidan där du läste om skärmarna

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4