vista tråden "skitsnack"

Permalänk
Medlem

Mmm..ja kör me 4gb ram, och 32bitars..ok att jag tappar 1gb pga 32bitars bara tar 3gb men men sen när de blir stabilare me 64bitars så lär jag senare byta upp mig dit.

Som mor_tuta sa så äre ju inte direkt vistas fel utan dom som gör drivisarna,

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Mmm..ja kör me 4gb ram, och 32bitars..ok att jag tappar 1gb pga 32bitars bara tar 3gb men men sen när de blir stabilare me 64bitars så lär jag senare byta upp mig dit.

Som mor_tuta sa så äre ju inte direkt vistas fel utan dom som gör drivisarna,

Nej 32bitars tar 4GB minne. Läs på: http://blogs.msdn.com/hiltonl/archive/2007/04/13/the-3gb-not-...

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karelin
Nej 32bitars tar 4GB minne. Läs på: http://blogs.msdn.com/hiltonl/archive/2007/04/13/the-3gb-not-...

Jag har visserligen bara skummat igenom artikeln men den verkar ju stödja att man inte får tillgång till 4GB minne med 32 bitars Windows.

Själv får jag, som har 6GB fysiskt minne, tillgång till 3GB med XP32 och 6GB med Vista64.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Här är ju en tråd som troligen kan disskuteras här: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Jag är också less på alla som snackar skit om Vista.
Jag längter tills jag har råd att köpa ett Ultimate.

Jag lästa att man kunde installera grafik drivare utan att behöve starta om Vista stämmer de ni som prövat?

Ja det stämmer! Tog två minuter. Klart!

Har kört Vista ett bra tag nu och inte haft ett enda problem. Kör AERO med alla glasfunktioner och dreamscene. Fruktansvärt vackert.
Det är snabbare samt stabilare än XP. Har inte haft något strul överhuvudtaget med vare sig drivrutiner eller spel, program.

Kritiken kommer alltid från personer med äldre hårdvara. Kommer ihåg när XP lanserades och det var samma jävla gnällande som nu. Det säger väl sig själv att ett nytt OP ska köras med nyare hårvara.

Tycker det är skönt att slippa XP. Allting verkar så komplicerat med XP efter att man kört Vista ett tag. Kommer aldrig att gå tillbaka...Flyttar hellre ut i skogen utan elektricitet....

Visa signatur

Frallan
Intel C2D E6850, 4GB OCZ DDR2, BFG 8800ULTRA OC2, 1.5TB WD HDD.

Permalänk
Hjälpsam

Första gången jag skulle uppdatera mina grafikdrivare på Vista, försökte jag avinstallera dom gamla först.
Resultatet blev en jättekrach, kunde inte fixa återställning eller fixa det i felsäkert läge ens, det enda som hjälpte var en reparation.
Så min rekomendation är att inte avinstallera i samband med uppgradering.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Det har ju hänt mycket med dagens Windows-användare.
Nu så är det lättare att acceptera Vista än XP när det var nytt.

Kommer inte alla ihåg hur dåligt XP var förut, det var ju blåskärmar hela tiden och låste sig hela tiden.
Ändå så fick då aldrig jag detta och ingen jag prata med...

Det är alltid så att folk ska klaga på den nya.
Har sedan igår kört Vista på min dator (se sign.).
Prestandan är helt underbar, allt smider på.

Jag tror även många av dom som klagar är folk med gama hårdvara.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Snusfri

De problem jag hade när jag körde med Vista Ultimate 64bits var att min 500gb disk "tappades" ibland, men löstes genom att byta sata-port och reboota.

Kanske berodde på att jag inte hade den i under själva installationen?
Låter lite dumt isåfall men man vet aldrig.

Kör nu med 2003 Standard Server 64bits och har funderingar på Vista igen
då jag faktiskt gillade det skarpt, flöt på snabbt och fint.

Dock så gillar jag inte att man inte kan installera osignade drivare

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Körde vista i ungefär tre dagar, sedan åkte Xp in på min nya dator...vista boxen blev hyllvärmare.
Varför jag bytte var pga att Photoshop inte funkar okej på vista, rättare sagt inget adobe program funkar som det ska...man får upp att man ska aktivera programmet fast man redan gjort det, går inte att använda penslar i PS pga att det hackar, mm.
Och Adobe vill inte Vista säkra sina program för de tycker att Vista är skräp än så länge, det är vad jag fick höra av Adobe.

Softimage har inte heller Vista i Os listan för XSI.

Så Xp får det bli ett tag till, har ju iaf Vista...men får väl prata med den tyskbrytande tanten igen när jag installerar, för jag har bytt moderkort sedan jag installerade första gången och då måste man tydligen ringa dit varje gång man ska installera om OEM Vista.

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flatfrallan
Ja det stämmer! Tog två minuter. Klart!

Har kört Vista ett bra tag nu och inte haft ett enda problem. Kör AERO med alla glasfunktioner och dreamscene. Fruktansvärt vackert.
Det är snabbare samt stabilare än XP. Har inte haft något strul överhuvudtaget med vare sig drivrutiner eller spel, program.

Kritiken kommer alltid från personer med äldre hårdvara. Kommer ihåg när XP lanserades och det var samma jävla gnällande som nu. Det säger väl sig själv att ett nytt OP ska köras med nyare hårvara.

Tycker det är skönt att slippa XP. Allting verkar så komplicerat med XP efter att man kört Vista ett tag. Kommer aldrig att gå tillbaka...Flyttar hellre ut i skogen utan elektricitet....

Låt oss få gnälla nu medans vista är hyffsat nytt så slutar vi sen när det fungerar! Skulle ingen klaga skulle ju tillverkarna tro att allt var perfekt redan, vilket skulle stoppa utvecklingen av OS:et.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tekwar
Körde vista i ungefär tre dagar, sedan åkte Xp in på min nya dator...vista boxen blev hyllvärmare.
Varför jag bytte var pga att Photoshop inte funkar okej på vista, rättare sagt inget adobe program funkar som det ska...man får upp att man ska aktivera programmet fast man redan gjort det, går inte att använda penslar i PS pga att det hackar, mm.
Och Adobe vill inte Vista säkra sina program för de tycker att Vista är skräp än så länge, det är vad jag fick höra av Adobe.

mitt photoshop och andra adobe program fungerar klockrent i mitt ultimate och har så gjort sen installationen för snart 6mån sen. så ditt resonemang låter inte rimligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tekwar
Körde vista i ungefär tre dagar, sedan åkte Xp in på min nya dator...vista boxen blev hyllvärmare.
Varför jag bytte var pga att Photoshop inte funkar okej på vista, rättare sagt inget adobe program funkar som det ska...man får upp att man ska aktivera programmet fast man redan gjort det, går inte att använda penslar i PS pga att det hackar, mm.
Och Adobe vill inte Vista säkra sina program för de tycker att Vista är skräp än så länge, det är vad jag fick höra av Adobe.

Softimage har inte heller Vista i Os listan för XSI.

Så Xp får det bli ett tag till, har ju iaf Vista...men får väl prata med den tyskbrytande tanten igen när jag installerar, för jag har bytt moderkort sedan jag installerade första gången och då måste man tydligen ringa dit varje gång man ska installera om OEM Vista.

Ja för mig fungerar Adobe PhotoShop CS2 helt perfekt.
Tycker t.o.m. det jobbar lite snabbare och smidigare nu, tex så märkte jag av att när man ritar med penslar så blir det mer jämnare nu än i XP.

Installerade Adobe Acrobat 8. Fungerar underbart bra.

Det märklig i det du säger är att Adobe inte vill Vista säkra sina program...???
Kolla här tex för PhotoShop CS3:
http://www.adobe.com/products/photoshop/photoshop/systemreqs/

Microsoft® Windows® XP with Service Pack 2 or Windows Vista™ Home Premium, Business, Ultimate, or Enterprise (certified for 32-bit editions)

Under Adoba Acrobatreader:
http://www.adobe.com/products/acrobat/acrrsystemreqs.html#80w...

Microsoft® Windows® Vista; Windows XP Professional, Home Edition, or Tablet PC Edition with Service Pack 2; Microsoft Windows 2000 with Service Pack 4; Windows 2003 Server

Så, mycket skitsnack från din sida, Adobe tycker nog inte att Vista är skit som du vill få det som.
Att inte Softimage har fixat till för Windows Vista handlar förmodligen mest om en tidsfråga, inte om att dom anser det är skit...

Frågan till dig är. Vad för hastighet har du på din CPU? Vad för grafikkort har du? Hur mycket ram-minne har du? Hur mycket baspoäng får du i Vista? Är det den dator du har som sign? I så fall bör du nog kolla igenom din hårdvara för då måste du har något fel där tror jag.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Tycker Vista är skit.
För när jag var på banken sist och ville låna pengar hade de Vista i sin dator och så sa de att jag inte fick låna pga jag hade skulder hos fogden

Men när jag var där gången innan då de hade XP så fick jag låna. Så banken borde installera om till XP igen. JÄVLA Vista !!!!

Visa signatur

ASUS P5B SE - E7200 - 4x2Gb OCZ Gold XTC DDR2 PC6400 - ASUS EAH3850 - HD Samsung 250Gb - HD 750Gb - Thermaltake M9 - LC Power 750W Modular

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svante58
Tycker Vista är skit.
För när jag var på banken sist och ville låna pengar hade de Vista i sin dator och så sa de att jag inte fick låna pga jag hade skulder hos fogden

Men när jag var där gången innan då de hade XP så fick jag låna. Så banken borde installera om till XP igen. JÄVLA Vista !!!!

Skrattar gott nu!

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svante58
Tycker Vista är skit.
För när jag var på banken sist och ville låna pengar hade de Vista i sin dator och så sa de att jag inte fick låna pga jag hade skulder hos fogden

Men när jag var där gången innan då de hade XP så fick jag låna. Så banken borde installera om till XP igen. JÄVLA Vista !!!!

Kan ju absolut inte vara så att det har blivit något strul med deras system. Tror ju verkligen att vista har med det att göra :rolleyes:.

Permalänk
Medlem

CREATIVE LABS Sound Blaster X-Fi Fatal1ty FPS, har senaste 64 bitars driversen (30 May 07) från creative. Överlag sämre ljud jämfört med xp + att jag inte kan få bort knastrande ljud när jag lysnnar på musik och scrollar i webläsaren.

Visa signatur

Apple MacBook Air
Samsung Galaxy S2

Permalänk

Vet inte vad ska jag ska säga riktigt. Tycker om Microsofts engagemang i Student, Encarta, Tablet pc och Office 2007 tools osv. men för mig är det på tok för ostabilt på min skrivbordsdator. När man ska försätta datorn i sleep mode så startar den om. Detta hände efter jag uppgraderade moderkortsdrivrutinerna. Innan gick det att gå in i sleep släge men när datorn vaknade upp fungerade ingenting; tangentbord, mus, acpi mm, just därför jag uppgraderade. Har även nyligen uppgraderat bios men det fixade ingenting. Switchade från desktop till server med kvm switchen. Jo vad hände? Allt hängde sig när jag hade switchat tillbaks. Till skillnad från många andra störs jag dock inte av UAC prompten, hehe. Har kört Vista en del förut och då var det mycket värre, fick omstarter stup i kvarten efter att jag installerat nya drivrutiner.

Linux stödet för Tablets är piss idag och sätter bara käppar i hjulet. Behöver IE7, student, office 2007 mm. på Tablet datorn vilket leder till att detsamma behövs på skrivbordsdatorn för att hålla en bra synk. Och pågrund av 360't och Tversity behövs Windows snart på servern och en bärbar till. Tur att det inte finns några "gamla" datorer här för det hade varit ett rent helvete med Vista.

edit:

Här finns en ganska bra sammanfattning http://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_Windows_Vista . Inte för att jag bryr mig dock.

Visa signatur

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Synology DS920+ - Samsung Galaxy S24 Plus 512GB

Permalänk
Medlem

jag har främst haft problem med drivrutiner i vista, har 64 home premium. Men har inte haft det så länge än så kan egentligen inte säga något än..
gillar inte aero o den skiten.
annars så har jag haft en del bluescreens, men det beror på överklockning och inga drivrutiner.

Permalänk

Om jag ska vara helt ärlig så tror jag inte det finns så många fel på Vista, bara en massa okunniga användare som tror sig veta allt och sedan skyller på operativsystemet.

Alla "buggar" jag hra läst om är så små och lättlösta att de skulle kunnga gå att fixa till med paint.

Dock så ingår inte drivrutiner där, men drivisarna har var inte felfria till Windows XP heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av miffow
jag har främst haft problem med drivrutiner i vista, har 64 home premium. Men har inte haft det så länge än så kan egentligen inte säga något än..
gillar inte aero o den skiten.
annars så har jag haft en del bluescreens, men det beror på överklockning och inga drivrutiner.

Problemet är egentligen inte vista utan att det fortfarnade finns populära hårdvaru tillverkarna (tex. creative)som ligger efter med buggfria 64 bitars drivrutiner.

Visa signatur

Apple MacBook Air
Samsung Galaxy S2

Permalänk
Medlem

De största problement med vista är ju somsagt att företagen inte släpper stabila drivrutiiner. Så är det massor av folk som testar -> Får en dålig drivrutin som gör att det bli instabilt -> Byter tillbaka till XP och klagar som he***te på vista.

Knashatt: Den poängen du får. Är det med datorn i sign? För jag får samma poäng med systemet i sign. (med överklockningen).iaf på processorn. Tycker att en C2D borde prestera mer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Den poängen du får. Är det med datorn i sign? För jag får samma poäng med systemet i sign. (med överklockningen).iaf på processorn. Tycker att en C2D borde prestera mer

Japp, det är med datorn i sign. Tror inte C2D inte nyttjas i detta test fullt ut förmodligen.
Det är den lägsta poängen som ger baspoängen.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Ja för mig fungerar Adobe PhotoShop CS2 helt perfekt.
Tycker t.o.m. det jobbar lite snabbare och smidigare nu, tex så märkte jag av att när man ritar med penslar så blir det mer jämnare nu än i XP.

Installerade Adobe Acrobat 8. Fungerar underbart bra.

Det märklig i det du säger är att Adobe inte vill Vista säkra sina program...???
Kolla här tex för PhotoShop CS3:
http://www.adobe.com/products/photoshop/photoshop/systemreqs/

Microsoft® Windows® XP with Service Pack 2 or Windows Vista™ Home Premium, Business, Ultimate, or Enterprise (certified for 32-bit editions)

Under Adoba Acrobatreader:
http://www.adobe.com/products/acrobat/acrrsystemreqs.html#80w...

Microsoft® Windows® Vista; Windows XP Professional, Home Edition, or Tablet PC Edition with Service Pack 2; Microsoft Windows 2000 with Service Pack 4; Windows 2003 Server

Så, mycket skitsnack från din sida, Adobe tycker nog inte att Vista är skit som du vill få det som.
Att inte Softimage har fixat till för Windows Vista handlar förmodligen mest om en tidsfråga, inte om att dom anser det är skit...

Frågan till dig är. Vad för hastighet har du på din CPU? Vad för grafikkort har du? Hur mycket ram-minne har du? Hur mycket baspoäng får du i Vista? Är det den dator du har som sign? I så fall bör du nog kolla igenom din hårdvara för då måste du har något fel där tror jag.

Grattis att ni har fått det att funka....
Konstigt att det är så många som INTE fått sina Adobe produkter att funka på Vista...

Adobe bara ljuger för sina kunder i supporten, eller så har de inga i supporten som vet något...för vad jag fick höra i förra veckan av dem var det jag skrev...så förmodligen kom jag till någon som inte gillar Vista, eller så vet supporten inte något...
För jag har sett kraven på deras hemsida, jag hade inte köpt Vista annars.

Men jag får väl höra med dem igen, kanske kommer till någon annan i supporten.

5.9 i baspoäng med den i signaturen...det var iaf strax under 6.

Den enes skitsnack, är den andres sanning.

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med Vista hittills iaf... det enda som inte funkade var Diskeeper 8 så jag fick köpa Diskeeper 2007 ProPremium som är klockrent.
Tyvärr så har min bärbaras recovery program en tendens till att fylla hårdisken med en massa skitprogram- vilka i sin tur drar ner prestandan

Permalänk
Medlem

5.9 är maxpoäng i Vista just nu. Microsoft låste den där nu för att öka senare.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Inaktiv

inte haft några problem med vista ännu. fungerar som en klocka några småsaker finns det ju alltid, men dom gick lätt att lösa. förutom EN sak som jag(och mina ögon) stör sig otroligt mycket på. det är oläsligheten på vissa ställen. eller kanske man kan säga överallt. har stängt av cleartype och testat allt möjligt, men det är fortfarande inte likadant som det var på XP. borde ju gå på nått sätt. byta skärm har jag tänkt då min är en riktigt gammal CRT just nu, men det funkade med XP så nog ska det gå med Vista tycker jag om någon har nå tips så uppskattar jag det väldigt mycket nu när jag fortfarande har synen kvar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haekan
inte haft några problem med vista ännu. fungerar som en klocka några småsaker finns det ju alltid, men dom gick lätt att lösa. förutom EN sak som jag(och mina ögon) stör sig otroligt mycket på. det är oläsligheten på vissa ställen. eller kanske man kan säga överallt. har stängt av cleartype och testat allt möjligt, men det är fortfarande inte likadant som det var på XP. borde ju gå på nått sätt. byta skärm har jag tänkt då min är en riktigt gammal CRT just nu, men det funkade med XP så nog ska det gå med Vista tycker jag om någon har nå tips så uppskattar jag det väldigt mycket nu när jag fortfarande har synen kvar!

Om du väljer Standard istället för Clear Type så kommer du inte få bort alla suddiga texter, du ska bocka ur hela Use the following method to smoth edges of screen fonts. Tog mig ett litet tag innan jag fattade detta då man på XP räcker att välja Standard för att slippa plågan ClearType.

Tänk även att Internet Explorer 7 har separat inställning för ClearType, det kan vara värt att stänga av den med även om du inte använder IE7. Det kan vara så att det påverkar något då IE är så integrerat i Windows.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Om du väljer Standard istället för Clear Type så kommer du inte få bort alla suddiga texter, du ska bocka ur hela Use the following method to smoth edges of screen fonts. Tog mig ett litet tag innan jag fattade detta då man på XP räcker att välja Standard för att slippa plågan ClearType.

Tänk även att Internet Explorer 7 har separat inställning för ClearType, det kan vara värt att stänga av den med även om du inte använder IE7. Det kan vara så att det påverkar något då IE är så integrerat i Windows.

Har ändrat det, fortfarande något som inte stämmer. men tack ändå

Permalänk
Medlem

Stäng av Aero! Det kan upplevas som "lite suddigt".

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||