Folding@SweClockers.com [Gamla tråden]

Permalänk
Medlem

Vilken klient ger mest poäng av 5.04 och 6.00 beta1?

Tjänar man på att välja big workunits i 6.0 klienten?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Davvan
Vilken klient ger mest poäng av 5.04 och 6.00 beta1?

Tjänar man på att välja big workunits i 6.0 klienten?

versionen av klienten spelar ingen roll för poängen - beräknings"kärnorna" som gör jobbet är samma
(ok, grafiska varianter slösar kraft när fönstret är öppet, men det är det inte i så stor utsträckning)

BigWU vill man gärna ha om man kan offra 160MB ram på arbetet, viserligen inte alls lika stor poängbonus idag som smp-WUs men ändå klart tydligt mer än de "normalstora"

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Avinstallerade och installerade den textbaserade.
Men hur lång tid tar ett step ?

Har varir på i ca 10min nu och inte ett enda step är klart.
De 1 500 000 stepsen kommer ta ett tag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raxox
Men hur lång tid tar ett step ?

Har varir på i ca 10min nu och inte ett enda step är klart.
De 1 500 000 stepsen kommer ta ett tag.

två viktiga detaljer i sammanhanget
1) vilken dator/processor
2) viken WU

man har endast utskrift i loggen för varje hel procent som är färdig ändå, så riktig tid/step räknar man sällan ut...

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
två viktiga detaljer i sammanhanget
1) vilken dator/processor
2) viken WU

man har endast utskrift i loggen för varje hel procent som är färdig ändå, så riktig tid/step räknar man sällan ut...

OK!
Ser nu att 90 000step är klara av 1,5 mille (6%)

Det finns ingen annan klient som kan hantera mitt graffe. HD 3870 ?
Har hört att graffe är mycket snabbare än Prolle, stämmer detta ?

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt detta.
När jag använder den vanliga folding-versionen så fungerar det ungefär 97%

Men när jag byter till SMP-versionen så antingen får jag core-errors, eller så sparas aldrig arbetet även fast jag trycker på Ctrl+C.

Börjar bli lite irriterande när man förlorar en Wu som man har jobbat upp till 90%

Visa signatur

Opteron 146 Cabye 0543FPMW@330x9 1.5v | Antec SONATA II | XFX 7800GT@530/1200| Seagate Barracuda 300GB SATA2 16MB |G.skill 1gbgh @ 260 1.5-2-2-5| DFI Lanparty UT nF4 SLI-DR Expert | Waterchill KT12A-12VS |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
él Mero: Vad har hänt med din folding? 0 ppd i flera dagar

lite datorbekymmer bara, men det verkar som jag kanske får igång den om några timmar igen, eller imorgon... men igång ska den!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NdL
Förstår inte riktigt detta.
När jag använder den vanliga folding-versionen så fungerar det ungefär 97%

Men när jag byter till SMP-versionen så antingen får jag core-errors, eller så sparas aldrig arbetet även fast jag trycker på Ctrl+C.

Börjar bli lite irriterande när man förlorar en Wu som man har jobbat upp till 90%

har du foldat många gånger där den stannat på 97% eller liknande? får du EUE eller vad är det för error du får?

om du får core error 63 (99) med smp-klienten (tyckte jag läste att du skrev det någonstans) så kan det mycket väl vara administratörsrättigheterna som är bekymret, eftersom den andra klienten fungerar (och inte behöver lösenord etc) men smp-klienten inte fungerar (och behöver det)

första förslaget är väl att du kollar igenom smp-guiden och ser till så att du har täckt denna felkälla iaf, eller så kanske du hittar något annat du har missat, men har du följt den till punkt och pricka så ska det iaf inte vara klienten som är bekymret, men det är bra att veta innan man fortsätter med felsökningen

Permalänk
Medlem

Följde guiden nu till punkt och pricka, läste även i ngn annan guide att man skulle installera det i Användare\Namnet\Smp-FAH
Gjorde detta, och det verkar ju fungera bättre för nu gör den checkpoints.
Det har den inte gjort innan

Hoppas att jag tar igen lite, har ju knappt foldat på den här datorn alls nu ju.

Tack för all hjälp förresten!

Visa signatur

Opteron 146 Cabye 0543FPMW@330x9 1.5v | Antec SONATA II | XFX 7800GT@530/1200| Seagate Barracuda 300GB SATA2 16MB |G.skill 1gbgh @ 260 1.5-2-2-5| DFI Lanparty UT nF4 SLI-DR Expert | Waterchill KT12A-12VS |

Permalänk
Medlem

np, gött att det löste sig

nu har jag fått igång zangetsu (q6600:an) och senbonzakura (p4:an) igen, borde nog börja trilla in ett par wu:s igen lite senare idag, woho! back on track!

GOD JUL!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
np, gött att det löste sig

nu har jag fått igång zangetsu (q6600:an) och senbonzakura (p4:an) igen, borde nog börja trilla in ett par wu:s igen lite senare idag, woho! back on track!

GOD JUL!

Välkommen tillbaka in i värmen

GOD JUL! till dig också!

Btw. Jag har ett moderkort (Asus P5E X38) liggandes på posten i Uppsala nu. Synd att man själv är i Karlstad och inte kommer kunna skruva ihop Quaden än på några dagar.

Permalänk
Medlem

Hmm =/
Kom till 20% igår men sparades tydligen inte.
Hur sparar man med text consolen ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raxox
Hur sparar man med text consolen ?

Finns inget manuellt sätt att spara utan det är stänga av på rätt sätt som gäller, så börjar den från "checkpoint" sen
Att bara stänga av windows t ex har sabbat WUs för mig, samtidigt som en krash passerade klienten helt obemärkt

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Förstår inte =?
Börja från "checkpoint" ???

Permalänk
Medlem

Varje 15minut (som standard) sparar den en checkpoint på hur mycket den har foldat, från senaste sådan sparning - startar den.

mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Välkommen tillbaka in i värmen

GOD JUL! till dig också!

Btw. Jag har ett moderkort (Asus P5E X38) liggandes på posten i Uppsala nu. Synd att man själv är i Karlstad och inte kommer kunna skruva ihop Quaden än på några dagar.

tack tack!

aha, håller tummarna för att detta moderkort ska göra susen då! börjar nästan bli lite löjligt nu att du aldrig får igång din q6600:a

har själv kommit över syrrans pojväns dator, en bärbar dual-core historia med vista 32-bitars, och skulle vara snäll och installera lite mjukvara, men funderade på om man skulle vara lite ful och installera smp-klienten som service också, tror inte han skulle märka det nämligen, förutom när han undrar varför batteriet dör så snabbt hela tiden, hehe

Permalänk

gör inget sånt utan medgivande... brukar liksom bli mer skit än det är värt om dom får reda på det...

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk

95 HippHipp

Permalänk

Hurra!
Hurra!
Hurra!

(nej ingen fyrfaldig skit här inte)

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Min ena bruk hade tydligen hängt sig på 50% av en WU. stod *hängd* i FahMon också. men var bara att köra Ctrl-C och starta om den så hoppade den igång från 50% igen :).

Trotts de lyckades jag klämma ur 5,780P igår, vilket jag får se som godkänt :). Dock verkar min average PDD droppa mer och mer

Permalänk
Medlem

Hur skall man stänga av text-consolen på "rätt" sätt ?
Är det [ X ] eller CTRL + C ? eller nått annat =P

Permalänk
Medlem

Jag tror att när man trycker i kryssrutan så skickar windows automatisk Ctrl+C till programmet. Har jag fel?

Annars så ska det tydligen vara Ctrl+C

Permalänk

Standfords servrar är nere va ? inga poäng senaste dygnet.

Permalänk
Medlem

Kan vara så, Jag kunde inte skicka min WU förut iaf :S

Permalänk
Medlem

Shit det här går fort, en timma så e vi på 94 plats !

Visa signatur

--<<<IP JUNG PHIL SUNG>>>>---

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dregelmyller
Standfords servrar är nere va ? inga poäng senaste dygnet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Kan vara så, Jag kunde inte skicka min WU förut iaf :S

Status finns här:
http://vspx27.stanford.edu/serverstat.html

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem

Angående Affinity Changer, jag snubblade över det här och det verkar mysko. Eller kan någon hitta mer info?:

http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=14&t=489&st=0&sk=t&sd...

Permalänk
Medlem

Hmm =/
Är det bara jag som har problem med tiden i programet (Text-baserade)?
Eller kanske har varit så hela tiden bara att jag inte sett det =P

Kl var nyss 18:07:05

Permalänk
Medlem

Den visar tiden i UTC, det har jag också noterat.
Dock struntar jag i det :/

Mvh JIm

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk

Nu är jag igång och foldar igen efter jul uppehåll (pga jag inte haft tillgång till datorn under julen)
Men jag ser vi har tagit oss upp till 94:e plats..bra jobbat

Permalänk
Medlem

93 t.o.m.

Visa signatur

--<<<IP JUNG PHIL SUNG>>>>---