Eve Online-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

Jo, så är det säkert, + att jäkligt mkt tyskar spelar EVE.

Tycker dock att det är synd att det inte finns ett officiellt sverige forum.

Visa signatur

| MB: ROG STRIX B450-F |
| CPU: AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz -> Noctua NH-U12S
| GPU: MSI GeForce RTX 2060 6GB VENTUS OC
| RAM: Corsair 16GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance | PSU: Seasonic Focus GX 650 650W
| Chassi: Phanteks Eclipse P400A |

Permalänk
Medlem

Jag har fått ett mail av EVE där man kan omaktivera kontot genom att köpa plex ni vet, men jag tror nog att infon på mailet buggade, jag kan omöjligt ha sådär mycket pengar

Händer det ofta eller?

Visa signatur

E8400 @ 4.05GHz| Asus Radeon HD4870x2 | Corsair Dominator 1066MHz (2x2+1x2gb = 6gb) | Asus Maximus II Formula (P45) | Viewsonic 22" WS

Permalänk
Medlem

låter skumt, har aldrig sett ett sånt mail förrut. varifrån skickades mailet?
förmodligen nån slags scam. om inte... can i have your stuf?

Visa signatur

Thank you for helping us help you help us all.

Permalänk
Medlem

Helt klart en scam, bara ett sätt för dem att få dina inloggninguppgifter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av no7
Helt klart en scam, bara ett sätt för dem att få dina inloggninguppgifter.

Det är faktiskt inte en scam. Mailet skickas till folk som har utgångna konton med tillräckligt med isk för att köpa ett plex. Dock har det blivit fel på uträkningen så den är lite trasig.

Det är dock lite ljug för från alla jag läst och hört så får man en dags "fri" speltid om man har ett utgått konto och skapar en petition där man säger att man vill köpa plex.

EDIT: Du får givetvis kolla vilken mailserver som det kommer från och vad det leder till för sida, kan ju vara en kopia av ett äkta utskick!

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

Så vad har ni gjort på sistone i EVE?

Själv har jag flyttat till ett c4 WH tillsammans med ett gäng corp m8s och pucklar på sleepers. Trivs rätt bra men logistiken är jävligt dryg att pyssla med.

Permalänk
Medlem

Kör fortfarande missions i dodoxie (fed navy) med min megathron.
tränar mina learning skills till lvl5 för tillfället.
Fick prova på corp livet i vintras men det upplöstes.

Tyckte det var väldigt kul att köra missions med andra.
har dock fortfarande inte provat pvp i någon form.

min nuvarande char http://eve-sheet.com/skills/narkil
har inga implants än, men är nästa skill jag ska träna

Visa signatur

MB: ASUS Prime X570-P
CPU: AMD Ryzen 5 3600X
GPU: SAPPHIRE Radeon RX5700 XT Nitro+ 8G OC
32GB ram

Permalänk
Medlem

Inte så värst mycket, varvar lite bland mina alts, passerade 60m sp-linjen på en av mina gubbar men annars sitter jag mest i w-space.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

PVP'ar in Syndicate, ganska hektiskt i "lower syndicate" sen IT alliance aka BOB mk3 flyttat dit och diverse ny allianser dykt upp.
Mkt att skjuta på helt enkelt.. ^^

Tyckte PVE var kul förr, nu blir det bra nått 10/10 plex då och då när man hittar nått.

Visa signatur

| MB: ROG STRIX B450-F |
| CPU: AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz -> Noctua NH-U12S
| GPU: MSI GeForce RTX 2060 6GB VENTUS OC
| RAM: Corsair 16GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance | PSU: Seasonic Focus GX 650 650W
| Chassi: Phanteks Eclipse P400A |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svenke
PVP'ar in Syndicate, ganska hektiskt i "lower syndicate" sen IT alliance aka BOB mk3 flyttat dit och diverse ny allianser dykt upp.
Mkt att skjuta på helt enkelt.. ^^

Tyckte PVE var kul förr, nu blir det bra nått 10/10 plex då och då när man hittar nått.

Verkar som vi är på samma ställe, kanske samma allians?

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedEyeJoe
Verkar som vi är på samma ställe, kanske samma allians?

Ja vi är i samma corp din n00b..

Visa signatur

| MB: ROG STRIX B450-F |
| CPU: AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz -> Noctua NH-U12S
| GPU: MSI GeForce RTX 2060 6GB VENTUS OC
| RAM: Corsair 16GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance | PSU: Seasonic Focus GX 650 650W
| Chassi: Phanteks Eclipse P400A |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svenke
Ja vi är i samma corp din n00b..

Well, inte lätt att hålla reda på er... för många danish i corpet... kolla bara på snutty.

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Medlem

Själv gör man som alltid. Man grusar järnet. Med 2st hulkar med T2 strippar och kristaller samt en full skillad orca booster så är det härligt. Enda som ändrat sig är väl att man inte bryr sig så mycket om Veld längre, fruktansvärt dåligt pris på det... Sammlar dom bara på hög för att sälja när priset går upp.

Har börjat träna mina alts för BS och T2 gear så man kan ge sig ut med en egen flotta och nöta missions

Söker ni ett grusar corp så gå in i kanalen Beltrens. Vi är bara svenskar och alliansen vi är med i är också bara svenskar. Grusar gör vi nästan 24/7 men ett eller annat mission händer att vi nöter oss igenom

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Torach
Själv gör man som alltid. Man grusar järnet. Med 2st hulkar med T2 strippar och kristaller samt en full skillad orca booster så är det härligt. Enda som ändrat sig är väl att man inte bryr sig så mycket om Veld längre, fruktansvärt dåligt pris på det... Sammlar dom bara på hög för att sälja när priset går upp.

Har börjat träna mina alts för BS och T2 gear så man kan ge sig ut med en egen flotta och nöta missions

Söker ni ett grusar corp så gå in i kanalen Beltrens. Vi är bara svenskar och alliansen vi är med i är också bara svenskar. Grusar gör vi nästan 24/7 men ett eller annat mission händer att vi nöter oss igenom

Ingen produktion eller R&D? Om ni har standings, eller tillgång till low alt .0, sätt upp en POS och börja bygg grejer.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solaris
Ingen produktion eller R&D? Om ni har standings, eller tillgång till low alt .0, sätt upp en POS och börja bygg grejer.

Låter som det är afk-hulk-carebears så knappast att dom har 0.0 och lowsec

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Avstängd

Ja la ner EVE för 4 månader sedan ungefär när northern coalition (rzr där jag befinner mig atm) + goons etc krossade det som fanns kvar av Kenzoku.

Nu till vintern är det väl alltid intressant med EVE men jag vet inte om jag pallar med alla britter o deras kassa speltider.

Spelet e ju najs men orka sitta på en op till 24:00 varje dag typ.

Så frågan jag undrar är: finns det några seriösa corps me mkt europeér i där man kan börja och sluta en op varesig det är en sunkig mining op eller pvp roam i rimlig tid?

Har en 45 mil sp Caldari gimp skillad missile pilot som tränade mot Rokh när jag la ner.

Dreadnought ready med egen dreadnought + alla cap skills maxade + 3 alts samt egen Rorqual.

Tiv

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tivook
Ja la ner EVE för 4 månader sedan ungefär när northern coalition (rzr där jag befinner mig atm) + goons etc krossade det som fanns kvar av Kenzoku.

Nu till vintern är det väl alltid intressant med EVE men jag vet inte om jag pallar med alla britter o deras kassa speltider.

Spelet e ju najs men orka sitta på en op till 24:00 varje dag typ.

Så frågan jag undrar är: finns det några seriösa corps me mkt europeér i där man kan börja och sluta en op varesig det är en sunkig mining op eller pvp roam i rimlig tid?

Har en 45 mil sp Caldari gimp skillad missile pilot som tränade mot Rokh när jag la ner.

Dreadnought ready med egen dreadnought + alla cap skills maxade + 3 alts samt egen Rorqual.

Tiv

Det finns ju en hel del svenska corps typ Swedish Aerospace, NSN och ginunngagaps rymdfarargille. Om du vill spela med folk som finns i samma land som du själv. Fast det lär aldrig bli samma nivå som TAFKABOB så det blir nog mer av att sälja dreaden och fixa battleships.

Hur gillar du lowsec? Veto eller Atomic space penguins kanske?

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

Är det något nytt på gång i eve?

jag har pausat mina två konton i väntan på nått... spännande

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

Det är väl det alltid?, åtminstone tycke rjag själv det. EVE Online är ett spel det alltid händer saker och ting i:)

Dominion släpps första december! yay!
Väntar för nrävarande på min nya burk så det min nuvarande gamla gamla ancient burk duger till är att logga in på EVE och ändra skills när så behövs:P

Har 3 konton
2 är miners, den tredje är för närvarande missionrunner men ska väl i framtiden bli BS pilot.

Visa signatur

GPU EVGA GTX Titan X SLI Moderkort ASUS X99 Deluxe CPU 5930K
Minne Ballistic Sport 32GB 2500 Nätagg Corsair RM 1000i Chassi Cooler Master Cosmos II Kylning: Noctua NHD15 (Noctua PPC A14)

Permalänk
Medlem

Jo men just nu känns det som om det måste hända något stort innan jag börjar lira igen, jag har också två konton och har nog 100 miljoner skillpoints om man räknar ihop dom men köra missions är trist och jag vill kunna göra saker utan att ligga i fleet ops.

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daevilb
Jo men just nu känns det som om det måste hända något stort innan jag börjar lira igen, jag har också två konton och har nog 100 miljoner skillpoints om man räknar ihop dom men köra missions är trist och jag vill kunna göra saker utan att ligga i fleet ops.

Wormholes kanske?

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tivook

Så frågan jag undrar är: finns det några seriösa corps me mkt europeér i där man kan börja och sluta en op varesig det är en sunkig mining op eller pvp roam i rimlig tid?

Kolla in våran rekryterings add på eve-o.
NPC 0.0 är riktigt nice, inga sov/pos wars eller alarmclock ops.

http://www.eveonline.com/ingameboard.asp?a=topic&threadID=118...

Vi är inget Svensk corp men grundarna och några members är svenska.
Vi rekryter bara EU TZ spelare.

Visa signatur

| MB: ROG STRIX B450-F |
| CPU: AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz -> Noctua NH-U12S
| GPU: MSI GeForce RTX 2060 6GB VENTUS OC
| RAM: Corsair 16GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance | PSU: Seasonic Focus GX 650 650W
| Chassi: Phanteks Eclipse P400A |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lejo
Låter som det är afk-hulk-carebears så knappast att dom har 0.0 och lowsec

Är defenitivt inte en AFK miner. Jag rapporterar varenda en som jag misstänker vara AFK miners...

Nej vi är inte i Low eller Zero sec bara i High sec, men vad spelar det för roll? Alliansen vi är med i har inte tagit sig ner dit än men vi har planer på att ta oss ditt innom en snar framtid.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk

vad tror folk om dominion då?
jag ser fram emot det, kan bli kul.

har ni sett filmerna från fan-fest?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjarterkung
vad tror folk om dominion då?
jag ser fram emot det, kan bli kul.

har ni sett filmerna från fan-fest?

Jag är glad att dom gör om sov-systemet före dom börjar utveckla WIS (walking in stations/incarna)

Systemet var trasigt redan när dom implementerade det imo.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lejo
Det finns ju en hel del svenska corps typ Swedish Aerospace, NSN och ginunngagaps rymdfarargille. Om du vill spela med folk som finns i samma land som du själv. Fast det lär aldrig bli samma nivå som TAFKABOB så det blir nog mer av att sälja dreaden och fixa battleships.

Hur gillar du lowsec? Veto eller Atomic space penguins kanske?

Är själv med i Swedish Aerospace Inc (SAE) och vi kör regelbundet ops av olika slag på bekväma svenska tider, så hit är man alltid välkommen. Men vi har goda erfarenheter av både NSN och ginunngagarps rymdfarargille och där hittar man säkert ett bra hem som svensk pilot också.

Men jag skulle nog påstå att Dreads inte samlar damm hos oss, så sälj dem inte.

Visa signatur

Vill du flyga med andra svenskar i EVE-Online? Se vårt forum för detaljer:
http://sae.synth.se/smf/index.php?topic=4239.0

Permalänk
Medlem

Tja

Kan tänka mig att aktivera ett konto. Tänkte fråga om någon har en trial kod? Ni får väl fri speltid då. Kan ju sponsra någon med det likagärna som att köpa nytt.

Bara skicka ett pm

Fick mig en. Tackar och bockar.

Permalänk
Medlem

Så var goons invasion av Esoteria till ända. Imorgon avlägsnas de sista spåren av deras invasionen samtidigt som goons får vara inställda på att försvara sig.
http://www.kugutsumen.com/showpost.php?p=49238&postcount=799

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Så var goons invasion av Esoteria till ända. Imorgon avlägsnas de sista spåren av deras invasionen samtidigt som goons får vara inställda på att försvara sig.
http://www.kugutsumen.com/showpost.php?p=49238&postcount=799

Kan ju förklara ett och annat kring Goons plötsligt sura attityd mot allt och alla när de har förlorat en titan på ett sätt som inte kan klassas som något annat än surprise butthurt.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Jaha, ikväll blev CVA bobed

Visa signatur

Asus Crosshair V Formula | AMD Phenom II X6 1100T BE | Corsair Vengeance Blue DDR3 1866MHz 16GB | XFX Radeon HD6870 1GB | OCZ Vertex3 120GB SSD + WD VelociRaptor 150GB | Fractal Design R3 | Corsair H100