Xbox 360 kontroll något sitter löst inne i kontrollen

Permalänk
Medlem

Xbox 360 kontroll något sitter löst inne i kontrollen

Jag köpte en xbox 360 kontroll idag till pc, och jag är väldigt nöjd med den och allt funkar bra. Men har nu märkt att något sitter löst inne i xbox kontrollen. Låter som en pytte liten kula som åker runt i kontrollen när man vrider å vänder på den. Allting funkar ju det enda jag är lite skeptisk till är vibrationerna dem är väldigt låga, är så van med vibrationerna från en ps3 kontroll och där vibrerar det väldigt mkt. Eller är det så på alla xbox 360 kontroller dom vibrerar inte speciellt mycket?

Så nu är min fråga ska jag lämna tillbaka kontrollen?

Permalänk
Testpilot

Mina kontroller låter inget när man vänder på dem (förutom att knapparna rör sig lite) så något borde vara fel med din om det låter som att nått skramlar runt inuti. Gå tillbaka till affären med kontrollen så lär du få en ny på direkten, du kan säkert få jämföra direkt i butiken med en ny annars så kan ni avgöra tillsammans om din låter onormalt eller ej.

Hur mycket kontrollen vibrerar beror på spelet men jag upplever inte att Xbox-kontrollerna vibrerar svagare än PS3:ans, inget jag tänkt på iallafall.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

En av mina Xbox360 controllers låter exakt likadant, någonting ligger i den och skramlar. Ska skruva isär den när jag orkar och kolla vada det är. Allt fungerar dock!

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk

Vibratorn har nog hamnat fel vid montering, hade liknande fel på min ps1 handkontroll, öppnade och limma fast motorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Avstängd

Klat att du ska lämna tillbaka kontrollen. Det ska inte skramla något i den och till råga på allt så den ju ny

Permalänk
Medlem

Slog sönder min första PS3-kontroll för ett tag sen. Bände upp den och lagade den, tog ca 2 timmar och grymt jobbigt att få ihop den rätt och inget jag kan rekommendera. Möjligt att 360-kontrollen är bättre designad inuti, men jag hade iaf lämnat tillbaka den. Pröjsar man flera hundra ska den funka felfritt.

Permalänk
Medlem

Med tanke på att handkontrollen är ny köpt så skulle jag bara byta ut den direkt i affären..
Annars har du ju en ett års garanti på handkontrollen med microsoft?

Permalänk
Medlem

OM du inte hade haft garanti kvar så är det mycket enkelt att öppna upp. Man behöver en T8-mejsel, och skruva ut 6 (har jag för mig) skruvar. Sen är det bara att öppna den, superenkelt.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------